احیای بافت فرسوده با طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران 
چاپ 

احیای بافت فرسوده با طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

بافت فرسوده شهری و روستایی به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است. تجربه وقوع زلزله در برخی نقاط کشور نشان داد که آسیب پذیرترین بخش ها، همین بافت های فرسوده اند. در تهران این مشکل حادتر است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در برخی نقاط شهر تهران، منازل مسکونی و مراکز تجاری آن قدر عمر کرده اند که امنیت جانی ساکنین آنها در حالت عادی نیز به مخاطره افتاده است و وقوع کوچکترین حادثه از جمله زلزله یا آتش سوزی، می تواند لطمات جبران ناپذیری بر جا بگذارد.

 

نوسازی بافت های فرسوده یکی از اقدامات مدنظر همه مسئولان است، به طوری که رئیس جمهور محترم نیز در گفت و گوی تلویزیونی اخیر خود به لزوم بازسازی بافت فرسوده و برنامه های دولت در این زمینه اشاره کردند.

 

اما واقعیت این است که منابع همیشه محدود است و می توان برای چنین اقداماتی از روش های مشارکتی بهره برد. امروز عده زیادی هستند که بخشی از منابع لازم برای ساخت خانه را در اختیار دارند، اما این منابع به طور کامل نیاز آنها را برآورده نمی کند. در چنین شرایطی، استفاده از منابع کمکی می تواند مشکل را حل کند.

 

پرداخت تسهیلات با نرخ سود متعادل و دوره بازپرداخت طولانی، راه حل این مساله است؛ همان چیزی که بانک ملی ایران آن را عملیاتی کرده است.

 

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران به متقاضیان این امکان را می دهد که با سپرده گذاری منابع موجود خود، در مدت زمان مشخص از تسهیلات مناسبی برای تکمیل دارایی و ساخت مسکن یا بازسازی بافت فرسوده استفاده کنند. این تسهیلات از آنجا که منحصر به خرید مسکن نیست و به ساخت مسکن نیز تعلق می گیرد، می تواند کمک بسیار مناسبی برای احیای بافت فرسودی شهری و روستایی باشد.

 

تجربه نشان داده اجرای طرح های مشارکتی که بخشی از منابع آن توسط مردم و بخش دیگر از محل تسهیلات بانکی تامین می شود، همواره سرعت عملیات را افزایش داده و نتیجه آن نیز برای مشارکت کنندگان راضی کننده است.

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو