دکتر حسین زاده: کارآمدتر کردن کارکنان، هدف اساسی بانک ملی ایران در حوزه منابع انسانی است 
چاپ 

دکتر حسین زاده: کارآمدتر کردن کارکنان، هدف اساسی بانک ملی ایران در حوزه منابع انسانی است

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: کارآمدتر کردن کارکنان، هدف مهم و اساسی این بانک در حوزه منابع انسانی است.
 روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش “سرمایه انسانی،مزیت رقابتی” با بیان این مطلب با اشاره به اهمیت نقش منابع انسانی در رشد و ارتقای بانک ابراز داشت: برای داشتن نیروی انسانی کارآمد و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی ضرورت دارد انگیزه‌ها و مهارت‌های کارکنان افزایش یابد. وی گفت: در سال های اخیر برای کارآمدتر کردن نیروهای انسانی، به طور همزمان گام‌های اساسی در جهت افزایش انگیزه و همچنین افزایش مهارت‌های کارکنان برداشته شده است. حسین زاده با اشاره به ترکیب منابع انسانی بانک ملی ایران و تشریح شاخصه‌هایی نظیر سن، تحصیلات و تجربه، بر ضرورت جانشین‌پروری در بانک تاکید کرد و گفت: بانک ملی ایران دارای نیروهای با تجربه و متخصص ارزشمندی در بدنه خود است که باید این ظرفیت‌ها، شناسایی و مورد بهره‌برداری شایسته قرار گیرد. وی ادامه داد: شایسته سالاری در انتصاب مدیران از اهمیت فراوانی برخوردار است اما نکته مهم تر انتخاب روش مطمئنی است که ما را به سمت شایسته سالاری هدایت کند.  مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: یک انتخاب شایسته می تواند ثمرات خوبی را برای سازمان به دنبال داشته باشد.بنابراین باید شرایطی فراهم شود که انتخاب مدیران بخش های مختلف بانک به صورت سیستمی صورت گیرد و دخالت های انسانی در آن  به حداقل ممکن کاهش یابد.وی افزود: ممکن است افراد پر توانی در یک شعبه یا بخش دیگری باشند که در روش انتصاب سنتی به چشم نیایند، در صورتی که انتصاب چنین فرد مستعدی می تواند تحولی را در آن بخش به وجود بیاورد.

در ادامه این همایش برات کریمی عضو هیات مدیره بانک گفت:توجه به منابع انسانی در یک سازمان از اهمیت فراوانی برخوردار است و می تواند در رسیدن به اهداف سازمانی نقش مهمی را ایفا کند. وی افزود:انتصابات در یک سازمان باید بر اساس ملاک های شایسته سالاری صورت گیرد، چرا که یک انتخاب می تواند منجر به مسئولیت پذیری در سازمان یا بی تفاوتی آن شود.عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد:در بانک ملی ایران ۸ سال است که استخدام جدیدی صورت نگرفته است، بنابراین، این نگرانی وجود دارد که میانگین سن کارکنان بانک در حال افزایش است.

غلامرضا پناهی عضو دیگر هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این همایش با اشاره به اهمیت مقوله منابع انسانی در افزایش بهره وری سازمانی گفت:انسان، از پیچیدگی های خاصی برخوردار است.نیروی انسانی در یک سازمان بیش از آن که از راه گوش دادن به حرف مدیران چیزی را بیاموزند،از عملکرد آن ها می آموزند. وی افزود:در مورد نگرش تعالی انسانی دو نگاه وجود دارد.اولین نگاه مبتنی بر کرامت و اخلاق انسانی است.این نگاه از اهمیت فراوانی دارد و باید در یک سازمان غالب شود.دومین نگاه،نگاه ماشینی به انسان است.در این نگاه مدیران باید از نیروی انسانی در برابر وظایفشان مطالبه گری داشته باشند تا به این ترتیب بهره وری افزایش پیدا کند.هر دو نگاه از اصالت برخوردارند و در جای خود درست هستند و نباید در برابر هم قرار گیرند.

محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش گفت:بحث انتصابات در هر سازمانی با چالش های مختلفی مواجه است.هر انتصاب، اثرات خاصی را در یک سازمان به وجود می آورد. مهم این است که ما مطمئن شویم انتخاب ما بر اساس ملاک های دقیق شایسته سالاری صورت گرفته است.وی تاکید کرد:منابع انسانی مهم ترین ابزاری هستند که مدیران برای رشد و تعالی سازمان در اختیار دارند. این نیروی انسانی است که به عنوان عاملی تاثیر گذار می تواند خروجی و عملکرد سازمان را تحت تاثیر کارایی خود قرار دهد و در رقابت با سازمان های دیگر عامل پیشرفت باشد.وی افزود:در بحث منابع انسانی توجه به مقوله آموزش از اهمیت فراوانی برخوردار است و می تواند موجب افزایش بهره وری یک سازمان شود.

در ادامه حسن شهر آشوب مدیر امور طرح و برنامه بانک ملی ایران گفت:منابع انسانی در سازمان هایی که دارای دور اندیشی هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی افزود: برای داشتن نیروی انسانی کارآمد و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی ضرورت دارد انگیزه‌ها و مهارت‌های کارکنان افزایش یابد.

محمد رضایی رییس اداره کل سرمایه انسانی هم در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل گفت:افزایش بهره وری نیروی انسانی مستلزم این است که نمایندگان ما در واحدها در جریان تلاش وافری که مدیرعامل و هیات مدیره  بانک برای ارتقای وضعیت همکاران انجام می دهند،قرار گیرند. وی اظهار کرد:نگاه مدیران ارشد بانک ملی ایران این است که  سرمایه انسانی رکن اساسی بانک است،ما باید این نگاه را به تمامی نیروهای بانک نیز انتقال بدهیم. لازمه این کار آشنایی نمایندگان ما به حقوق و تکالیف و اعلام آن به تمامی همکاران است. دکتر آرین قلی پور استاد دانشگاه تهران نیز در این همایش به معرفی مدل” ۳۴۰۰۰ منابع انسانی” پرداخت.لازم به ذکر است در  همایش سه روزه “سرمایه انسانی،مزیت رقابتی” جمعی از مدیران ارشد بانک،روسای دوایر دبیرخانه و امور اداری کارکنان ادارات کل،امور شعب سراسر کشور و شعب مستقل وکارشناسان مربوطه حضور داشتند.

 

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو