اخبار بانک ملی 
چاپ 

اخبار بانک ملی

بانک ملی ایران جایگاه ویژه ای در تسهیل مراودات تجاری کشور دارد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در اولین دوره آموزشی ضمانتنامه های ارزی این بانک گفت:این بانک نقش مهمی در تسهیل مراودات تجاری صادرکنندگان و واردکنندگان کشور دارد و توانسته است در تنظیم قراردادهای بین المللی با استفاده از ابزار ضمانتنامه های ارزی موفقیت های چشمگیری به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی افزود: مشتریان باید ترغیب شوند تا از ظرفیت های حداکثری این بانک مشتمل بر ضمانتنامه های ارزی و ابزارهای مشابه استفاده کنند تا به این ترتیب سهم درآمدهای غیر مشاع بانک ملی ایران افزایش یابد.

 

در این نشست داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره های ارزی در داخل و خارج از بانک پرداخت.

 

سعید کاشانی رییس اداره کل ضمانتنامه های ارزی نیز با اشاره به ترکیب شرکت کنندگان این دوره،برگزاری چنین دوره هایی را برای ارتقای دانش کارکنان بخش ارزی مفید ارزیابی کرد.

 

فریده تذهیبی دبیر کمیسیون بانکداری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی ایران و عضو کارگروه تهیه کننده متن مقررات تجدید نظر ضمانتنامه های عندالمطالبه هم در این نشست به تبیین مقررات مربوط به این نوع ضمانتنامه پرداخت.

 

لازم به ذکر است در اولین دوره آموزشی ضمانتنامه های ارزی که با حضور رییس اداره کل خارجه، معاونان ارزی شعب و کارشناسان ارزی برگزار شد، محورهایی شامل شرایط صدور ضمانتنامه های ارزی،مقررات اعتبارات اسنادی، بررسی ،تجزیه و تحلیل موارد مهم و کاربردی مقررات متحدالشکل ضمانتنامه های عندالمطالبه مورد بررسی قرار گرفت.

 

صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران از بورس مجوز گرفت

 

مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار پس از انجام پذیره نویسی و رسیدن سرمایه صندوق به حد کفایت،مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری را صادر می کند. صندوق سرمایه گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران نیز پس از پذیره نویسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و اولین سود ماهانه به حساب سرمایه گذاران واریز شده است.

 

سرمایه گذاران محترم می توانند برای خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق با در دست داشتن کارت ملی به  شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند. مبلغ خرید هر واحد صندوق سرمایه گذاری اعتماد بر اساس ارزش خالص دارایی این صندوق(NAV) تعیین می شود.

 

لازم به ذکر است حداقل نرخ سود صندوق سرمایه گذاری اعتماد مانند صندوق های سرمایه گذاری دیگر در بازار، ۱۸ درصد است. بدیهی است با بهبود عملکرد این صندوق، سود بیشتری به سرمایه گذاران تعلق می گیرد.بانک ملی ایران، ضمانت این صندوق را بر عهده دارد.

 

 

پیام تبریک مدیرعامل بانک ملی ایران به وزیر امور اقتصادی و دارایی

 

در پی رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دکتر مسعود کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران طی پیامی، این مسئولیت را به ایشان تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب آقای دکتر مسعود کرباسیان

 

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

 

پس از حضور پرشور مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب جناب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، این بار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آن حماسه را تکمیل کرده و با رای قابل توجه، حضرت عالی را به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزیدند.

 

تجربه حضور جناب عالی در سمت های مدیریتی پیشین به خوبی نشان دهنده آشنایی و اشراف شما به مسائل اقتصادی کشور و توانمندی در ارائه راهکارها برای حل مشکلات است.

 

بانک ملی ایران از رای اعتماد مجلس به شما بسیار خرسند است و تلاش می کند اقدامات خود را در راستای دستورات ابلاغی جناب عالی همسو با خط مشی دولت محترم تدبیر و امید عملیاتی کند.

 

اینجانب به نمایندگی از همکارانم در بانک ملی ایران، ضمن تبریک این انتصاب، از خداوند بزرگ برای شما موفقیت مسالت داشته و اعلام می دارد که این مجموعه در پیاده سازی و تحقق اهداف عالیه وزارت امور اقتصادی و دارایی از هیچگونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو