فرماندار تهران خبر داد افتتاح مجتمع فوریت‌های اجتماعی تهران/جمع‌آوری ۵۰۰۰ معتاد متجاهر پایتخت طی یک ماه 
چاپ 

فرماندار تهران خبر داد افتتاح مجتمع فوریت‌های اجتماعی تهران/جمع‌آوری ۵۰۰۰ معتاد متجاهر پایتخت طی یک ماه

فرماندار تهران از آغاز به کار مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران با همکاری ۱۲ دستگاه خبر داد.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز شنبه جلسه‌ مرکز فوریت‌های اجتماعی شهر تهران با حضور فرماندار تهران پیرامون افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهار کرد: از امروز کار جدیدی در حوزه فوریت‌های اجتماعی انجام می‌گیرد و آن هم افتتاح مجتمع فوریت‌های اجتماعی است که با حضور تمامی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کار خود را به منظور پیشگیری و ساماندهی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از حدود چهار هفته گذشته فعالیت در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر شروع شده و حدود ۵۰۰۰ نفر جمع‌آوری شدند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۰۰۰ نفر در اختیار کمپ‌های ماده ۱۶ و ۱۵ قرار گرفتند و در این مجتمع علاوه بر ساماندهی معتادان، ساماندهی سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله متکدیان، کودکان کار، معتادان متجاهر و … نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار تهران با بیان اینکه ۱۲ دستگاه در این مجتمع فعال هستند، گفت: پشتیبانی این مجتمع با شهرداری است و با حمایت‌های دستگاه قضا و پلیس، جمع‌آوری آسیب‌ها آغاز می‌شود و با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و … نسبت به ساماندهی افراد آسیب دیده اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در بحث آسیب‌های اجتماعی، آموزش، اشتغال و خودکفایی را دنبال می‌کنیم، گفت: در این جلسه مصوبات خوبی هم داشتیم و قرار شد هر دو هفته یکبار جلسات مرکز فوریت‌های اجتماعی به ریاست معاون فرماندار و هر ماه با ریاست بنده به عنوان فرماندار تهران تشکیل جلسه داده شود تا در مورد آخرین وضعیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

فرهادی برگزاری جلسه با خیریه‌ها و سمن‌ها، تکمیل امکانات مجتمع، پاکسازی تهران با محوریت دروازه غار، پیگیری بیمه مددجویان، شناسایی محلات و … از جمله تصمیماتی است که در این زمینه اخذ شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکدی‌گری یک جرم مشهود است و هر کسی که آن را انجام دهد باید با آن برخورد شود، گفت: اتباع بیگانه‌ای که در قالب تکدی‌گری کار می‌کنند جمع‌آوری و در اختیار اداره اتباع قرار می‌گیرند تا نسبت به ساماندهی و طرد آنها اقدام شود.

فرماندار تهران با بیان اینکه در بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ویژه متکدیان، مردم نقش بزرگ و مهمی دارند، تصریح کرد: کمک مردم به ویژه در بخش ساماندهی متکدیان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و دقت داشته باشید که مردم هر چقدر بیشتر به متکدیان کمک کنند تعداد آنها بیشتر می‌شود.

فرماندار تهران با بیان اینکه ما در مجتمع افراد نیازمند را شناسایی کرده و از طریق خیریه‌ها، کمیته امداد و … به آنها کمک می‌کنیم، گفت: متکدیان نیازمند نیستند بلکه اغلب آنها سودجو هستند و از محبت مردم سوء استفاده می‌کنند.

وی گفت: این مجتمع در آینده نزدیک با حضور مقیمی استاندار تهران و افشانی شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو