بررسی وضعیت بازار ارز در مجلس لاریجانی: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند/این تصمیمات باید زودتر گرفته می‌شد 
چاپ 

بررسی وضعیت بازار ارز در مجلس لاریجانی: تصمیمات ارزی دولت شرایط را تعدیل می‌کند/این تصمیمات باید زودتر گرفته می‌شد

1459657660658_48-th3

رئیس مجلس شورای اسلامی تصمیمات ارزی دوشنبه شب دولت را موجب تعدیل شرایط موجود دانست و در عین حال گفت که این تصمیمات باید زودتر از این گرفته می‌شد.

به گزارش یمین نیوز ، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی وضعیت بازار ارز گفت: مساله ارز موضوع مهمی بود که در چند ماه اخیر نمایندگان به طور مستمر در مجلس و کمیسیون‌ها راجع به آن اظهارنظر کردند و نسبت به آن نگران بودند و این نگرانی هم کاملا به جا بود.

وی با اشاره به اظهارات سیف مبنی بر این که منابع ارزی بیش از مصارف است، یادآور شد: این نشان می‌دهد اشکال در مدیریت کار است. ما شاهد این هستیم که شرایط ملتهب شد جلساتی تشکیل شد و نهایتا تصمیماتی از سوی دولت اتخاذ شد که حتما شرایط را تعدیل می‌کند ولی این تصمیمات باید زودتر گرفته می‌شد، زندگی مردم باید قابل پیش بینی باشد نباید بگذاریم اول جامعه ملتهب شود و بعد تصمیم بگیریم.

رئیس مجلس خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این به بعد تصمیمی که گرفته شده را با جدیت دنبال کنید و کمیته‌ای تعیین کنید که مستمرا شرایط را رصد کند و ریزه کاری‌های پیش بینی نشده را پیش بینی کند.

لاریجانی با بیان این که در گذشته در مورد سپرده ارزی به درستی عمل نشده است، اظهار کرد: این باعث می‌شود مردم به تصمیمات شما اعتماد نکنند، اگر لازم می‌دانید در این زمینه قانون‌گذاری شود تا بانک مرکزی را الزام کنیم نسبت به سپرده گذاری ارزی با سود متعارف اقدام کند و اگر کسی خواست ارز یا معادل ریالی آن را با سود دریافت کند.

لاریجانی همچنین گفت: پیشنهاد من این است که برای صندوق ذخیره طلا هم فکری کنید.

وی در ادامه خواستار ارائه گزارش مستمر  بانک مرکزی درباره‌ی وضعیت بازار ارز به مجلس شد و گفت: هر دو سه ماه گزارشی از طراز ارزی را به مجلس بدهید تا بدانیم وضعیت چگونه است و اطلاعاتمان یکسان باشد.

رئیس مجلس درباره‌ی تعداد صرافی‌ها نیز گفت: اگر این شرایط را کنترل نکنید شبیه موسسات اعتباری خواهد شد وقتی نیازهای ارزی تامین می‌شود چقدر ضروری است که این تعداد صرافی وجود داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: ما در قانون بودجه واردات برخی از اجناس و دارو را با ارز مبادله‌ای در نظر گرفتیم باید مراقبت شود که مشکلی برای آنها پیش نیاید. همچنین برخی از افراد با ارز مبادله‌ای جنس وارد کردند باید درباره‌ی فروش این اجناس نیز کنترل صورت گیرد که مساله جدید ایجاد نشود.

رئیس مجلس در پایان گفت: کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و بانک مرکزی بررسی‌هایی داشته باشد و مواردی که قرار است اجرا شود را مورد نظارت قرار دهند. در مواردی که نیاز به قانونگذاری است دولت لایحه را سریع به مجلس بیاورد تا بسته‌ای که می‌خواهد اجرا شود یکجا اجرایی شود. کمیسیون اقتصادی نیز امروز یا فردا جلسه‌ای بگذارد و مساله را پیگیری کند و نظاارت‌های لازم را داشته باشد تا در موارد لازم از قبل هشدار داده شود.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو