لاریجانی: رفتار غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها کاملا مخل امنیت جهانی است 
چاپ 

لاریجانی: رفتار غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها کاملا مخل امنیت جهانی است

57411074

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندان‌مان باید بدانند که چه سوابق، نامه نگاری‌ها و حرف‌هایی در جریان توافق هسته‌ای صورت گرفت و کشورها به چه اصولی دست یافتند و همه اصول چگونه توسط آمریکایی‌ها به سادگی زیر پا گذاشته شد.

به گزارش یمین نیوز، علی لاریجانی در دیدار با معلمان و مدیران آموزش و پرورش که به مناسبت هفته معلم در مجلس مشروطه برگزار شد، گفت: شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای داستان طولانی دارد و امروز مقام معظم رهبری در دیدار با شما عزیزان به خوبی مسیر را روشن کردند و به صورت خلاصه گذشته مسائل بین ایران و کشورهای طرف قرارداد در برجام را بیان کردند و راهبردهای آینده جمهوری اسلامی را تبیین کردند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: روند اتفاق افتاده در موضوع برجام تجربه بسیار موثری است که کشورهای غربی به ویژه آمریکا نشان داد که نگاه‌شان به کشورها از بالا به پایین است و هر وقت احساس کنند، بازی را به هم می‌زنند که این مساله در موضوع هسته‌ای رخ داد این در حالی است که خود آمریکایی‌ها تقاضا، درخواست و نامه‌نگاری برای انجام مذاکرات داشتند که این مذاکرات با شروطی آغاز شد و بعد از چند سال منجر به توافق برجام شد که این توافق به تایید سازمان ملل رسید. رفتارهای غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها کاملا مخل امنیت جهانی است چرا که به هیچ تعهد و توافقی پایبند نیستند و کار با آنها برخلاف ادعاهایشان بسیار مشکل است.

لاریجانی تاکید کرد: رفتار آمریکایی‌ها در دنیا موجب ناامنی می‌شود چرا که آنان به هیچ تعهدی پایبند نیستند و در صحنه بین‌المللی عامل گسست هستند البته جمهوری اسلامی ایران تجربه‌های زیادی در این زمینه دارد که می‌تواند برای شرایط فعلی به کار آید تا از این شرایط عبور کنیم. این مساله در روابط بین‌الملل باقی می‌ماند که کشوری که مدعی مدیریت جهان است و علی‌القاعده باید به نظامات بین‌الملل بیش از دیگران پایبند باشد تا چه اندازه غیرمسئولانه رفتار می‌کند. کسانی که مدعی مدیریت جهان هستند باید بیش از دیگران به نظامات و اصول بین‌المللی پایبند باشند اما متاسفانه اینطور نیست و به همین دلیل آشفتگی در صحنه بین‌المللی مشاهده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز معلم، خطاب به معلمان و مدیران آموزش و پرورش گفت: از شما جامعه فرهنگیان این سوال را می‌پرسم که مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش چیست؟ مهمترین چیزی که به ذهن می‌آید این است که باید منزلت معلمان حفظ شود و آنان باید از مشکلات مادی فارغ باشند و ذهن‌شان درگیر این امور نباشد تا بتوانند دانش‌آموزان را آموزش دهند. زندگی معلمان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد و به اندازه‌ای که زحمت می‌کشند مورد توجه قرار گیرند. البته به دلیل مشکلات مالی کشور، رسیدگی‌های مطلوب انجام نمی‌شود. شاید این موضوع مطرح شود که بودجه آموزش و پرورش چند هزار میلیارد تومان افزایش یابد اما آیا این موضوع راه‌حل است؟ واقعا اینطور نیست. در بودجه با محدودیت‌هایی روبرو هستیم. با وجودی که مجلس در بودجه سالانه سه تا چهار هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه می‌کند اما مشکلات فرهنگیان و معلمان همچنان باقی است. کل منابع درآمدی کشور بالغ بر ۳۱۰ هزار میلیارد تومان است و بودجه جاری نیز همین مبلغ است و اندکی برای عمران بودجه باقی می‌ماند. هر وقت هم که کم می‌آورند یا شرکت‌ها را می‌فروشند و خرج می‌کنند یا اوراق مشارکت فروخته می‌شود اما اینها راه‌حل درازمدت نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار به اجرا در آمدن سیاست تمرکززدایی و واگذاری کارها در آموزش و پرورش شد و افزود: سطح کار ستادی باید در آموزش و پرورش کاهش یابد تا در عمل نظارت و سیاستگذاری تقویت شود. بنده دورنمای بهتری هم برای بودجه آموزش و پرورش نمی‌بینم به همین دلیل از شما می‌خواهم راه‌حل‌هایی را بررسی کنید و به مجلس انتقال دهید به طوریکه بتوان با این راه‌حل‌ها و قواعد مثلا ظرف سه سال وضعیت آموزش و پرورش و فرهنگیان بهبود یابد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از فناوری‌های روز دنیا در حوزه آموزش و پرورش بیشتر استفاده کنید. برای حرکت در این مسیر شورای عالی فضای مجازی و مجلس هم می‌توانند به شما کمک کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری منفی کنکور و مساله تست‌زنی در سطح علمی دانش‌آموزان، گفت: کنکور زحمات شما را از بین می‌برد. تست‌زنی هم یک حرفه شده و آموزشگاه‌هایی که در این زمینه فعال هستند نیز کیفیت کار را در آموزش و پرورش به شدت تغییر داده‌اند. برای برداشتن کنکور قانون وجود دارد و اتفاقا خود شما می‌توانید بستر این کار را به وجود آورید. دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دبیرستان نباید دغدغه تست‌ زدن داشته باشند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو