تداوم فعالیت واحدهای خارجی بانک ملی ایران در اخبار این هفته 
چاپ 

تداوم فعالیت واحدهای خارجی بانک ملی ایران در اخبار این هفته

در هفته ای که گذشت، بانک ملی ایران میزبان مسئولان بانک مرکزی روسیه بود و بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید شد. همچنین واحدهای خارجی این بانک علی رغم خروج آمریکا از برجام، تمامی فعالیت ها و خدمات ارزی روزانه خود را طبق روال سابق ارایه می کنند.


تاکید مدیرعامل بانک ملّی ایران و معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه بر توسعه همکاری های دوجانبه

مدیرعامل بانک ملی ایران از برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های میربیزنس بانک در روسیه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه با بیان این که روسیه روابط بانکی خوبی با ایران دارد، اظهار کرد: روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه بسیار مناسب بوده و ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو کشور نیز بسیار زیاد است و تجار ایران و روسی به خوبی با هم در حال همکاری هستند، بنابراین تسهیل اقدامات بانکی می تواند به توسعه بیشتر این روابط بیانجامد.

در این دیدار معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه تاکید کرد: این بانک از توسعه همکاری ها با بانک ملی ایران به ویژه گسترش فعالیت میربیزنس بانک به صورت همه جانبه حمایت خواهد کرد.

دیمیتری اسکو بلکین با بیان این که روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و روسیه پیوسته در حال گسترش است، اظهار کرد: بانک ملی ایران در نظام بانکی روسیه به خوبی شناخته شده است و ما از همکاری با این بانک بسیار خاطرات خوبی داریم.

وی همچنین بزرگی و قدمت بانک ملی ایران را یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر بانک مرکزی روسیه برای ادامه همکاری های دو جانبه خواند و افزود: نگاه ما به افزایش سرمایه و توسعه شبکه شعب میربیزنس بانک مثبت است و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر محقق شود.

معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه و هیات همراه همچنین در جریان حضور خود در بانک ملی ایران، از موزه و زورخانه بانک بازدید کرده و با بخش های مختلف آن آشنا شدند.


فعالیت واحدهای خارجی بانک ملّی ایران با قوت ادامه می یابد

فعالیت واحدهای خارجی بانک ملّی ایران با قوت ادامه می یابد مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام، خللی در فعالیت واحدهای خارجی این بانک ایجاد نکرده و نمی کند.

دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که طبق روال سابق، همه فعالیت ها در واحدهای خارجی بانک ملی ایران در حال انجام است، اظهار کرد: به صورت روزانه خدمات ارزی به فعالان تجاری، وارد کنندگان، صادرکنندگان و سایر مشتریان در این واحدها ارائه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط کنونی برجام، مانعی بر سر فعالیت های این واحدها نخواهد بود، گفت: آنچه پیش از این فعالیت واحدهای خارجی بانک را با مشکل مواجه کرده بود، تحریم های سازمان ملل و اتحادیه اروپا بود، در حالی که اکنون هیچ کدام از آن تحریم ها وجود ندارند.

به گفته حسین زاده، اروپا در شرایط کنونی همکاری با بانک های ایرانی را ادامه می دهد و با وجود تحریم آمریکا، از فعالیت های بانکی ایران حمایت هم می کند.


با افتتاح «حساب قرض الحسنه ویژه» بانک ملی ایران، نیکی را قسمت کنید

با افتتاح «حساب قرض الحسنه ویژه» بانک ملی ایران، امکانی فراهم است که مشتریان می توانند شرایط اعطای تسهیلات و هزینه کرد منابع خود را مشخص کنند.

«حساب قرض الحسنه ویژه» حسابی است که بانک می تواند به نمایندگی از صاحبان آن، منابع را در امور خیر و عام المنفعه و رفع حوائج ضروری و نیازهای فوری نیازمندان هزینه کند.

بدین ترتیب بانک ملی ایران با عقد قراردادی ضمن نگهداری سپرده، مسئولیت عملیات اجرایی اعطای تسهیلات را به نیابت از صاحبان حساب بر عهده گرفته و وجوه سپرده شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را طبق نظر صاحب حساب و بر اساس شرایط قرارداد منعقد شده میان آن دو هزینه می کند.

براساس این قرارداد، اعطاکننده قرض الحسنه، متقاضی دریافت تسهیلات را رسماً به بانک معرفی و بقیه فرآیند کاری از قبیل احراز هویت، اختصاص تسهیلات، نوبت بندی وصول اقساط و … بر عهده بانک خواهد بود.

بانک می‌تواند به موجب قرارداد عاملیت، پیگیری وصول اقساط قرض‌الحسنه‌های اعطایی و یا در صورت لزوم انجام اقدامات حقوقی مربوطه را نیز به عهده گیرد. با این حال استرداد وجوه تودیع شده به حساب قرض‌الحسنه ویژه، منوط به بازپرداخت قرض‌الحسنه های اعطا شده است و از این بابت مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه ۱۰ میلیون ریال و حداقل مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه سه میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر پنج ساله است.

بر اساس مقررات موجود، اعطای تسهیلات تا سقف یک و نیم میلیارد ریال از محل وجوه تودیع شده (وجوه اداره شده) از طریق سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه ویژه بخش خصوصی نزد بانک‌ها ممکن خواهد بود.

دارنده حساب قرض‌الحسنه ویژه می‌تواند به موجب قرارداد عاملیت، نوع و میزان وثایق مورد نظر خود را مشخص و از بانک بخواهد که در قبال اعطای قرض‌الحسنه از این حساب، وثایق مشخص شده را اخذ کند. در صورتی که نوع و میزان وثایق مورد نظر تعیین نشده باشد، اخذ وثیقه توسط بانک تابع ضوابط دستورالعمل اجرایی قرض‌الحسنه اعطایی بانک‌ها خواهد بود.

مبالغ وصولی توسط بانک بابت اقساط قرض‌الحسنه های اعطا شده، طبق نظر تودیع کننده وجوه دوباره قابل مصرف است. همه واحدهای بانک ملی ایران آماده افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه و اعطای تسهیلات بر اساس مقررات این بخش هستند.


نسخه رومیزی «بله» منتشر شد

پیام رسان «بله» که این روزها به خوبی در میان کاربران فضای مجازی شناخته شده، با انتشار نسخه رومیزی (دسکتاپ) امکان تازه ای را برای مخاطبانش ایجاد کرده است.

کاربران با استفاده از نسخه رومیزی «بله» می توانند به همه امکانات نسخه های مبتنی بر تلفن همراه و وب دسترسی داشته باشند.

این نسخه در مرحله آزمایشی است و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس ارائه شده است.  هم اکنون دانلود نسخه رومیزی «بله» امکان پذیر است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی اعلام کرد: این شورا نام پنج پیام رسان را به صورت منتخب اعلام کرده است، اما مردم دو پیام رسان را که در فهرست منتخبان این شورا نبود هم برگزیدند که یکی از آنها «بله» است.

پیام رسان «بله» که با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته، به دنبال رقابت با سایر پیام رسان ها نیست، بلکه با هدف ارائه نسل جدید بانکداری و خدمات مالی به مخاطبان فعال اعم از عامه مردم و کسب و کارهای فضای مجازی فعال شده است.

«بله» علاوه بر امکانات معمول همه پیام رسان ها، خدمات بانکی منحصر به فرد مانند خرید شارژ، درخواست پول، کارت به کارت و … را از مبدا ۱۷ بانک به کاربران ارائه می دهد.


بیش از پنج میلیون تراکنش مالی موفق در پیام رسان «بله»

در بهار امسال بیش از سه میلیون تراکنش کارت به کارت و بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تراکنش مالی موفق در پیام رسان «بله» به ثبت رسیده است.

«بله» در سه ماه گذشته با روندی صعودی خود رکوردهایش در سال ۹۶ را جابجا کرد و طی این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان انتقال پول از طریق این پیام رسان انجام شده است.

پیام رسان بومی و ملی «بله» برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرد و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، ۱۶ بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و … را داراست.

قابیلت متمایز دیگری که «بله» نسبت به دیگر پیام رسان های موجود دارد این است که کاربران آن می توانند در حین استفاده از فضای یک پیام رسان، همزمان درخواست پول نیز بدهند که در بهار امسال ۶۲ هزار درخواست پول در این پیام رسان ارسال شده است.

همچنین بیش از ۹۰۰ هزار خرید شارژ و بیش از ۲۶۰ هزار پرداخت قبض در این پیام رسان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، «بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و در فصل بهار به میزان سال گذشته کاربر جدید به این پیام رسان پیوسته است و نرخ حدود ۶۰ درصدی کاربر فعال نسبت به مجموع کاربران آن به ثبت رسید که این آمارها بیانگر پویایی پلتفرم بله و موفقیت در حفظ کاربرانش است.

«بله» اکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کاربر دارد و با تمرکز تیم فنی این پیام رسان بر پایداری شبکه، به‌صورت متوسط ۹۹.۸ درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.

امنیت این پیام رسان توسط بانک ملی ایران تضمین شده و کاربران فضای مجازی می توانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیام رسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و به صورت همزمان و ایمن انجام دهند.

نسخه رومیزی (دسکتاپ) این پیام رسان نیز به تازگی برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و لینوکس ارایه شد تا کاربران با استفاده از نسخه رومیزی «بله» نیز بتوانند به همه امکانات نسخه های مبتنی بر تلفن همراه و وب دسترسی داشته باشند.


بهره برداری از مدرسه شهدای بانک ملی ایران در روستای شالقون سراب استان آذربایجان شرقی

در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، مدرسه ابتدایی شهدای بانک ملی ایران در روستای شالقون سراب از توابع استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از این مدرسه که نه ماه پس از کلنگ زنی برگزار شد، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، مسئولان اداره شعب استان آذربایجان شرقی و تنی چند از مدیران استانی حضور داشتند.

 این مدرسه شش کلاسه در زمین اهدایی اهالی روستا به مساحت بیش از سه هزار متر مربع احداث شده که دارای ۳۹۲ متر مربع زیر بنای آموزشی، ۱۲۰۰ متر مربع محوطه سازی و ۱۵۸ متر مربع دیوارکشی است و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران و از محل منابع قرض الحسنه بانک برای ساخت آن صرف شده است.

برات کریمی عضو هیات مدیره بانک در مراسم بهره برداری از مدرسه مذکور، ضمن تشکر از تلاش های دستگاه ها و سازمان های دخیل، از تلاش های رئیس اداره امور شعب بانک در استان آذربایجان شرقی و رئیس شعبه سراب نیز قدردانی کرد.

وی همچنین از دانش آموزان این مدرسه خواست تا با بهتر درس خواندن خود، آینده ساز کشور و خدمت رسان به منطقه خود باشند و توفیق خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دست آورند.

همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سراب و مسئول سازمان نوسازی مدارس استان نیز از حضور بانک ملی ایران در امر مدرسه سازی تقدیر کردند.

در این مراسم از بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین حامی مدرسه سازی در کشور  یاد شده و در پایان نیز هدایایی به دانش آموزان این مدرسه اعطا شد.


بانک ملی ایران میزبان نشست مشترک مدیران و معاونان امور پشتیبانی بانک ها

نشست مشترک مدیران و معاونان امور پشتیبانی بانک های کشور به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد.

در این نشست که در محل موزه بانک (ساختمان صندوق پس انداز سابق) برگزار شد، مباحث پیرامون کارپردازی، تدارکات و مهندسی و املاک بانک ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

همچنین بررسی شرایط بازار و خرید کالا، خدمات و امور پشتیبانی مربوطه، هزینه های نگهداری و استفاده از اموال به ویژه املاک، فروش اموال و مقررات و سامانه ها از دیگر مباحث طرح شده در این نشست مشترک بود.

در نشست مذکور، همچنین بر تشکیل کمیسیون هماهنگی امور پشتیبانی بانک ها تاکید شد.

مدیران و معاونان امور پشتیبانی بانک ها در پایان نیز از موزه بانک ملی ایران و گنجینه و اشیای ارزنده آن بازدید کردند.


به دنیای مجازی بانک ملی ایران خوش آمدید!

سیر روز افزون استفاده از خدمات بانکی مبتنی بر اینترنت نشان می دهد که نظام بانکداری با سرعت هر چه بیشتر در حال فاصله گرفتن از فضای سنتی است. در چنین دورانی، ارائه محصولات جدید، کارآمد و متناسب با نیازهای مشتریان می تواند وجه تمایز بانک ها در فضای رقابتی باشد.

شرایط رقابتی موجود و تلاش برای رفع نیاز مشتریان به بهترین شکل، بانک ملی ایران را به سمت طراحی دو سوپر محصول هدایت کرد که آنها را تقریبا از حضور در شعب بی نیاز می کند.

سامانه «بام» امکان انجام تعداد زیادی از عملیات های بانکی به صورت مجازی را فراهم کرده است. برآوردها نشان می دهد حدود ۱۰ درصد تراکنش های انجام شده توسط مشتریان بانک ملی ایران از طریق این سامانه صورت می گیرد.

با توجه به انجام ۶۰ میلیون تراکنش روزانه در بانک ملی ایران، مشخص می شود که «بام» چه حجمی از عملیات بانکی را به تنهایی بر دوش می کشد، به طوری که این تعداد، از کل تراکنش های انجام شده در برخی بانک ها، بیشتر است.

«بله» اما محصول دیگری است که در کل نظام بانکی کشور منحصر به فرد است. پیام رسانی که در آن عملیات بانکی قابل انجام باشد، در نظام بانکداری دنیا هم کم سابقه است.

تصور این که در حال چت کردن با یک مخاطب، بتوانید به حساب او پول واریز کنید و یا با یک کلیک از او درخواست پول کنید و لحظاتی بعد در همان فضا تراکنش مالی انجام شود، هنوز هم برای بسیاری از مشتریان نظام بانکی سخت است، اما بانک ملی ایران چنین خدمتی را ارائه کرده است.

روزانه میلیاردها تومان تراکنش مالی در فضای «بله» انجام می شود که نشان دهنده اعتماد مخاطبان به این پیام رسان است.

اما چه چیزی باعث شده در جو بی اعتمادی رایج نسبت به تراکنش های بانکی در فضای مجازی، «بام» و «بله» تا این حد مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرند؟

بدون شک اعتبار و پشتوانه نام بانک ملی ایران، چنین اعتمادی را ایجاد کرده است. امروزه ساختمان های بزرگ، تجهیزات فراوان و حتی ظاهرسازی های شکیل به راحتی با پول به دست می آیند، اما اعتماد را نمی توان با پول خرید.

بانک ملی ایران در حال توسعه خدمات خود در فضای مجازی است و بر پایه همین اعتماد مخاطبان، روز به روز نوآوری های تازه ای را ارائه خواهد داد. همان طور که مخاطبان به این خدمات اعتماد کرده اند، بانک نیز نسبت به تضمین امنیت خدمات اطمینان می دهد و ورود مشتریان به دنیای مجازی بانک ملی ایران را خوش آمد می گوید.


گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در بانک ملی ایران

روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در زورخانه بانک ملی ایران گرامی داشته شد.

همزمان با دهم تیرماه که در تقویم روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است، جمعی از پیشکسوتان و پهلوانان در زورخانه بانک ملی ایران حضور یافتند.

در این مراسم، حرکات نمایشی و ورزشی باستانی توسط ورزشکاران انجام شد.

در پایان این برنامه که با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک برگزار شد، تعدادی از فعالان عرصه ورزش باستانی تقدیر شدند.

از قدیمی ترین ساختمان های زورخانه ای در ایران، ساختمان زورخانه بانک ملی ایران است. این ساختمان در سال ۱۳۲۵ ساخته و در سال ۱۳۲۶-۱۳۲۷ افتتاح شد.

این مرکز در دوره ای، بزرگترین و پررونق ترین زورخانه بود، به طوری که تعداد زیادی از مقامات عالی رتبه سیاسی، توریست های خارجی، هیات های سیاسی، نظامی و ورزشی از آن دیدن کرده اند.


تاکید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر نقش بانک ها در بهبود شرایط اقتصادی کشور

همایش بررسی عملکرد سه ماهه شعب بانک ملی ایران با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران امور و روسای ادارات امور شعب سراسر کشور و شعب مستقل در باشگاه آجودانیه برگزار شد.

برات کریمی عضو هیات مدیره در این همایش با بیان اینکه هنر مدیریت، تصمیم گیری صحیح در مواقع بحرانی است، گفت: ما شرایط سخت کم نداشتیم و امروز تمام هدف بدخواهان ایجاد نارضایتی بین مردم است.

باید رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم

وی افزود: کارکنان بانک ملی ایران از بدو انقلاب اسلامی در جهت حمایت از مردم حرکت کردند و امروز نیز باید دست به دست هم دهیم.

معاون شعب بانک ملی ایران با بیان این که باید سعی کنیم رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم، گفت: در بحث تولید و اشتغال باید تلاش بیشتری صورت گیرد و مشاوره بیشتری به مشتریان ارایه  شود.

وی ادامه داد: مشتریان امروز در بازگشت سرمایه دچار مشکل می شوند و باید حمایت ویژه ای از آنها داشته باشیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: باید در بخش سرمایه در گردش نیز گشایش LC داشته باشیم  و در بخش هزینه و درآمد بانک نیز مدیریت بهینه صورت گیرد.

وظیفه بانک ها تخصیص بهینه منابع است

غلامرضا پناهی دیگر عضو هیات مدیره نیز با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی وظیفه بانک ها سنگین است، افزود:  بانک ملی ایران ۴۵ میلیون نفر مشتری دارد و لذا حوزه  تامین مالی بانک باید توسعه یابد. ضمن اینکه تامین مالی صرفا مختص شرکت های بزرگ نیست بلکه اقتصاد کشور نیاز دارد تا واحدهای کوچک و متوسط نیز تامین مالی شوند.

وی ادامه داد: بنگاه های کوچک و متوسط می توانند بدنه اقتصاد را به حرکت درآورند و نظام بانکی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد و با تخصیص بهینه منابع، به فرایند تولید و اشتغال کمک کند.

پناهی با تاکید بر اینکه امروز در کشور بیش از هر چیز نیازمند شفافیت و صداقت هستیم، اظهار کرد: اعضای هیات مدیره و همه روسای شعب باید نیاز واقعی واحدهای تولیدی را شناسایی و به آنها پاسخ دهند.

وی خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات وظیفه بانک است و رییس شعبه با این اقدام تنها انجام وظیفه کرده است.

 نظام بانکی در مرکز توجه دشمنان قرار دارد

مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره نیز در این همایش با تاکید بر اینکه طی چهار دهه اخیر جنگ های مختلفی از جنگ تحمیلی هشت ساله تا جنگ های سایبری و تحریم ها را تجربه کرده ایم، گفت: امروز دشمنان سعی دارند تا بر بدنه کشور ضربه وارد کنند و از مهم ترین بخش ها برای این اقدام نیز نظام بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه در این بخش ایجاد اختلال در خدمات برون شعبه ای می تواند هدف دشمنان باشد، افزود: بانک ملی ایران طی سال گذشته بیش از هفت و نیم میلیارد تراکنش مالی و غیر مالی داشته که بیش از ۸۰ درصد این تراکنش ها بیرون از شعبه انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با بیان اینکه  بانک در بخش امنیت خدمات برون شعبه ای در جایگاه قابل قبولی قرار دارد، گفت: دشمنان برای وارد کردن ضربات خود به دنبال بانک هایی هستند که گستره خدمات بیشتری دارند بنابراین باید در بانک ملی ایران کاملا هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: سبد محصولات بانک ملی ایران بی نظیر است و برخی بانک های داخلی به دنبال رفع انحصار و استفاده از برخی از سامانه های ما هستند و باید خودمان هم  باور بیشتری به این محصولات داشته باشیم.

افزایش سودآوری مهمترین سیاست بانک

ناصر شاهباز عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز در ادامه با تأکید بر لزوم انضباط مالی در واحدهای بانک اظهار داشت: افزایش سودآوری مهم ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش یا کاهش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.

شاهباز با مهم دانستن نقش بانک ها در توسعه و رونق اقتصادی کشور، بر نقش بی بدیل بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور تاکید کرد.

اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز با تاکید بر اینکه قطعا با اقتدار درونی ملت عزیز دشمنان شکست خواهند خورد، گفت: امروز مسئولیت ملی مدیران زیاد است چرا که ما هر لحظه در معرض تهدیدها و فرصت­ها قرار داریم.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران همواره نقش تاریخی در کشور داشته و از این رو انتظارات از این بانک بسیار است.

کریمی تاکید کرد: منابع باید با حساسیت بیشتری تخصیص داده شوند و در جهت تقویت منابع بانکی به ویژه منابع ارزان قیمت بانک نیز اهتمام بیشتری صورت گیرد.

همچنین حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک با بیان اینکه بانک ها در شرایط فعلی کشور، وظایف سنگینی را به عنوان سربازان حوزه اقتصادی کشور دارند، گفت: باید در جهت رفع تنگناهای اقتصادی مردم وارد عمل شویم.

وی تصریح کرد: بانک ها در این راستا با افراد نیازمند به دریافت تسهیلات درشت و خرد مواجه هستند که باید در این خصوص به نحو مطلوبی اهتمام ورزند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: هرچند شرایط فعلی کشور و تنگناهای موجود می توانند تهدید تلقی شوند اما باید آنها را به نحو احسن به فرصت تبدیل کنیم.

محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران نیز در این همایش ابراز داشت: توجه به فعالیت های ارزی در شعب بانک زمینه ارتقای خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان را افزایش می دهد و می‌تواند ابزاری برای تعامل و جذب مشتریان باشد که این موضوع به عنوان یک فرصت جهت سودآوری بیشتر باید مد نظر مسئولان شعب قرار گیرد.

وی همچنین توجه به وصول مطالبات معوق و انجام بهینه خدمات به مشتریان را عامل مهمی در توسعه، رشد و سودآوری بانک دانست.

پیگیری مطالبات معوق بانک ملّی ایران در کارگروه های استانی

بانک ملی ایران، پرونده مطالبات معوق را در کارگروه های استانی بررسی و پیگیری می کند.

پرونده مطالبات معوق پیچیدگی های خاص خود را دارد، به طوری که نمی توان برای پیگیری و رسیدگی به آنها دستور واحدی صادر کرد.

از این رو بانک ملی ایران این پرونده ها را به دسته های مختلف تقسیم کرده و هرکدام را بسته به شرایط و محتوای خاص خودش تحلیل و بررسی خواهد کرد.

تجربه نشان می دهد عمده مطالبات معوق مربوط به تسهیلات کلان است و در حوزه تسهیلات خرد، عمدتا مشتریان خوش حساب هستند.

بانک ملی ایران معتقد است تولیدکنندگانی که با دریافت تسهیلات کلان، شغل ایجاد کرده و به رونق اقتصاد داخلی کمک می کنند اما به دلیل شرایط خاص در بازگرداندن بدهی بانک با مشکل مواجه شده اند، باید از حداکثر همراهی و مساعدت برخوردار شوند.

در نقطه مقابل، کسانی که تسهیلات بانکی را دریافت کرده و بدون دلیل موجه از بازپرداخت اقساط آن به بانک خودداری می کنند، باید با استفاده از همه ظرفیت های قانونی، منابع بانک را که در واقع منابع مردمی است بازگردانند.

کارگروه های استانی بانک ملی ایران با تشکیل جلسات مستمر، موضوع تسهیلات پرداختی را که به هر نوع با تاخیر در وصول مواجه و یا به سرفصل معوقات منتقل شده اند پیگیری و حسب مورد درباره آنها تصمیم گیری خواهند کرد.

تمرکز زدایی از رسیدگی به این پرونده ها در ستاد مرکزی و بررسی آنها در استان ها، ضمن افزایش سرعت و دقت کار، نتیجه گیری درباره آنها را مطمئن تر خواهد کرد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو