Logo of a company

معاونت اجتماعی ناجا: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نقش چشمگیری در کاهش آسیب هاي جامعه دارد.

سردار سعید منتظرالمهدی معاونت اجتماعی نیروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاري با بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: عملکرد اين بانک در حوزه هاي مختلف دست گيري از مددجويان، توانمندسازي نيازمندان و كاهش آسيب هاي اجتماعي اميد بخش است و اطلاع رساني اين اقدامات به آحاد جامعه با هدف تنوير افكار عمومي بسيار ضروري مي باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سردار منتظرالمهدی ضمن تاکید بر زحمات پليس در برقراري امنيت اظهار داشت: همانگونه که همگان مستحضر هستند، امنيت به خودي خود در جامعه ايجاد و پايدار نمي شود. در دنيا نيز برقراري امنيت صرفاً پليس محور و دولت محور نيست و امنيت پايدار زماني محقق مي شود که تمامي مردم به ميدان آمده و سهم خود را ايفا نمايند.
وی با اشاره به نقش فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در تامين مايحتاج ضروري و بهبود معيشت جامعه تصريح کرد: پاس نهادن به پليس مردم و توجه به توانمندسازي و پرداخت تسهيلات به آنان توسط اين بانک در راستاي ايجاد و افزايش امنيت در جامعه است که جاي سپاس دارد.
وی افزود: بخش عظیمی از آسیب هاي متعدد و متنوع که در کشور ما وجود دارد با يکي دو جلسه مددکاري كاملاً قابل رفع مي باشد. در سال گذشته حدود ۷۶ درصد از پرونده هايي كه به دواير مختلف ما ارجاع شده با حضور در مراكز مشاوره حل و فصل و از چرخه انتظامي خارج شده است.
معاون اجتماعی ناجا خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بالغ بر ششصد دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری ها ايجاد نموده ايم، که بسياري از آسيب ها با يکي دو جلسه مراجعه به اين بخش قابل رفع مي باشد. هر چند تنوع مشكلات اجتماعي زياد است اما بسياري از آن ها راهكارهاي علمي دارند.
وی ادامه داد: در گذشته در خانواده ها افرادی بودند که راهنمایی هاي لازم را ارائه مي دادند اما اکنون فقدان آنان و عدم فرصت گفتمان در جمع خانواده که ناشي از والدين شاغل و فرزندان رها شده مي باشد معضلاتي را ايجاد نموده است.
سردار منتظرالمهدی بیان داشت: بخشی از این آسيب ها به بيکاري و کمبودهاي مالي مربوط مي شود که خيلي از آن ها با پرداخت ۲ يا ۳ ميليون تومان برطرف مي شود و خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ايران در اين زمينه گام هاي موثري برداشته است؛ اين بزرگترين خدمتي است كه شما انجام مي دهيد و جاي تقدير و تشكر دارد.