رییس مرکز سلامت سینا مطرح کرد؛ ضریب نفوذ تلفن همراه بیش از جمعیت کشور است/بررسی کاهش آسیبهای زندگی دیجیتال در پارک فناوری شریف 
چاپ 

رییس مرکز سلامت سینا مطرح کرد؛ ضریب نفوذ تلفن همراه بیش از جمعیت کشور است/بررسی کاهش آسیبهای زندگی دیجیتال در پارک فناوری شریف

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بیشتر از جمعیت کشور است اظهار کرد: ۸۰ درصد عوارض ناشی از امواج مغناطیسی را می‌توان در محیط خانه مدیریت کرد.

به گزارش یمین نیوز ، دکتر نظری، رییس مرکز سلامت سینا روز شنبه، ۱۴ بهمن ماه در نشست تخصصی ارتقای آگاهی‌بخشی در حوزه سرطان که به مناسبت روز جهانی پیشگیری از سرطان در محل یونسکو برگزار شد،  اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران برابر ۱.۱ بوده و از جمعیت کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه ۴.۵ ساعت در روز است و این مدت تماس با موج قطعا مستعد بروز مشکلات زیادی خواهد بود.

رییس مرکز سلامت سینا با بیان اینکه هیچ پژوهش علمی در خصوص سرطان وجود ندارد که نشان دهنده ارتباط مستقیم امواج با بروز سرطان باشد، اما اصل بر پیشگیری است و باید اصل را بر احتمال بروز آسیب بگذاریم، نه اینکه اینکه منتظر باشیم تا آسیب‌ها خود را نشان دهند و بعد درخصوص آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: درخصوص سبک زندگی دیجیتالی آنچه که باعث بروز بسیاری از مسائل است، می‌توان به تغییر سبک زندگی و توسعه دیجیتال اشاره کرد، همچنین در کنار عوامل مهم دیگر نظیر استرس، چاقی، بی‌خوابی و اضطرار که در حوزه سبک زندگی دیجیتال رخ داده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: هر توسعه‌ای بهایی دارد و اتصال و ارتباط پیوسته اینترنتی نیز هزینه‌های مربوط به خود را خواهد داشت اما در این میان دو رویکرد وجود دارد. یک رویکرد این است که با توسعه مقابله کنیم که این به نحوی پاک کردن صورت مساله است و رویکرد دیگر مناسب سازی شرایط و اطلاع‌رسانی درخصوص آسیب‌های این توسعه است.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف فعالیتی را بنیان‌گذاشته‌ایم تا ببینیم چگونه می‌توان در مقابله با مضرات حوزه ارتباطات و فناوری ایستاد و آسیب‌های این توسعه را کاهش داد.

دکتر نظری در ادامه با بیان اینکه در چین در هر روز ۱۵۰ هزار روپوش بارداری ضد امواج به فروش می‌رسد، گفت: در کشورهایی مانند ایتالیا نیز پدر و مادرها اجازه ورود به مدارس با تلفن همراه با وای فای روشن را ندارند؛ بنابراین ما نیز باید دریابیم که با موضوعات توسعه‌ای برخورد افراط و تفریطی نداشته باشیم و با رویکرد علمی و پژوهش‌مدارانه با موضوعات برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد عوارض ناشی از امواج مغناطیسی را در خانه می‌توان مدیریت کرد، گفت: با جابه‌جایی وای فای، عدم استفاده از تلفن بی‌سیم و قرار ندادن وسایل الکترونیکی در اتاق خواب می‌توان در این حوزه اقدام کرد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو