همراهی بانک ملی ایران با دولت دوازدهم در صدر اخبار پربازدید 
چاپ 

همراهی بانک ملی ایران با دولت دوازدهم در صدر اخبار پربازدید

موفقیت ارزنده بانک ملّی ایران در کاهش مطالبات معوق، نقش آفرینی در بازار مسکن با طرح ویژه مسکن و بهره مندی هزاران زوج از تسهیلات ازدواج بانک در صدر اخبار پربازدید این هفته بانک ملی ایران قرار دارد.

 


همراهی با دولت دوازدهم در آستانه یک سالگی / ۴/ بهره مندی هزاران زوج از تسهیلات ازدواج بانک ملّی ایران

طی یک سال ابتدای دولت دوازدهم، هزاران زوج با تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفته- اند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری تعداد ۲۱۴ هزار و ۶۸۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش ۲۵ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.

همچنین تامین نیازهای خانوار از اولویت های تسهیلات دهی بانک ملی ایران محسوب می شود و از این رو تسهیلات رفع نیازهای اساسی خانوار در قالب فروش اقساطی، جعاله و مرابحه ۸۶۵ هزار و ۳۱ فقره از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران را شامل می شود که ارزش ریالی آن به ۲۰۶ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال می رسد.

در مدت مذکور، چهار هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال تسهیلات تهیه لوازم و وسایل خانوار نیز در ۲۳ هزار و ۴۰۰ فقره تخصیص داده شده است.

این بانک در این مدت همچنین ۹۱ هزار و ۴۲۳ فقره تسهیلات فروش اقساطی خرید کالای مصرفی با دوام داخلی به ارزش هفت هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

پرداخت دو هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان بدون احتساب تسهیلات ازدواج و اشتغال در ۷۹ هزار و ۴۶ فقره از دیگر اقدامات این بانک طی مدت مذکور بوده است.


تمدید تغییر ساعت کار شعب بانک ملّی ایران تا پایان مردادماه

ساعات کاری شعب بانک ملی ایران در استان تهران که از ابتدای ماه جاری اعمال شده بود، تا پایان مردادماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس اعلام استانداری تهران و با توجه به تداوم شرایط خاص جوی برای صرفه جویی و مدیریت مصرف برق، ساعت کار شعب بانک در استان طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

همچنین ساعات کار در روزهای پنج شنبه ۷ تا ۱۲ تعیین شده است.


اعلام نرخ سکه های پیش خرید شده طرح شش ماهه

قیمت فروش سکه طلای یک بهار آزادی در طرح پیش فروش شش ماهه ودیعه ای برای امروز شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷، اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، قیمت اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای این روز ۲۸ میلیون ریال است.

هنگام تحویل هر یک عدد سکه به ثبت نام کنندگان، از این مبلغ چهار درصد به عنوان تخفیف و ۱۰ میلیون ریال ودیعه کسر شده و مابه التفاوت آن دریافت می شود.
نرخ اعلامی بانک مرکزی برای این سکه ها در روز جاری به نسبت روز پنجشنبه تغییری نداشته است.


هر هفته سه برنده خوش شانس در جشنواره «ماجراهای آقای کاوش»

چالش شماره ۱۱ جشنواره هفتگی «ماجراهای آقای کاوش» بانک ملی ایران آغاز و در این هفته نیز سه برنده خوش شانس آن معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این جشنواره به صورت هفتگی برگزار و مخاطبان آن در هر هفته باید به سوال طرح شده در صفحه رسمی اینستاگرام بانک ملی ایران پاسخ دهند.

بدین ترتیب در هر هفته به سه نفر از کسانی که پاسخ صحیح داده اند، به قید قرعه کشی جایزه سه میلیون ریالی اهدا می شود.

همچنین افراد می توانند برای دعوت از دوستان خود به این سری از مسابقات بانک ملی ایران با عنوان ماجراهای آقای کاوش، آی دی مورد نظر را در اینستاگرام منشن کنند.

اسامی برندگان این جشنواره روز دوشنبه هر هفته در کانال اطلاع رسانی بانک ملی ایران در پیام رسان بله اعلام می شود.


بازدید بیش از ۱۵۰۰ نفر از نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام» موزه بانک ملی ایران

تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام» که در موزه بانک ملی ایران برپا شده است، از مرز ۱۵۰۰ نفر گذشت.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، موزه بانک ملی ایران در دومین همکاری مشترک با موزه ملی ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاهی از یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را برپا کرده است.

این نمایشگاه ۵۹ قطعه زرین کشف شده در محوطه باستانی ارجان و جوبجی مربوط به جنوب شرقی استان خوزستان از جمله حلقه، بازوبند، گوشواره، دکمه و دستبند زرین، صفحه تزیینی و مهره طلایی را که اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد است،  در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام» از نهم مرداد ماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه خواهد یافت.

علاقه مندان می توانند در این دوره زمانی، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ برای بازدید از نمایشگاه به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه کنند.

در کنار این نمایشگاه، ۲۵ تابلوی نگارگری از استاد محمد باقر آقامیری نیز به نمایش درآمده است.

شماره تلفن ۶۰۹۹۴۰۳۵ آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی در این خصوص است.

۳۱ مرداد، آخرین مهلت شرکت در قرعه‌کشی حساب‌های پس‌انداز بانک ملی ایران

برای بهره مندی از جوایز سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران تنها ۹ روز دیگر فرصت باقی است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، آخرین مهلت سپرده پذیری جهت افتتاح حساب و یا تکمیل موجودی برای شرکت در سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز این بانک و بهره مندی از جوایز آن، ۳۱ مرداد ماه جاری تعیین شده است.

دارندگان حساب های قرض الحسنه پس انداز علاوه بر برخورداری از پاداش معنوی کمک به نیازمندان، می توانند از انواع خدمات بانکی و نیز جوایز قرعه کشی این حساب ها بهره مند شوند.

۹۰ کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن، جایزه ویژه سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

علاوه بر جوایز ویژه کمک هزینه خرید واحد مسکونی، ۲۹۰ کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، ۳۹۰ کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و ۸۹۰ کمک هزینه ۱۵۰ میلیون ریالی ازدواج بخشی دیگر از جوایز این دوره از حساب های قرض الحسنه پس انداز برای پاسخ به خیر اندیشی و نیک اندیشی مشتریان است.

همچنین یک هزار و ۹۰ کمک هزینه ۲۵ میلیون ریالی تحصیلی، یک هزار و ۹۰ کمک هزینه پنج میلیون ریالی خرید صنایع دستی و ۷۱۱ هزار و ۹۰ جایزه نقدی۸۰۰ هزار ریالی از دیگر جوایز سی و نهمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به مدت سه ماه یا ۹۰ روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.


همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /۵/ موفقیت ارزنده بانک ملّی ایران در کاهش مطالبات معوق

بانک ملی ایران موفق شد طی ماه های گذشته و در یک سالگی دولت دوازدهم، میزان مطالبات معوق و در نتیجه نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال گذشته عملکرد قابل قبولی در بخش پیگیری و وصول مطالبات داشت به طوری که مطالبات معوق آن روند نزولی به خود گرفت و از این رو معاون اول رئیس جمهور در بازدید خود از بانک و پس از استماع گزارش وصول مطالبات معوق و کاهش NPL، این روند را تحسین برانگیز و مطلوب ارزیابی کرد.

(NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد که این نسبت در بانک ملی ایران در مردادماه سال گذشته به پایین تر از متوسط نظام بانکی رسید و در خردادماه امسال نیز با کاهش همراه شد.
میزان NPL بانک در پایان مردادماه سال ۹۶ رقم ۸.۹ درصد بود که در پایان خردادماه سال ۹۷ به عدد ۷.۸ درصد کاهش یافت.
برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات، امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر مازاد بر نرخ معامله، برگزاری جلسات همفکری مستمر با حضور مدیران ارشد بانک و بررسی پرونده های بدهکاران عمده، دعوت حضوری از بدهکاران عمده و تسهیل شرایط بازپرداخت آنها و … در جهت وصول مطالبات از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بوده است.
همچنین بانک ملی ایران به عنوان بازوی پرتوان اقتصادی دولت در سال ۹۷ نیز تلاش دارد ضمن جلوگیری از هرگونه افزایش مانده مطالبات نسبت به سال قبل، با همکاری مراجع اجرایی و قضایی میزان مطالبات غیرجاری خود را بیش از پیش کاهش دهد.


بازدید دکتر عارف از موزه بانک ملّی ایران

دکتر محمد رضا عارف نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این بازدید که سید فرید موسوی نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی و جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس به همراه دکتر محمدرضا حسین زاده مدیر عامل و یزدان پناه مدیر امور مجلس این بانک نیز حضور داشتند، آثار و اشیای موزه بانک و همچنین نمایشگاه “ارجان و جوبجی “با ۵۹ قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان، مورد بازدید قرار گرفت و نمایندگان مجلس از اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری و راه اندازی این موزه تقدیر کردند.

لازم به ذکر است موزه بانک ملی ایران شامل مجموعه ای از آثار ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از سوی بانک های بزرگ دنیا، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

این موزه در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی واقع است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۷ جهت بازدید از موزه مراجعه کنند.


پیشرفت سریع پروژه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد بانک ملی ایران

پیاده سازی پروژه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در بانک ملی ایران به سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پروژه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با هدف ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی عملکردها برای نخستین بار در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران پیاده سازی شده است.

اهداف استراتژیک بانک نیز بر مبنای این روش بودجه ریزی تهیه شده، به طوری که پس از پیاده سازی نهایی پروژه، رقم واقعی هر یک از فعالیت های بانک مشخص می شود و در نهایت می توان بر اساس تحلیل به دست آمده، هدررفت ها را به راحتی شناسایی کرد.

پیش از این، بانک ملی ایران تندیس برنزی جایزه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را از هشتمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دریافت کرده بود.

الزامات قوانین بالادستی از قبیل سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های توسعه‌ای کشور، برنامه عملیاتی اصلاحات اداری ابلاغی هیات محترم وزیران، مفاد سند راهبردی وزارت اقتصاد (شاخص مهم در ارزیابی بانک‌ها) و پیگیری‌ها و تاکیدات جدی مدیرعامل بانک و همچنین سایر الزامات فنی موجود، موجب شد بانک ملی ایران به دنبال برقراری ارتباطی شفاف میان برنامه‌های عملیاتی و استراتژی‌ها، تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد، محاسبه قیمت تمام شده خدمات در هر بخش، اتصال میان اهداف و بودجه بانک و واحدهای زیرمجموعه آن باشد.

در همین راستا پروژه بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد جزو برنامه‌های تحول بانک قرار گرفت و در ادامه مصوبه هیات مدیره برای عملیاتی کردن آن اخذ و به اداره کل تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک جهت اجرا ابلاغ شد.

بانک‌ها با توجه به محدودیت درآمد خود و برای گسترش سطح خدمات و توسعه فعالیت‌ها، ناگزیر به تغییر رویکردهای نظام‌های برنامه و بودجه‌ای هستند.

بر این اساس بانک ملی ایران وفق بند ج ماده ۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری ضمن تعیین اهداف، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و شاخص‌های عملکردی نسبت به انعقاد تفاهمنامه بودجه‌ای با مدیران واحدهای مجری بر اساس حجم فعالیت‌ها و خدمات و قیمت تمام شده آنها اقدام کرد.

بانک تلاش کرد با این شیوه تخصیص، اهداف استراتژیک و بلند مدت را به اهداف عملیاتی سالانه و نیز به هزینه‌های مربوط به دستیابی به این اهداف پیوند بزند.

پایلوت های این نظام بودجه ریزی به خوبی اهداف آن را پیاده سازی کرده اند و در آینده نزدیک این روند به همه بخش های بانک تسری می یابد.


همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /۶/ تحول و نوآوری بانک ملّی ایران با آموزش های ضمن خدمت کارکنان

بانک ملی ایران با توجه به ضرورت های ایجاد تحول و نوآوری در مسیر بانکداری، پرورش خلاقیت و آموزش های ضمن خدمت کارکنان را به طور ویژه سرلوحه اقدامات درون سازمانی خود قرار داده است تا بتواند همواره به عنوان یک نهاد پاسخگو خدمت رسانی کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پرورش خلاقیت، ایده پردازی کارکنان و استفاده از استعدادهای نخبگان از مهم ترین موضوعات مورد توجه در این بانک است به طوری که توجه به نیروی انسانی خلاق از اولویت های مدیریت محسوب می شود.

از سویی «آموزش» رکن تغییر ناپذیر اقدامات درون سازمانی بانک ملی ایران است و هر سال رقم قابل توجهی برای آموزشی کارکنان و البته مشتریان بانک هزینه می- شود.

بر همین اساس از ۱۵ مردادماه سال گذشته و همزمان با یک سالگی دولت دوازدهم، تعداد یک هزار و ۴۳۳ دوره آموزش ضمن خدمت در بانک برگزار شده که ۴۵ هزار و ۶۹۳ نفر نیز در این دوره ها شرکت کرده اند.

همچنین بانک ملی ایران آموزش دانش آموزان و دانشجویان را به عنوان مشتریان وفادار بانک در دستور کار داشته و در مجموع سه هزار و ۹۶۰ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کرده است.

در همین راستا بانک و بنیاد ملی نخبگان تفاهمنامه ای را نیز با هدف گسترش همکاری ها و مشارکت در حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی و فراهم شدن زمینه همکاری های علمی، آموزشی و مطالعاتی استعدادهای برتر و نخبگان امضا کردند.

بانک ملی ایران معتقد است اگر افراد نخبه و خلاق و ایده پرداز در سازمان حضور نداشته باشند یا از توانایی آنها استفاده نشود، بدون شک سازمان، حرکتی به جلو نخواهد داشت و در دوران کنونی، تنها سازمان هایی موفقند که بتوانند با ایده های نو، چالش های پیش رو را کنار بزنند.

از سویی از آنجا که کارشناسان، نخبگان امروز و مدیران آینده بانک هستند بنابراین «آموزش» در این بانک یک امر تشریفاتی نیست و حداکثر توان در آموزش کارشناسان به کار گرفته می شود.

در دنیای کنونی، مشتریان نمی پذیرند که کارکنان یک بانک، نسبت به امور مراجعان بی اطلاع باشند و یا نسبت به دستورالعمل های مختلف و متعدد آشنایی نداشته باشند. از این رو اطلاع رسانی و آموزش به موقع، کامل و جامع به مشتریان و کارکنان یکی از دغدغه های مهم بانک ملی ایران به شمار می رود.


تقدیر بانک ملی ایران از دارنده مدال طلای کشتی ناشنوایان جهان

در مراسمی ویژه، سعداله عیسی زاده مدیرامور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران به نمایندگی از دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل این بانک از محسن منوچهر تلوری دارنده مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد ناشنوایان جهان در روسیه تقدیر کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عیسی زاده در این مراسم ضمن تبریک این موفقیت با بیان این که همواره بانک ملی ایران حامی و همراه قهرمانان و مدال آوران عرصه های مختلف ورزشی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده است، گفت: یکی از محورهای فعالیت و تلاش بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در سطح کشور توانمند سازی و حمایت از کم توانان و معلولان است و در این میان ورزش یکی از محورهای دستیابی به این هدف است.

وی با تاکید براینکه معلولیت، محرومیت نیست، گفت: ما باید این نگاه را به جامعه منتقل کنیم که معلولان حق و فرصت برابری را مانند دیگر اقشار جامعه برای رسیدن به موفقیت دارند.
عیسی زاده افزود: بانک ملی ایران همواره تمام تلاش خود را کرده است تا مشکلات ورزشکاران قهرمان و مدال آوران جهانی و المپیکی در رشته های مختلف کشور را به کمک مسئولان به حداقل برساند.
گفتنی است، تلوری عضو تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشور، مدال طلای سه دوره المپیک، دو دوره قهرمان جهان و چندین دوره مسابقات کشور را تاکنون در وزن ۸۶ کیلوگرم کسب کرده است.
گفتنی است، طی رقابت های قهرمانی کشتی آزاد ناشنوایان ۲۰۱۸ جهان که در ولادیمیر روسیه برگزار شد، تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان کشورمان با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز و در مجموع با کسب ۱۹۳ امتیاز، قهرمان جهان شد.


نظام پیشنهادها، محور مجله شماره ۲۵۳ بانک ملی ایران

دویست و پنجاه و سومین شماره مجله بانک ملی ایران به بررسی وضعیت نظام پیشنهادها در بانک پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این مجله که به تازگی در ۸۸ صفحه منتشر شده، «حرکت در مسیر توسعه در گروی نظام پیشنهادها» را به قلم دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک در خود جا داده و در ادامه گفت و گو با مدیر امور طرح و برنامه، گزارشی از اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی به همراه یادداشتی از رئیس این اداره کل را برای خوانندگان ارائه کرده است.

اهمیت منظر فرهنگی در بانک ملی ایران، رهنمودهای افشای عمومی فعالیت های تجاری و مشتقه در بانک ها و شرکت های عرضه کننده اوراق بهادار، گزارشی از شعبه گتوند، گفت و گو با همسر موفق یک همکار و نیز رئیس شعبه نیم ور در استان مرکزی از دیگر مطالبی است که در این شماره می خوانید.

گفت و گو با دو نفر از دارندگان رتبه های برتر کنکور سراسری که فرزندان همکاران بانک ملی ایران هستند نیز در این شماره مجله منتشر شده است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی ۸۵ ساله دارد و تلاش شده تا در شماره های اخیر با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.


بانک ملّی ایران، همپای دولت برای تنظیم بازار

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: از هیچ کمکی به دولت برای تنظیم بازار دریغ نخواهیم کرد.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که کنترل شرایط حساس اقتصادی امروز نیازمند همکاری همه عوامل است، افزود: بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک دولتی، در راستای سیاست های ابلاغی دولت و بانک مرکزی قدم بر می دارد تا شرایط به نحو مطلوب کنترل شود.

وی با بیان این که تامین نیازهای اساسی کشور از طریق نظام بانکی در حال انجام است، اظهار کرد: بانک ملی ایران آمادگی دارد همه نیازهای ارزی و ریالی بنگاه های واردکننده، تولید کننده یا عرضه کننده کالا را بر اساس قانون تامین کند.

حسین زاده ادامه داد: بانک ملی ایران همواره پشتیبان دولت و مردم بوده و از حداکثر توان خود برای رساندن شرایط اقتصادی به نقطه مطلوب استفاده خواهد کرد.


تاکید اعضای هیات مدیره بانک ملّی ایران بر لزوم رفع مشکلات بخش تولید

دو عضو هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران با هدف تسریع در روند اعطای تسهیلات به منظور توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، از هلدینگ آذین خودرو به عنوان یکی از سازندگان قطعات خودرو بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان عضو هیات مدیره در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات این هلدینگ به مجموعه تولید کشور، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی، بانک ملی ایران به عنوان بازوی اقتصادی دولت و یاور بخش واقعی اقتصاد و صنعت عمل می کند.

وی افزود: وظیفه سیستم بانکی، عمل کردن به عنوان واسط بین وجوه و پشتیبانی کردن بخش تولید و اشتغال است.

ناصر شاهباز دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز با اشاره به ارتباط دیرینه بانک ملی ایران با شرکت های بزرگ تولید کننده،  به مزیت های بازدید حضوری مدیران اقتصادی از شرکت های تولیدی اشاره کرد و گفت: این روش به اتخاذ تصمیم های سریع و دقیق می انجامد.

وی افزود: حضور در بنگاه های اقتصادی، شرایط مواجهه نزدیک با مشکلات و دغدغه های فعالان این حوزه را فراهم می کند.

مدیر عامل هلدینگ آذین خودرو نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه ویژه بانک ملی ایران به تولید کنندگان، به نقش موثر این بانک در توسعه اقتصادی کشور اشاره و از همکاری های رئیس اداره امور شعب استان البرز بانک تقدیر کرد.


استقبال قابل توجه مردم از اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران

تنها چند روز پس از آغاز طرح فروش اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران، با استقبال ویژه و قابل توجه مردم، سهمیه ۲۵ هزار میلیارد ریالی این بانک به طور کامل به فروش رسید.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،به دنبال ابلاغ  دستور العمل بانک مرکزی برای عرضه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده توسط بانک ملی ایران، از روز سه شنبه ۱۶ تا دوشنبه ۲۲ مرداد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام ) با نرخ سود علی الحساب ۱۸ درصد سالانه در شعب این بانک عرضه شد که خوشبختانه در چند روز ابتدای آغاز این طرح به دنبال استقبال خوب مردم همه سهمیه اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی به فروش رسید.

استقبال خوب مردم از فرصت سرمایه گذاری مناسب مذکور،نشانگر اعتماد بالا به بانک ملی ایران است که نکته  قابل توجهی به ویژه در شرایط فعلی کشور است.

بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک دولتی، همواره در راستای اجرای سیاست های ابلاغی دولت و بانک مرکزی قدم های موثری بر داشته است و در پروژه اخیر فروش اوراق گواهی سپرده نیز با اطلاع رسانی مناسب و تلاش و همت کارکنان،نقش ویژه ای در هدایت نقدینگی به سیستم بانکی کشور و ایجاد تعادل در بازار داشت.


همکاری مشترک بانک ملی ایران و شرکت بیمه نوین در بخش بیمه درمان

نشست مشترک مدیران بانک ملی ایران و شرکت بیمه نوین در جهت واگذاری بخش بیمه درمان بانک در باشگاه آجودانیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حبیب اله رشیدارده معاون منابع انسانی  بانک در این نشست با تاکید بر اینکه امروز بیمه درمان در همه کشورها از جمله ایران از بیمه های رایج و به نوعی ویترین سایر رشته های بیمه ای محسوب می شود، گفت: بیمه درمان به دو شکل بیمه درمان اولیه یا پایه و بیمه درمان تکمیلی یا بیمه اختیاری رواج دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه با رشد تکنولوژی، افزایش بیماری ها و هزینه های هنگفت درمان، داشتن بیمه برای ارتقای نظام سلامت جامعه و همچنین سازمان ها یک نیاز مهم و ضروری است، ادامه داد: کارشناسان شرکت های بیمه دو دیدگاه متفاوت درباره طرح بیمه های درمان دارند، نخست اینکه ضعف بیمه های اولیه موجب پر- رنگ شدن نقش بیمه های  درمان تکمیلی شده است و در دیدگاه دوم بیمه های تکمیلی سبب ناکارآمدی بیمه های اولیه شده است.

رشید ارده اظهار کرد: وجود کاستی ها در بیمه های درمان سبب شده است تا بیمه ای تحت عنوان بیمه های درمان تکمیلی مطرح شود تا بدینوسیله بتوان رفاه بیشتر خانواده ها و افراد سازمان را تامین کرد.

وی اضافه کرد: رضایتمندی و دریافت خدمات مطلوب بحث برانگیز و جزو مطالبات جدی کارکنان بانک است. با ایجاد یک تعامل دو سویه و برنامه ریزی شده می توان خدماتی را از این نوع بیمه ها دریافت کرد که شایسته ی کارکنان بانک‌ملی ایران باشد.

در ابتدای این همایش مدیرعامل شرکت بیمه نوین و عضو شورای عالی بیمه نیز ضمن ابراز خرسندی برای ایجاد این تعامل و همکاری مشترک با بانک ملی ایران گفت: استراتژی ما در بیمه نوین خدمت رسانی به مشتریان عام است و بانک ملی ایران نیز که به نوعی شریک تجاری ما محسوب می شود و امیدواریم این همکاری ادامه دار باشد.

دکتر حسین کریمخان زند تصریح کرد: ما دیدگاه بلندمدت به همکاری با بانک ملی ایران داریم و از این رو شروع به نیازسنجی کارکنان بانک کرده ایم.‌‌

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک امکان پیگیری خسارت کارکنان بانک از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه امکان پذیر می شود و در مرحله بعد بیمه های اتومبیل و آتش سوزی منازل را در دستور کار داریم.

حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک با ابراز امیدواری از اینکه این قرارداد دستاوردهای خوبی برای همکاران داشته باشد اظهارکرد: بیمارستان بانک ملی ایران با قدمتی حدود نیم قرن و با پیشرفته ترین تجهیزات و مجرب ترین کادر پزشکی آماده خدمت رسانی است و بخش آنژیوگرافی و عمل قلب بیمارستان بانک در کشور بی نظیر است.

همچنین مهدی لطیفی رییس اداره کل رفاه و درمان، محمد رضایی رییس اداره کل سرمایه انسانی نیز در این همایش با ابراز رضایتمندی از ایجاد همکاری مشترک میان بانک ملی ایران و بیمه نوین بر همکاری نزدیک دوایر رفاه ادارات امور شعب استان ها و نمایندگان شرکت بیمه تاکید کردند.

در این همایش یک روزه معاونین ناظر بر واحدها و دوایر رفاه استانها، رؤسا و کارشناسان دوایر رفاه ادارات امورشعب سراسر کشور و مدیران ذیربط بیمه نوین حضورداشتند و درپایان همایش پانل پرسش و پاسخی با حضور آنها برگزار شد.


همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /۷/ نقش آفرینی بانک ملّی ایران در بازار مسکن با طرح ویژه مسکن

بانک ملی ایران با هدف رونق بخشی به بازار مسکن و شکستن انحصار در حوزه تسهیلات این بخش، طرح ویژه مسکن خود را عملیاتی کرد تا علاوه بر شکل گیری یک بازار رقابتی در بازار پرداخت تسهیلات مسکن، گزینه های متعددتری از روش های تامین مالی خرید یا ساخت مسکن پیش روی متقاضیان بازار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طرح ویژه مسکن این بانک نیمه دی ماه سال گذشته رونمایی و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران نیز اردیبهشت ماه امسال در سه نماد در بازار فرابورس ایران گشایش یافت.

طرح ویژه مسکن به نوعی انحصارشکنی در حوزه این تسهیلات است و قدرت تسهیلات دهی در نظام بانکی را نیز افزایش می دهد.

از سوی دیگر، تسهیلات گیرندگان نیز می توانند میان بانکی با اعتبار بانک ملی ایران و سایر روش های تسهیلات گیری، قدرت انتخاب داشته باشند.

بر همین اساس رقابتی میان بانک ها برای ترغیب مشتریان به خرید اوراق آن ها نیز ایجاد می شود که این اتفاق کاملا به نفع تسهیلات گیرنده خواهد بود.

در طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، متقاضیان می توانند با سپرده گذاری هر۱۸۲ میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۷.۵ درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان ۱۰ درصد سود سالیانه تعلق می گیرد.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر ۶۰۰ میلیون ریال به همراه ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف این تسهیلات در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای زوجین ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر مناطق شهری ۶۰۰ میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان ۱۰۰ میلیون ریال است.

از سویی بسیاری از ارائه دهندگان تسهیلات و تامین کنندگان مالی حوزه مسکن نسبت به سن تسهیلات گیرنده حساسند، بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که حساب تسهیلات مسکن بدون شرط سنی افتتاح شود.

بر این اساس کودکان زیر ۱۸ سال نیز می توانند از امکانات این تسهیلات استفاده کنند، تا جایی که افتتاح حساب تسهیلات مسکن بانک ملی ایران از روز نخست تولد امکان پذیر است.

 مزیت دیگر این تسهیلات، تعلق گرفتن آن به خرید خانه، بدون در نظر گرفتن شرط سنی ملک است. در واقع گیرنده تسهیلات خرید مسکن بانک ملی ایران می تواند بدون توجه به سن بنا از این خدمت استفاده کند.

با این وجود سن بنا باید به گونه ای باشد که تا پایان دوره بازپرداخت تسهیلات، ارزش آن از بین نرود.

یکی از دیگر علل استقبال مشتریان از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، استفاده همزمان از مزیت دریافت سود سپرده و نیز بهره مندی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن بوده است به طوری که این حساب قابلیت تبدیل به اوراق گواهی مسکن و خرید و فروش آن در بازار سرمایه را نیز دارد، به همین دلیل متقاضی در زمانی که به پول خود احساس نیاز کند، می تواند در کمترین زمان اصل و سود سپرده را دریافت کرده و اوراق را نیز با قیمت مشخص شده در بازار به فروش برساند.

تسهیلات ویژه مسکن بانک ملی ایران با مراجعه متقاضیان و تکمیل مراحل دریافت تسهیلات، قابل پرداخت بوده و اوراق این گواهی سپرده در فرابورس نیز قابل معامله است.


حضور کاردار سفارت سوریه و مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در موزه بانک ملی ایران

کاردار سفارت سوریه در ایران و نیز مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران امروز از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علی السید احمد کاردار سفارت سوریه در ایران پس از بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی و هنری موزه بانک ملی ایران از جمله نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام»، این مجموعه را بسیار ارزشمند خواند.

وی با بیان این که موزه بانک ملی ایران منعکس کننده عمق فرهنگ و تاریخ ایران بود، ادامه داد: سکه هایی از کشور خودم را در این موزه دیدم که این نشان دهده نزدیکی های تاریخی ایران و سوریه است.

السید احمد اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور هر روز بیشتر گسترش یابد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز در این بازدید ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند بانک ملی ایران برای جمع آوری مجموعه ای از آثار تاریخی، گفت: تصور نمی کردم موزه بانک ملی ایران با این وسعت در معرض بازدید مخاطبان باشد.

سید رحمت الله رئوف افزود: موزه بانک ملی ایران تلفیقی از هنر، معماری و تاریخ بانکداری است و این می تواند آن را برای همه علاقه مندان به فرهنگ و هنر جذاب کند.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی واقع است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۷ جهت بازدید از موزه مراجعه کنند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو