Logo of a company

برگزاری نخستین همایش منطقه ای مديران بانک قرض الحسنه مهر ايران در استان قم

نخستین همایش منطقه ای بانک قرض الحسنه مهر ایران، با حضور امامي عضو هيات مديره، نجدي مديرامور استان ها، تعدادي از رؤساي ادارات مرکزي و تني چند از مديران شعب استان ها به ميزباني استان قم برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بررسی و تحلیل وضعيت عملکردي استان ها در حوزه هاي مختلف، تبيين و تشريح خط مشي و راهبردهاي عملي دست يابي به اهداف کلان ترسيمي و نيز رونمايي از چند طرح جديد و ابتکاري، عمده محورهاي اين نشست يك روزه بود.
در این نشست، امامی عضو هیئت مدیره بانک با ابراز تشکر از تلاش هاي صورت گرفته توسط مديران شعب استان ها و کارکنان ساعي بانك در اين مناطق جهت نيل به اهداف ابلاغي و رشد و تعالي روزافزون مجموعه بزرگ بانك قرض الحسنه مهر ايران، آگاهي از تعريف، جايگاه، عملكرد و نيز نسبت هاي مالي و عملياتي بانك را نخستين وظيفه آنان عنوان نمود.
وی ضمن تأکید بر اهمیت بالای اين موضوع در حرکت منسجم تر بانک به سمت تحقق اهداف کلان ترسيمي، خاطر نشان كرد: هرچه اشراف اطلاعاتي دقيق تر و جامع تري بر موقعيت خود در بازار داشته باشيم، مسلماً بهتر خواهيم توانست نقاط ضعف و قوت عملكرد خود را شناخته و با بازتحليل كارشناسي آنها و رفع نواقص و موانع، علاوه بر كاهش هزينه هاي دسترسي به اهداف و البته سرعت بخشي محسوس به اين فرآيند، سهم بيشتر و مؤثرتري از بازار پولي و مالي كشور تصاحب نماييم.
امامی کلی نگری و عدم توجه دقیق به جزئيات فعاليت ها و برنامه ها را عامل اصلي ناکامي در دستيابي حداکثري به مقاصد و اهداف دانسته و با اشاره به ضرورت تشکيل اتاق هاي فكر و نيز كميته هاي تخصصي و راهبردي در اين زمينه افزود: شناسايي ظرفيت هاي جديد و فعليت بخشي به آنها در كنار مجهز گرديدن به دانش و مهارت هاي روز از طريق آموزش هاي مستمر مي تواند تأثير بي بديلي بر روند حركتي بانك ها و پيشي گرفتن از رقبا در عرصه پولي و مالي حال حاضر جامعه داشته باشد.
عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با تأکید بر اهميت سه مقوله ي جذب منابع جديد، رعايت نسبت مصارف به منابع و حفظ آن در محدوده اي منطقي و نيز پيگيري هدفمند و کاهش مستمر مطالبات به عنوان پايه و اساس فعاليتهاي بانکي، از طرح تلاش (يك) كه با هدف شناخت صحيح استان ها از وضعيت عملكردي خود، آگاهي آنان از مزيت ها و چالش هاي موجود و همچنين ترسيم كوتاهترين، مؤثرترين و البته سريعترين راه دستيابي به شاخص هاي مطلوب، تعريف و بصورت كاملاً كارشناسي و مستدل تدوين گرديده رونمايي و از مديران شعب استان ها خواست تا نقطه نظرات و ديدگاههاي كاملاً علمي خود را در اين خصوص مطرح و به بحث و تبادل نظر گذارند.
تأکید بر جذب بیش از پیش حسابهای قرض الحسنه جاري و معرفي خدمات بانک در اين حوزه و همچنين تهيه دفاتر ويژه بازاريابي از سوي هر يک از شعب به منظور رصد فعاليت ها و آسيب شناسي و اصلاح روندها در اين زمينه، از ديگر سخنان عضو هيات مديره در اين همايش بود.
نجدی، مدیر امور استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران ديگر سخنران اين همايش بود که طي ارائه گزارشي مبسوط از عملکرد استان هاي بانک بر پايه داده هاي آماري، شاخصه هاي ضعف و قوت استان ها و نيز فاصله نسبت هاي عملكردي آنان با ارقام هدفگذاري شده را تشريح نمود.
در ادامه این نشست، رؤسای ادارت توسعه سرمایه انسانی، سازمان و برنامه ريزي، اعتبارات و امور بين الملل و پشتيباني ضمن تشريح آخرين اقدامات صورت گرفته در حوزه مسئوليت خود و تبيين اهم برنامه هاي در دست اقدام، به پرسش ها و موضوعات مطرح شده از سوي مديران شعب استان هاي حاضر در همايش پاسخ گفتند.
ارائه گزارش عملکرد از سوی مدیران شعب استان ها به همراه طرح نقطه نظرات و پیشنهادات آنان، حسن ختام این نشست يک روزه بود که در اين خصوص نيز رهنمودهاي لازم توسط عضو هيات مديره ارائه گرديد.
شایان ذکر است در ابتدای این همایش، سزاوار مدير شعب استان قم ضمن عرض خير مقدم به ميهمانان و مديران حاضر در نشست و تشکر از اعتماد عضو هيات مديره به جهت اعطاي ميزباني همايش به استان، گزارش آماري از عملکرد واحدهاي صف و ستاد استان قم و نيز اهم اقدامات و فعاليتهاي صورت گرفته طي ۵ ماهه نخست سال جاري ارائه کرد.