شورای امنیت امروز درباره بررسی ادعای حمله شیمیایی در دوما تشکیل جلسه می‌دهد 
چاپ 

شورای امنیت امروز درباره بررسی ادعای حمله شیمیایی در دوما تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت امروز (دوشنبه) بعد از درخواست‌های روسیه و آمریکا در حمله ادعایی شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش یمین نیوز ، به نقل از روسیا الیوم،  موضوع نشستی که مسکو خواستار برگزاری آن در شورای امنیت شده “تهدید صلح و امنیت جهانی” است.

یک دقیقه بعد از این درخواست انگلیس، فرانسه، آمریکا سوئد، لهستان، کویت پرو،‌ ساحل عاج و هلند خواستار جلسه شورای امنیت درباره حمله ادعایی شیمیایی در سوریه شدند.

اما دیپلمات‌ها گفتند، توافق شد که نهایتا یک نشست به جای دو نشست در شورای امنیت درباره این موضوع برگزار شود. پرو ریاست فعلی شورای امنیت را برعهده دارد.

پیشتر هیئت انگلیسی در سازمان ملل اعلام کرده بود که ۹ کشور از مجموع ۱۵ کشور عضو شورای امنیت بین‌المللی خواستار برگزاری نشست فوری درخصوص حمله شیمیایی در شهر دوما سوریه هستند.

کلاه سفیدها (دفاع مدنی سوریه در مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح، جیش الاسلام و ائتلاف مخالفان سوری) نیروهای وابسته به دمشق را به آغاز حمله‌ای در روز شنبه با استفاده از گازهای سمی در دوما با ده‌ها زخمی متهم کردند.

این در حالی است که دولت سوریه و دو هم‌پیمان آن یعنی ایران و روسیه دست داشتن دمشق در این حمله را رد کرده‌اند.

در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این حمله را محکوم و دمشق را به پرداخت هزینه سنگین بابت آن تهدید کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اخباری که عصر شنبه درخصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه به شهر دوما تحت کنترل نیروهای مسلح در غوطه شرقی دمشق منتشر شد را به باد انتقاد گرفت و این گزارش‌ها را ادعایی بی‌اساس قلمداد کرد و هدف آن را توجیه حملات احتمالی علیه سوریه از خارج دانست.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو