Logo of a company

پای هنرهای دستی به جام جهانی ۲۰۱۸ باز می‌شود

مدیرکل صادرات صنایع دستی از رایزنی با اعضای کارگروه فرهنگی فدراسیون فوتبال برای پیشکشی صنایع دستی به عنوان هدیه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبر داد.

پویا محمودیان ، بیان کرد: طبق دعوتی که معاونت صنایع دستی از اعضای کارگروه فرهنگی فدراسیون فوتبال داشت، نمایشگاهی از برخی رشته‌های فاخر صنایع دستی در هشتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد تا با بازدید از آن بتوان از صنایع دستی به عنوان هدایایی که قرار است در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به روسا و معاونین فیفا پیشکش شود، استفاده کرد.

او ادامه داد: نمایشگاهی در هشتی معاونت صنایع دستی برپا کردیم تا اعضای کارگروه فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره اینکه کدام رشته صنایع دستی را می‌توانند هدیه دهند، انتخاب کنند. همچنین بعد از بازدید، نشستی با اعضا برگزار شد تا در این زمینه به تعامل برسیم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور با بیان اینکه مدیر کل دیپلماسی وزارت خارجه، مشاور بین‌الملل رییس فدراسیون فوتبال و بسیاری از مسوولان فوتبال کشورمان در این نشست حضور داشتند، افزود: در جلسه‌ بعدی که قرار است در اواخر اسفندماه در فدراسیون فوتبال برگزار ‌شود، تصمیم نهایی برای این موضوع گرفته ‌می‌شود. در این زمینه گزینه‌های بسیاری به عنوان هدیه از جمله آثار استاد فرشچیان و کتاب مطرح شد که در نهایت توانستیم دوستان را ترغیب کنیم که صنایع دستی کشورمان را برای پیشکش به مسئولان کشورهای دیگر انتخاب کنند.

وی همچنین بیان کرد: قرار است همزمان با مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، نمایشگاه صنایع دستی در مسکو برپا شود. این اتفاق برای معاونت صنایع دستی بسیار ارزشمند است زیرا پیش‌بینی شده در زمان برگزاری این رویداد ۲۰ هزار ایرانی ساکن کشورهای مختلف از مسکو بازدید داشته باشند.

محمودیان گفت: جام جهانی فرصت خوبی است تا از آن برای معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان استفاده کنیم. ما نیز سعی کردیم از تمام فرصت‌های پیش رو برای معرفی و شناخت این هنر- صنعت در دنیا استفاده ‌کنیم تا بازار خوبی برای این کالای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز محمدرضا ساکت – دبیرکل فدراسیون فوتبال ـ قبل از شروع مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ میناکاری، صنایع دستی ایران را به «اینفانتنیو» رییس فیفا، فاطما سامورای دبیر کل فیفا و ویتالی موتکو رییس فدراسیون فوتبال روسیه هدیه داد.