Logo of a company

ولایتی در جمع خبرنگاران: اروپایی‌ها به دنبال طرح از پیش شکست خورده آمریکایی‌ها حرکت نکنند

1455537883234_22-th3

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که «آمریکایی‌ها می‌خواهند با تشویق بعضی از عوامل در منطقه، سوریه را تجزیه کنند»، گفت: آن‌ها در این مدت موفق نشدند از این پس هم موفق نخواهند شد؛ زیرا آمریکایی‌ها و متحدان‌شان در منطقه بسیار ضعیف‌تر از گذشته هستند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران در خصوص اقدام نیکی هیلی برای بازدید اعضای شورای امنیت از لاشه موشکی که ادعا می‌کنند برای ایران است و همچنین این‌که ترامپ از اروپا درخواست کرده که تغییراتی در نوع رفتار با ایران داشته باشد، گفت: آن‌چه ما در طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته دیدیم این است که به تدریج آمریکایی‌ها نفوذ خودشان را در شورای امنیت سازمان ملل از دست داده‌اند به طوری‌که طرحی را هم که در شورای امنیت مطرح کردند فقط دو کشور از آن‌ها حمایت کردند و بقیه حمایتی نکردند.

وی تاکید کرد: این نشان دهنده افول تدریجی نفوذ آمریکا در مجامع بین‌المللی است و این‌طور نیست که مردم دنیا و حتی اروپایی‌ها منتظر باشند ببینند آقای ترامپ چه دستورالعملی صادر می‌کند و از او تبعیت کنند.

وی گفت: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز حرف بی‌منطق زیاد می‌زند و کسی به این حرف بی‌منطق اعتنایی نمی‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این‌که آمریکایی‌ها بعد از شکست خود به دنبال تجزیه سوریه هستند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از حدود هفت سال پیش تاکنون با حمایت برخی از عوامل منطقه‌ای، صهیونیست‌ها و رژیم سعودی تلاش کردند که سوریه را اشغال کنند و دولت قانونی را سرنگون کنند و به زعم خود بتوانند امنیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

وی همچنین بیان کرد: اما هفت سال تلاش آن‌ها و متحدین منطقه‌ای مانند صهیونیست‌ها و سعودی ‌ها، آن‌ها نتوانستند موفق شوند که خدشه‌ای به تمامیت ارضی سوریه وارد کنند و تا به حال هم سوریه توانسته در همه توطئه‌ها پیروز شود حال که اغلب دشمنان سوریه در قالب تروریست علیه دولت و مردم سوریه تلاش کردند و همگی شکست خوردند، آمریکایی‌ها خود مستقیما وارد شدند و می‌خواهند با تشویق بعضی از عوامل در منطقه، سوریه را تجزیه کنند.

وی تاکید کرد: حتما اگر در عرض این هفت سال موفق شده بودند این کار را کرده بودند. از این پس هم موفق نخواهند شد زیرا آمریکایی‌ها و متحدین آن‌ها در منطقه بسیار ضعیف‌تر از گذشته هستند و یقینا دولت سوریه، مردم سوریه و متحدین دولت سوریه نخواهند گذاشت که آمریکایی‌ها به این آرزوی‌شان برسند.

ولایتی اظهار کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای خط مقدم از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه حمایت می‌کند و آمریکایی‌ها به این آرزوی خود نمی‌رسند.

وی در پایان اظهار کرد: ما توصیه می‌کنیم اروپایی‌ها به دنبال طرح از پیش شکست خورده آمریکایی‌ها حرکت نکنند.