رییس دانشگاه خبر داد؛ برنامه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی برای جذب دانشجوی خارجی/رتبه اول دانشگاه درفرایندهای آموزشی 
چاپ 

رییس دانشگاه خبر داد؛ برنامه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی برای جذب دانشجوی خارجی/رتبه اول دانشگاه درفرایندهای آموزشی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برنامه دانشگاه برای جذب بیش از هزار دانشجوی خارجی خبر داد.

به گزارشیمین نیوز ، دکتر آقاجانی در جشنواره آموزش پزشکی دانشگاه در پاسخ به خبرنگار ایسنا در رابطه با جایگاه و رتبه علمی دانشگاه در کشور و منطقه عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش آموزش و فرآیندهای آموزشی رتبه اول و در حوزه پژوهشی رتبه ۲ کشوری را داراست.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه برای بین‌المللی‌سازی و جذب دانشجوی خارجی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی دانشگاه برای تحقق این هدف ظرفیت‌سازی و در نهایت جذب دانشجوی خارجی در رشته‌های عمومی، تخصصی و فلوشیپ است.

دکتر آقاجانی یکی از تلاش‌های دانشگاه در این زمینه را ظرفیت‌سازی و بسترسازی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مساله نیازمند فضاهای آموزشی، اعضای هیات علمی و بازاریابی برای جذب دانشجو هستیم که در این رابطه جذب دانشجوی خارجی از منطقه در دستور کار بوده و طی آن با موسسات مختلف آموزش بین‌المللی قراردادهایی منعقد کرده‌ایم.

معاون پیشین وزارت بهداشت با اشاره به ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها در طرح تحول آموزش پزشکی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علاوه بر ماموریت های خاص، ماموریت‌های متعدد دیگری نیز دارد. به عنوان نمونه در حوزه آموزش پزشکی ماموریت تربیت نیروهای انسانی در تمامی رشته‌ها بر عهده این دانشگاه است.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ رشته عمومی، تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در دانشگاه ارائه می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر تمامی رشته‌های موجود در حوزه علوم پزشکی کشور در دانشگاه ما وجود دارد. ۱۴هزار دانشجو، ۱۴۰۰عضو هیات علمی در ۱۳ دانشکده و بیش از ۲۵۰رشته در حال تحصیل هستند. همچنین علاوه بر ماموریت ملی برای تربیت نیروی انسانی کشور، یک ماموریت بین المللی نیز در حوزه آموزش و پژوهش برعهده داریم که جذب دانشجوی خارجی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این رابطه به جذب دانشجوی خارجی در دوره‌های عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بزرگ دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی، برنامه‌ریزی ما جذب بیش از هزار دانشجوی خارجی خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان در رابطه با بدهی بیمه به دانشگاه، توضیح داد: دانشگاه در حال حاضر از بیمه‌های پایه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد که معادل حدود ۱۰ ماه متوسط تاخیر می‌شود و این یک رقم قابل توجه است که امیدوارم حل شود.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو