Logo of a company

آخرین اخبار از وضعیت پروازها در کشور برف هواپیماها را زمین‌گیر کرد؛ مسافران را سرگردان

اغلب فرودگاه‌های کشور پس از برف غافلگیرکننده شب گذشته که هنوز در خیلی از استان‌ها ادامه دارد به تعطیلی کشیده شدند.

به گزارش یمین نیوز، فرودگاه‌های کشور پس از برف غافلگیرکننده که از شب گذشته آغاز شده با اختلالات بسیاری مواجه شده‌اند. با این‌که بعدازظهر فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) خبر ازسرگیری پروازها را دادند، گزارش‌ها حاکی از آن است که خلبانان با توجه به شرایط خطیر و کاهش دید افقی که بعضا به کمتر از ۴۰۰ متر می‌رسد حاضر به پرواز نیستند. هم‌اکنون باند فرودگاه امام خمینی بازگشایی شده اما زمان دقیق پروازهایی که به تاخیر افتاده مشخص نیست و مسافران سردرگم هستند و از نحوه اطلاع‌رسانی ایرلاین‌ها نیز گله دارند.

در فرودگاه مهرآباد نیز اوضاع چندان مناسب نیست. کاهش دید افقی و نشستن برف در باند فرودگاه مهرآباد عملا امکان جابه‌جایی پروازها را از بین برده تا این فرودگاه از صبح امروز فعالیت خود را متوقف کند. البته طبق اطلاع‌رسانی شرکت فرودگاه‌ها عملیات برف‌روبی در باند فرودگاه مهرآباد به طور جدی ادامه دارد و از صبح امروز تاکنون سطح باند این فرودگاه ۱۵ بار به طور کامل برف‌روبی شده اما مجددا با توجه به تداوم بارش‌ها زمین کماکان لغزنده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پرواز به مقصد تهران در اغلب فرودگاه‌های کشور از جمله کیش به تهران لغو شده است. هم‌چنین از دیشب ۱۱ پروازی که باید در فرودگاه‌های امام(ره) و مهرآباد به زمین می نشستند به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان هدایت شدند که از این تعداد هفت پرواز داخلی و چهار پرواز خارجی بوده‌اند.

بارش برف سنگین در تهران موجب شد پروازهای تهران – ایلام نیز لغو شود. تهران – ایلام – تهران و مشهد – ایلام – مشهد روز یکشنبه هشتم بهمن ماه به دلیل بارش سنگین برف در تهران از طرف هواپیمایی آسمان لغو شد. البته براساس گزارش اطلاعات پرواز فرودگاه شهدای ایلام، پروازهای بعداز ظهر این فرودگاه تا اطلاع ثانوی برقرار است.

از یاسوج نیز خبر می‌رسد که پروازهای تهران ـ یاسوج و یاسوج ـ تهران به‌علت شرایط نامساعد جوی و دید افقی بسیار پایین پرواز ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان از تهران به مقصد یاسوج در فرودگاه مهرآباد لغو شده است.

هم‌چنین فرودگاه کرمان از وقوع چند تاخیر در پروازهای خود خبر داده و از مسافران خواسته پیش از ورود به فرودگاه شرایط را به طور دقیق بررسی کنند.

فرودگاه سنندج نیز ابتدا صبح امروز اعلام کرد با وجود مشکلات جدی آب و هوایی باند فرودگاه سنندج عملیاتی بوده و بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما ساعت ۱۷ و در حالی که سایت فرودگاه از دسترس خارج است، در شرکت‌های فروش بلیت هیچ پروازی از سنندج به مقصد تهران وجود ندارد.

برخی پروازها از فرودگاه مشهد به مقصد دیگر شهرها نیز در پی بارش برف در شهرهای مقصد باطل اعلام شد. از سوی دیگر پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر پکن به فرودگاه امام و شانگهای به فرودگاه امام به علت بسته بودن فرودگاه امام در فرودگاه مشهد به زمین نشست و مسافران این پروازها پذیرایی و ادامه مسیر خواهند داد.

پرواز مسیر بغداد به گرگان و بالعکس نیز به دلیل شرایط جوی و دید کم فرودگاههای تهران لغو شد. گفته می‌شود از شب گذشته تاکنون سه پرواز از گرگان به تهران و دو پرواز از تهران به گرگان نیز لغو شده است.

هم‌چنین صبح امروز مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از لغو تمامی پروازهای ورودی و خروجی تبریز به تهران تا ساعت چهار بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت که این روال تا عادی شدن شرایط جوی ادامه خواهد یافت.