مدیرعامل توسعه صنایع بهشهر؛ با برنامه ریزی می توان به توسعه منطقی دست یافت 
چاپ 

مدیرعامل توسعه صنایع بهشهر؛ با برنامه ریزی می توان به توسعه منطقی دست یافت

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر از پاکسان بازدید کرد.

به گزارش پاکسان نیوز، دکتر یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر و مهندس وکیلی مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده، با حضور در شرکت پاکسان، در جلسه ای با حضور مدیرعامل، امیرحمزه توسلی عضو موظف هیئت مدیره و مدیران بخش های مختلف شرکت پاکسان، اهداف، برنامه ها و راهکارهای برون رفت از چالش های پیش روی صنعت کشور را تبیین کرد.

در این جلسه که روز شنبه ۲۴شهریورماه سال جاری برگزار شد، دکتر یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر ضمن اشاره به جایگاه پاکسان گفت: ارزش و اعتبار پاکسان به عنوان یک شرکت قدیمی باعث شده که مجددا با حضور در این مجموعه قدیمی و خوشنام به بررسی وضعیت افزایش نرخ ارز بپردازیم تا بتوانیم راه هایی برای خروج از این مشکلات بیابیم.

وی افزایش قیمت ارز و کاهش واردات مواد اولیه مورد نیاز وارداتی را از جمله مشکلات صنایع برشمرد و افزود: باید با برنامه های مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای عبور از این چالش ها آمادگی کافی داشته باشیم.

یوسفی ضمن اشاره به اهمیت شرکت پاکسان برای هلدینگ توسعه صنایع بهشهر خاطرنشان کرد: پاکسان سرمایه ای ملی و امانتی است در دست ما و باید زمینه رشد و شکوفایی بیش از پیش این مجموعه را فراهم کنیم تا بتوانیم این امانت را بی کم و کاست به نسل بعدی منتقل کنیم و این خود وظیفه سنگینی است که همه ما بر دوش داریم و باید به نحو شایسته ای آن را به انجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر ضمن تاکید بر شعار پاکسان یادآورشد: همانطور که معتقدیم پاکسان به سلامت خانواده می اندیشد باید همواره این اصل را مد نظر قرار دهیم که محصولات پاکسان به شکل مستقیم با سلامت خانواده ها در ارتباط است و نمی تواند در تولید، کیفیت محصول نهایی را نادیده گرفت چرا که ما در قبال تک تک کسانی که مخاطب محصولات این شرکت هستند مسئولیم.

وی ضمن اشاره به مباحث مهم مدیریتی در حوزه منابع انسانی گفت: سرمایه های حقیقی شرکت پاکسان پرسنل توانمند و کوشای آن هستند اما باید از انباشت نیروی مازاد در هر بخشی جلوگیری کرده و از توانمندی نیروهای موجود نهایت استفاده را در جهت اعتلای مجموعه ببریم. چرا که ما در قبال نیروی کار در جامعه مسئولیم و نباید بر افزایش بیکاری دامن بزنیم.

دکتر یوسفی برنامه ریزی در غنی سازی شغلی را یکی از راه کارهای مهم و حیاتی معرفی کرد و افزود: استفاده حداکثری از نیروهای سازمانی می تواند باعث افزایش بازدهی در سازمان شود و به این ترتیب می توان بسیاری از مشکلات موجود در حوزه منابع انسانی را مرتفع کرد.

برنامه ریزی محور توسعه

در بخش دیگری از این جلسه مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به تحریم های جدید آمریکا در قبال ایران تامین مواد اولیه خارجی را چالشی برای صنایع ارزیابی کرد و گفت: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز پاکسان باید مدیران آن به سمتی حرکت کنند که مواد داخلی را جایگزین آن کنیم و به سمتی حرکت کنیم که وابستگی به مواد اولیه خارجی به حداقل ممکن برسد.

وی با تاکید بر حقوق مصرف کننده به عنوان یک اصل یادآورشد: مصرف کنندگان نباید جور تولیدکنندگان را بکشند و در خصوص مواد شوینده که با سلامت خانواده در ارتباط است باید در جایگزینی مواد اولیه داخلی به جای واردات از خارج از کشور طوری حرکت کنیم که به کیفیت محصول نهایی صدمه ای وارد نشود.

یوسفی ارتباط مستقیم و موثر بین مدیر R&D و بخش تولید را در این فرایند موثر خواند و افزود: باید یافته ها و دستاوردهای واحد R&D به محصول نهایی در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد تا با بومی سازی دانش تولید با مواد اولیه داخلی وابستگی به مواد خارجی و ارزبر بتوانیم بر مشکلات موجود فائق آئیم.

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر ضمن تاکید بر استفاده موثر از همه دارایی های پاکسان خاطرنشان کرد: باید همه دارایی های شرکت شناسایی شده و از آن ها استفاده بهینه کرد به نحوی که دارایی های غیر مولد به کمک تولید و اداره شرکت آمده و به دارایی مولد تبدیل شود که این امر در درازمدت هم به نفع سازمان خواهد بود و سود قابل ملاحظه ای را نصیب سهامداران خواهد کرد.

وی برنامه ریزی را یکی از جدی ترین اصول در رشد هر سازمان معرفی کرد و افزود: نگاه برنامه ریزی باید نهادینه شود و همه کارها بر اساس برنامه ریزی و چشم انداز مشخصی صورت گیرد در این صورت است که می توان اطمینان داشت که کار درست، به درستی انجام شده و نقصی در آن نیست. باید همه بخش ها به این باور برسند که تنها در سایه برنامه ریزی و نظارت دقیق و همه جانبه است که می توان به موفقیت دست یافت.

گامهای پاکسان در جهت قطع وابستگی

در ادامه این جلسه که با حضور مدیرانی از توسعه صنایع بهشهر، هلدینگ شوینده و پاکسان برگزار شد، مهندس فرهنگ ساکی مدیرعامل شرکت پاکسان با تشریح وضعیت فعلی این شرکت گفت: در حال حاضر به کمک نیروهای توانمندی که در شرکت فعالیت دارند در جهتی قدم برمیداریم که بتوانیم وابستگی به مواد خارجی را به حداقل ممکن برسانیم و امیدوارم در کمترین زمان این برنامه محقق شود.

وی به تولید برخی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت شوینده در پاکسان اشاره کرد و افزود: برخی از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به دلیل بعد استفاده، ماده ای استراتژی محسوب می شود. محققان و پژوهشگران ما در واحد R&D جهت تولید این ماده اولیه گام های مهمی را برداشته اند و نمونه آزمایشگاهی آن را تولید کرده اند با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان مهرماه سال جاری موفق خواهیم شد این محصول را به صورت انبوه تولید و روانه بازار کنیم.

ساکی با اشاره به توانمندی های پرسنل این مجموعه خاطرنشان کرد: تولید این ماده اولیه استاتژی گام مهمی در جهت خودکفایی کشور از واردات آن است که علاوه بر تامین نیاز شرکت پاکسان و شرکت های عضو گروه هلدینگ شوینده، به دیگر شرکت های داخلی نیز این محصول مهم و استراتژی را ارائه نماید.

وی تاکید کرد: با تدوین برنامه ریزی ها و درصورت اجراي كامل آن مي توان اميدوار بود تاازمشكلات موجود كاسته شود ومديريت درستي برمنابع صورت گيرد.

تبدیل تهدید به فرصت

در ادامه این جلسه همچنین مهندس داراب وکیلی مدیرعامل هلدینگ شوینده با تاکید بر اینکه هر تهدیدی یک فرصت است گفت: از هر شرایطی باید برای رشد و بالندگی مجموعه استفاده کرد. گاهی تهدیدها و تحریم ها می تواند زمینه ساز قطع وابستگی ما به واردات یک محصول یا ماده اولیه شود که این مسئله در حقیقت باعث تعالی صنعت کشور خواهد شد.

وی همچنین بر این مسئله که نباید در هیچ شرایطی خطوط تولیدی شرکت از حرکت بایستد تاکید کرد.

در حاشیه این نشست دکتر یوسفی مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، ملکی عضو هیئت مدیره و دکتر معین زاد از بخش های مختلف شرکت پاکسان بازدید کردند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو