Logo of a company

جدید ترین اخبار بانک صنعت و معدن

با تامین مالی واحدهای صنعتی استان لرستان ، مسیر توسعه این استان هموار می شود

 

علی اشرف افخمي رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت : پروژه‌های ارزشمندي در استان لرستان با تأمین مالی بانک صنعت و معدن راه‌اندازی شده است كه مي تواند مسير توسعه اين استان را هموار سازد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، افخمي كه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرم آباد سخن مي گفت، تصريح كرد : بانک صنعت و معدن حدود سه میلیارد دلار تسهیلات در اختیار صنعت فولاد گذاشته است.

وي افزود : اين بانك۱۲ طرح را در حوزه فولاد تامين مالي كرده است كه کل ظرفیت آن ها حدود هشت میلیون تن است در حالیکه کل ظرفیت تولید کشور در حال حاضر ۱۷ میلیون تن می باشد.

افخمي با بیان اینکه بانک صنعت و معدن با كمترين تعداد شعبه اقدامات مطلوبی در سطح کشور انجام داده است، افزود:اين بانك به عنوان يك بانك هاي توسعه اي دولتي ، ۹۹ درصد از تسهيلات خود را در اختياربخش خصوصي قرار داده است .

وی با اشاره به تامین مالی حدود نصف ظرفیت فولاد کشور در چهار سال گذشته گفت: ظرفیت فولاد در ۲ سال آینده با رسیدن به ۲۵ میلیون تن از رتبه جهانی ۱۳ به ۱۰ خواهد رسید.

افخمی ادامه داد: در حوزه پتروشیمی بزرگترین اتیلن خاورمیانه با فاینانس بانک صنعت و معدن بهره برداری شده است که بخشی از محصول آن صادر و بخشی به خط لوله اتیلن غرب کشور داده می شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ۲میلیارد و ۸۰۰ ميليون یورو در حوزه طرح های پتروشیمی در سطح کشور تامین مالی شده است كه رقم ۲۳۰ میلیون یورو به پتروشیمی لرستان تخصيص داده شده است، گفت: این بانک در راستای پتروشیمی کشور اقدامات قابل توجهی انجام داده و اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاه بیشترین تامین مالی را انجام داده و در سال گذشته ۶ هزار مگاوات یعنی ۱۲ نیروگاه ۵۰۰ مگا واتی فاینانس کرده که ۶ مورد از آنها به بهره برداری رسیده اند.

وی گفت: بدون برق ، صنعت در کشور فعال نمی شود و در این راستا ۶ نیروگاه دیگر در حال پیگیری و آماده سازی برای بهره برداری است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کاشی کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی می شود، افزود: بانک های توسعه ای در حوزه زیرساخت فعال هستند و به همین منظور بانک صنعت و معدن نخستین قطار سریع را در منطقه با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در مسیر تهران و اصفهان تامین مالی کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این طرح با ۱.۸ میلیارد دلار با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در این نشست مقرر شد مشکلات مالی مطرح شده واحدهای تولیدی لرستان توسط بانک صنعت و معدن مرتفع و مورد حمایت این بانک قرار گیرند.

علی‌اشرف افخمی همچنين در حاشيه نشست ياد شده و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانکی توسعه‌ای در استان لرستان طرح‌هایی را تأمین مالی کرده که بخشی به تولید رسیده و برخی از این طرح‌ها نیز به لحاظ مالی در تنگناهای اجرایی است که خوشبختانه با پشتیبانی مقامات ارشد استان به‌ویژه استاندار لرستان بسیاری از این مشکلات تاکنون برطرف شده که از آن ميان می‌توان به پروژه فولاد ازنا اشاره کرد که حدود ۱۰ سال متوقف بود والان فعال است، بخش دارویی بایر افلاک نیز به راه افتاده و بخش‌های دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانک توسعه‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند برای خروج از رکود اقتصادی به واحدهای کوچک و متوسط نیز کمک کند، اگرچه بانک صنعت و معدن پر شعبه نیست و منابع زیادی از مردم جذب نمی‌کند ولی با منابعی که از مرکز به استان‌ها می‌دهیم به‌طورقطع بیش از میزان سپرده‌ها تأمین مالی کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهارکرد: برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیازهای استان باشیم قطعاً این حمایت‌های بانک را توسعه‌خواهیم داد، واحدهای داراي بحران مالي که امروز در جلسه مطرح شد را تأمین مالی می‌کنیم تا مشکلاتی که با آن‌ها روبه‌رو هستند مرتفع شود.

تصریح کرد: پتروشیمی لرستان با حدود ۲۳۰ میلیون یورو تأمین مالی به نتیجه رسیده، فولاد ازنا بیش از ۱۸۵ میلیون دلار تأمین مالی شده و بایر افلاک نیز بیش از ۶۵ میلیون یورو تأمین مالی شده که بخشی به تولید رسیده و بخشی دیگر نیز به انجام می‌رسد.

افخمی بیان کرد: طرح‌های دیگری نیز در دستور کار است که اميد است به نتیجه برسد و مشكل اشتغال که دغدغه همه مقامات ارشد کشوری و استان است ، به‌ویژه براي جوانانی که وارد بازار کار می‌شوند کاهش یابد.

 

بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از فولاد ازنا

 

علي اشرف افخمي مديرعامل بانك صنعت و معدن به اتفاق بازوند استاندار لرستان از فولاد ازنا بازديد كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، مديرعامل بانك صنعت و معدن كه به استان لرستان سفر كرده است ، صبح امروز به اتفاق استاندار و جمعي از مقامات استاني از پروژه صنعتي فولاد ازنا كه قرار است با حمايت جدي دولت و ۱۵۰ ميليون يورو تسهيلات بانك صنعت و معدن پس از ۸ سال توقف در آينده نزديك به بهره برداري برسد ، بازديد كردند .

بر اساس اين گزارش ، در حال حاضر ۸۵ درصد از ماشين آلات بخش نورد اين كارخانه وارد شده و در حال نصب است كه با توليد ورق فولادي بالاي ۵ ميليمتر تحول عظيمي در اقتصاد، توليد و اشتغال كشور ايجاد خواهد كرد.

بنا به اين گزارش ۱۶ طرح صنعتي در دوران دولت تدبير و اميد با استفاده از ۷ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال تسهيلات بانك صنعت و معدن در استان لرستان به بهره برداري رسيده و براي ۷۰۰نفر اشتغال ايجاد كرده است.

از ميان اين طرح ها ، پتروشيمي لرستان با ۷ هزار ميليارد ريال، فورج سازان لرستان با ۳۳۰ ميليارد ريال و آساسنگ با ۵۲ ميليارد ريال تسهيلات دريافتي به ترتيب بالاترين تسهيلات را از بانك صنعت و معدن دريافت كرده اند.

در ميان طرح هاي ياد شده فورج سازان لرستان با ۳۰۰ نفر ، پتروشيمي لرستان با ۱۰۰ نفر و كيميا پژوهان گيتي با ۶۰ نفر قادر به ايجاد بيشترين ميزان اشتغالزايي بودند.

 

 

بانک صنعت و معدن بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی در استان داشته است

 

استاندار لرستان گفت: بانک صنعت و معدن، بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی در استان داشته است.

هوشنگ بازوند در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور افخمی مدیرعامل بانک صنعت ‌و ‌معدن و مدیران بنگاه‌های اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد ایران بانک محور است و بانک‌ها در تمام پروژه‌ها حضور دارند.

وي با اشاره به مشكلات صنايع سنگ استان گفت: عمده مشکلات فعالان صنعت سنگ استان لرستان در حوزه بانک‌هاست زيرا سود تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها بسیار زیاد است و باید برای این مشکل راهکاری يافته شود.

بازوند سود واقعی اخذشده از سوی بانک‌ها را به‌جای ۱۸ درصد نرخ مصوب ۲۳ درصد اعلام کرد و افزود: به‌رغم همکاری بانک‌ها در توسعه تولید در صنایع استان اما دریافت سود بالای تسهیلات سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای صنایع استان شده است .

استاندار لرستان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان الیگودرز خواستار توجه ویژه نسبت به سرمایه‌گذاری در این شهرستان شد و عنوان کرد: در حال حاضر فولاد ازنا نیاز به ترخیص هزار تن کالای این شرکت در گمرک بندرعباس دارد و این امر نیازمند هماهنگی با رئیس‌کل گمرک کشور است .

وی خواستار رفع مشکلات کارخانجات بایر افلاک، زاگرس پوش و لاستیک خرم‌آباد درزمینه دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی شد و بیان کرد: در حال حاضر ۳۸ درصد مجموع صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد است که باید نسبت به رفع مشکلات کارخانه‌هایی همچون سامان کاشی، کاشی جم و نساجی که عمده مشکلات آن‌ها با بانک‌هاست، اقدام کرد.

بازوند تسریع درروند رفع این مشکلات در جلسه‌ای که قرار است هفته آینده با حضور بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در تهران برگزار شود را مهم ارزیابی كرد و خاطرنشان ساخت: این اقدام کمک می‌کند تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام بلندی در این زمینه برداشته شود.