در دیدار با وزیر خارجه هلند شمخانی: راهبرد امنیت ملی و دکترین هسته‌ای جدید آمریکا تهدیدی جدی علیه صلح جهانی است 
چاپ 

در دیدار با وزیر خارجه هلند شمخانی: راهبرد امنیت ملی و دکترین هسته‌ای جدید آمریکا تهدیدی جدی علیه صلح جهانی است

سیخرید کاخ وزیر خارجه هلند عصر روز چهارشنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون همکاری ها میان دو کشور در حوزه های مختلف و آخرین تحولات امنیتی در سطح بین‌الملل گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی با استقبال از آمادگی دو کشور به منظور گسترش مناسبات در مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفت؛ همکاری و رایزنی میان ایران و اتحادیه اروپا به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد؛ پس از برجام فرصت های فراوانی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری های اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی و فناوری فراهم شده است.

علی شمخانی گفت؛ نقض برجام و اتخاذ رویه زورگویانه از سوی آمریکا موجب بی اعتمادی و بدبینی گسترده مقامات کشورهای مختلف به ساختار و هیئت حاکمه آمریکا شده و جمهوری اسلامی ایران این فرصت را یافته که ضمن تبیین ماهیت تحریم های ضدانسانی و غیرقانونی برای شرکای خود  با ایجاد گفتمان و درک مشترک مسیر پیمان های پولی دوجانبه و حذف دلار را پیگیری کند.

وی با اشاره به سیاست ترامپ مبنی بر گسترش سلاح های هسته ای تصریح کرد؛ راهبرد امنیت ملی و دکترین هسته ای آمریکا در دوره جدید تهدیدی جدی علیه صلح جهانی و نقض منشور سازمان ملل بوده و ضروری است تمامی اقدامات بازدارنده برای اتمام این دیوانگی بکارگرفته شود.

شمخانی  با بیان اینکه داعش در غرب آسیا با همکاری های گسترده و هماهنگی میان جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق و روسیه نابود شده است تاکید کرد؛ شواهد گسترده حاکی از تلاش بی وقفه آمریکا برای احیای گروه های مسلح تروریستی در منطقه و شمال آفریقاست که نشان می دهد این کشور اهمیتی به امنیت جهانی نمی دهد.

شمخانی ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن و جلوگیری از کشتار بی رحمانه مردم این کشور از سوی عربستان سعودی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سکوت در قبال جنایات تاسف آور آل سلمان برعلیه زنان و کودکان بی دفاع یمنی شراکت در نسل کشی و انهدام منابع و زیر ساختهای این کشور فقیر است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امروز تروریسم محدود به جغرافیا نبوده وحضور تروریست ها و عملیات  متعدد انها به اروپا نیز گسترش یافته است افزود: متاسفانه محاسبات نادرست برخی سیاستمداران غربی و  پیروی از منطق تروریست خوب و تروریست بد امنیت شهروندان اروپایی را با مخاطرات جدی روبرو نموده است .

وزیرخارجه هلند نیز در این دیدار با قدردانی از برخورد فعال جمهوری اسلامی ایران با توافق نامه برجام و اجرای مسئولانه تعهدات گفت: مسیر پیش رو به طور قطع تامین کننده منافع دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی بوده و باید تلاش کنیم تا پایبندی آمریکا به این توافق نیز به طور کامل محقق شود.

وی با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و جرایم سازمان یافته افزود؛ دولت هلند به دنبال گسترش همکاری های مشترک و توسعه سرمایه گذاری در بخش های زیر ساختی ایران است.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو