سئول: به‌رغم تنش‌ها، نشست آمریکا و کره‌شمالی در موعد مقرر انجام می‌شود 
چاپ 

سئول: به‌رغم تنش‌ها، نشست آمریکا و کره‌شمالی در موعد مقرر انجام می‌شود

یک مقام امنیتی ارشد کره‌جنوبی تاکید کرد، نشست آتی میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی با وجود تنش‌های جدید در شبه جزیره کره در موعد مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش یمین نیوز ، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چونگ ایویی-یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره‌جنوبی دوشنبه در مسیر سفر به واشنگتن این اظهارات را مطرح کرد.

مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز سه شنبه قرار است در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار داشته باشد.

چانگ به خبرنگاران گفت: معتقدیم شانس ۹۹.۹ درصدی هست که نشست ۱۲ ژوئن سنگاپور میان کره‌شمالی و آمریکا به موقع برگزار شود ولی ما برای احتمالات متفاوت آماده هستیم.

کره‌شمالی اخیرا انتقادها از سئول و واشنگتن را به دلیل مانورهای نظامی مشترک این متحدان افزایش داده و تهدید کرده است در برگزاری اولین نشست با ایالات متحده آمریکا تجدید نظر می‌کند و همچنین گفت‌وگوهای عالی رتبه با سئول را در روزهای گذشته به حالت تعلیق درآورد.

چانگ در خصوص مواضع اخیر کره‌شمالی گفت: “تلاش داریم تا از نقطه نظر کره‌شمالی شرایط را درک کنیم.”

او درباره نشست مون-ترامپ هم تاکید کرد: رهبران سئول و واشنگتن گفت‌وگوهای ویژه‌ای درباره موفق بودن نشست کره‌شمالی و آمریکا و نیز حصول توافق‌های چشمگیر و اینکه دو طرف چگونه می‌توانند آن توافق‌ها را اجرایی کنند، صحبت خواهند کرد. کره‌جنوبی و آمریکا هرگونه اطلاعاتی را تبادل می‌کنند و در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند. ما گفت‌وگوهای کاری زیادی داشتیم که چگونه می‌توانیم کره‌شمالی را در مسیری که می‌خواهیم پیش ببریم و امیدوارم که مون و ترامپ گفت‌وگوهای فوق‌ العاده‌ای داشته باشند.

رئیس دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری کره‌جنوبی همچنین مقاله اخیر نیویورک تایمز را رد کرد. طبق این گزارش، ترامپ مشاورانش را تحت فشار گذاشته است تا بگویند که آیا نشست با کیم جونگ اون ارزش خطر کردن دارد یا خیر.

چانگ تاکید کرد: در جریان تماس‌های تلفنی میان این دو رهبر و میان روسای شورای امنیت ملی طرفین، من هرگز چنین مساله‌ای را حس نکردم.

این مقام ارشد کره‌جنوبی همچنین ادعای مطرح شده در گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ترامپ از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پرسیده است که چرا اظهارات کره‌شمالی با آن تضمین‌های خصوصی مطرح شده از طرف مون پس از نشست دو کره در اواخر آوریل تفاوت دارد، رد کرد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو