سخنگوی وزارت کشور خبر داد ابلاغ بخشنامه محیط زیستی وزیر کشور به استانداران 
چاپ 

سخنگوی وزارت کشور خبر داد ابلاغ بخشنامه محیط زیستی وزیر کشور به استانداران

سخنگوی وزارت کشور از ارسال بخشنامه وزیر کشور به تمامی استانداران به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش یمین نیوز ، پیرو توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تأکید رییس‌جمهوری نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در بخشنامه‌ای به تمامی استانداران، خواستار اهتمام جدی آنها برای حفظ و توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی شد.

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: بر اساس این بخشنامه استانداران مکلف شدند مانع از هرگونه تعرض به فضای سبز و جنگل‌ها و مراتع در هر سطحی شوند.

وی همچنین با بیان اینکه عملکرد محیط زیستی استانداران و دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: استانداران باید نظارت مستمر و منظم بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در استان و همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور حفظ و توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشند.

سامانی انجام برنامه‌ریزی جامع و تلاش مضاعف در جهت تقویت و گسترش سرانه فضای سبز را از دیگر وظایف استانداران، فرمانداران و شهرداران طبق این بخشنامه برشمرد و گفت: این مسئولان باید مانع از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز و انجام ساخت‌وسازهای خلاف مقررات در اراضی کشاورزی، باغات و فضای سبز شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه استانداران مکلف شدند گزارش عملکرد مستمر در راستای حفظ و توسعه فضای سبز و گسترش سرانه آن و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی را به معاونت عمرانی وزارت کشور ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، تصویر بخشنامه وزیر کشور به استانداران به شرح زیر است.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو