Logo of a company

نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس معرفی شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۷ نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس بـر گرفتـه از سـه شـاخصه اصلـی نشـان سـرو، فرم سـردر ورودی و نــام نوشــته دانشــگاه تربیــت مــدرس و تلفیقی از رنگ های سبز و طلایی معرفی شد.

برندها عموما بیانگر هویت مستقل و ویژگی خاصی هستند که یکی از حوزه های شاخص و بارز هویت، هویت بصری است که شامل فرم و رنگ می باشد. ماندگاری از ویژگی های مهم آرم ها به شمار می رود. در کنار آن با توجه به تغییرات و به روز رسانی هر مجموعه و سازمان، باید در آرم مجموعه نیز جوان سازی صورت گیرد.

در نشانه جدید دانشگاه تربیت مدرس نیز سرو سه بار تکرار شده که یـادآور سـه عنصر اصلـی خـرد، دانـش و راسـتی در شعار دانشـگاه تربیـت مـدرس (خرد باید و دانش و راستی) اسـت. سـرو در فرهنـگ ایرانی- اسـلامی سمبلی قدرتمنـد از رویـش، راستی، آزادگـی و جاودانگـی اسـت.

همچنین در نشانه جدید دانشگاه تلفیقی از دو رنگ سبز و طلایی استفاده شده است. رنـگ سـبز نشان دهنده ی زندگـی، رویـش، زایـش، نـوآوری و خالقیـت اسـت که در فرهنـگ ایرانـی و اسـامی نیز از قداسـت و حرمـت خاصـی برخـوردار می باشد.

رنگ طلایی که بـه عنـوان رنـگ دوم در نشانه دانشگاه بـه کار رفتـه در فرهنــگ ایرانــی نــور، خورشـید،گرما و حقیقـت را یادآوری می کند. ایـن رنـگ در نـگاره هـای ایرانـی بـه فراوانـی اسـتفاده شده و از آن جا که جلـوه فلـزی رنـگ طلایـی ارزش آن را افزایـش داده اسـت جلـوه ای گرانبهـا دارد.

دانشگاه تربیت مدرس با انتشار تصویر این طرح از دانشگاهیان درخواست کرد نقطه نظرات خود را در این زمینه به آدرس ایمیل  prtmu@modares.ac.ir  (روابط عمومی دانشگاه) ارسال نمایند.

گفتنی است نشانه جدید در نشست دوازدهم شهریورماه شورای دانشگاه به تصویب رسید.