موزه “‌لوور” را در تهران ببینید 
چاپ 

موزه “‌لوور” را در تهران ببینید

«۵۰ اثر از آثار موزه‌ی لوور با عنوان “شکوه تمدن‌های جهان” به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درمی‌آیند.»

به گزارش یمین نیوز ، جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران در این زمینه توضیح داد: این نمایشگاه مجموعه‌ای بیش از پنجاه اثر از تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال افریقا از جمله تمدن‌های سومر، آشور، هیتی، مصر باستان، یونان و روم باستان و مجموعه‌ای از نقاشی، طراحی و لیتوگرافی از آثار هنرمندان بزرگ اروپا مانند “اوژن دلاکروا” و “کامیل کورو” را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که این مجموعه آثار، از هشت بخش موزه لوور انتخاب شده است، ادامه داد: براساس طرح محتوایی نمایشگاه در چهار بخش اصلی با عناوین «تولد یک مجموعه»، «تولد یک افزودن «”شکوه تمدن‌های جهان”»موزه»، «رویای جهانی شدن» و «یک موزه زنده»، به نمایش درمی‌آیند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از آثار از سالن‌های اصلی موزه لوور انتخاب شده‌اند که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به پیکره “ابوالهول” از سنگ بازالت مربوط دوره “فرعون هاکور” اشاره کرد که از بخش عتیقات مصر باستان در سالن “سولی لوور” انتخاب شده است.

براساس اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران، این نمایشگاه از ۱۴ اسفند امسال تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ در موزه ملی ایران دایر است.

بعد از نمایش دو مجموعه‌ی تاریخی از کشورهای کره جنوبی و ارمنستان در موزه ی ملی ایران در طول ماه‌های گذشته و نمایش دو تک اثر “منشور کوروش” و “پنه‌لوپه” در طول سال‌های گذشته در موزه‌ی مادر ایران، این‌بار آثاری از موزه‌ی لوور در این موزه به نمایش در می‌آیند.

 

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو