رئیس سازمان انرژی اتمی: راکتور تحقیقاتی تهران جوان شد 
چاپ 

رئیس سازمان انرژی اتمی: راکتور تحقیقاتی تهران جوان شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: راکتور تحقیقاتی تهران با بهره گیری از توان داخلی بازسازی شد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی با بیان اینکه سن راکتور تحقیقاتی تهران ۴۰ سال بود، گفت: در یک سال گذشته با تلاش محققان و جوانان ایرانی این راکتور به طول کامل بازسازی شده و امروز راکتوری جوان در خدمت فعالیت‌های تحقیقاتی کشور است.

وی افزود: در کنار نوسازی این راکتور،​ نخستین بار مدار آزمایش سوخت هسته ای ایجاد و نصب شده است تا تاب آوری سوخت تولیدی برای استفاده در نیروگاه‌ها نیز در این راکتور تحقیقاتی انجام شود.

صالحی خاطرنشان کرد: مدار نصب شده در این مجموعه توان ایجاد فشار ۲۰ تا ۳۰ اتمسفر فشار و آزمایش تاب آوری سوخت تولیدی در برابر حرارت و تشعشعات راکتور را دارد.

وی ساخت این تجهیزات را افتخاری جدید برای محققان ایرانی دانست و افزود: این تجهیزات تست ساخته شده برای راکتورهای تحقیقاتی قابل استفاده است و گام نخست برای طراحی و ساخت تجهیزات تست در ابعاد بزرگتر با تاب آوری ۱۶۰ اتمسفر برای استفاده در روند تولید سوخت نیروگاهی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی که با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می کرد، با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و کارگاهی ساخت این تجهیزات مدار تست سوخت هسته ای به همت جوانان ایرانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این مدار فرایندی ضروری در روند تولید سوخت نیروگاهی است و سوخت پیش از تکمیل فرایند تولید باید آزمایش های تاب آوری در برابر حرارت، فشار و تشعشعات راکتور را پشت سر بگذارد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو