عباس عراقچی: برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد 
چاپ 

عباس عراقچی: برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد برجام متعلق به جامعه بین‌الملل و همه کشورهایی است که مذاکره کردند.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی در ادامه افزود: برجام یک توافق مهمی بود که روسیه یکی از طرف‌های قوی آن بود همانقدر که برجام به ایران متعلق است و به روسیه و به بقیه اعضای ۱+۵ متعلق است.

وی که با شبکه راشاتودی گفت‌وگو کرده است، هم‌چنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش تنش در منطقه است و فکر می‌کنم همه طرف‌های درگیر باید نسبت به این قضیه بسیار هوشیار باشند. پیروزی‌های دولت سوریه در مقابله با عوامل تروریست و اقتدار مجدد سوریه بر اراضی خودش مسلما بر دشمنان سوریه گران تمام خواهد شد و آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد مجدد تنش و گسترش درگیری‌ها انجام خواهند داد و همه باید نسبت به این قضیه هوشیار باشند.

وی در بخشی از این گفت‌وگو اظهار کرد: پیروزی‌های دولت سوریه در آن کشور و در مقابله با عوامل تروریست و اقتدار مجدد سوریه بر اراضی خودش مسلما برای دشمنان سوریه گران تمام خواهد شد.

وی افزود:  آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد مجدد تنش و گسترش درگیری‌ها  انجام خواهند داد و همه باید نسبت به این قضیه هوشیار باشند.

معاون سیاسی وزیر خارجه هم‌چنین گفت: روابط ایران و روسیه از یک اهمیت بسیار زیادی برای دو کشور برخوردار است و روابط بسیار مستحکمی است و حوزه‌های مختلفی اعم از سیاسی، اقتصادی و استراتژیک را در برمی‌گیرد. همکاری‌های دو کشور به لحاظ دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار موثر است و به این همکاری‌ها ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در مورد سوریه همکاری بسیار نزدیکی در قالب روند آستانه و به صورت دوجانبه داریم. در موضوع برنامه هسته‌ای ایران، روسیه یک شریک بسیار مطمئن از ابتدا بوده و هنوز هم هست. بسیاری از برنامه‌های هسته‌ای ما در مشارکت و همکاری با دولت روسیه پیش می‌رود. برجام یک توافق مهمی بود که روسیه یکی از طرف‌های قوی آن بود.

وی خاطرنشان کرد: همانقدر که برجام به ایران متعلق است، به روسیه و به بقیه اعضای ۱+۵ متعلق است.

عراقچی گفت: برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد. برجام متعلق به جامعه بین‌الملل و همه کشورهایی است که مذاکره کردند.

وی تاکید کرد: به روابط مستحکم خود با روسیه در همه عرصه‌ها ادامه خواهیم داد. این روابط روز به روز شکل بهتری به خود می‌گیرد و مطمئن هستم در همین جهت حرکت خواهیم کرد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو