Logo of a company

بانک صنعت و معدن نقش به سزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد

سید مهدی فرشادان، نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد بانک صنعت و معدن در چند سال اخیر گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای است که با توجه به تخصصی که دارد قطعا بر بهبود وضعیت اقتصادی ، تولید ، صنعت و ایجاد اشتغال تاثیرگذار بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: این بانک با توجه به پتانسیل بالایی که در رونق صنایع کوچک و متوسط دارد می تواند در تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال جاری یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش پررنگ تری را نسبت به بانک های دیگر داشته باشد.

وی در خصوص مشکلات فعلی تولید کشور بیان داشت: در حال حاضر مشکلات و موانع مختلفی بر سر راه رونق تولید وجود دارد ، در حوزه مالی و پولی بسیاری از بنگاه های تولیدی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده اند و از سوی دیگر به دلیل ازدیاد ورود غیرقانونی اجناس ، بازار رقابت برای این بنگاه ها فراهم نیست به همین خاطر بستری برای افزایش کیفی محصولات و نوسازی و تجهیز دستگاه های آنها نيز وجود ندارد.

در ادامه این نماینده مردم در مجلس دهم پیشنهادهايي را برای بهبود فعاليت هاي بانک صنعت و معدن ارائه کرد و گفت: کاهش فرآیند بوروکراسی اداری، توجه بیشتر به طرح های تولیدی در استان های کمتر برخوردار و افزایش ميزان تسهیل گری از جمله مواردی است كه به همين منظور مي توان در اين بانک دنبال کرد.

فرشادان با بيان اين كه برخي از استان هاي كشور آمادگي رشد صنعتي را دارند اما توجه كمتري به آنها مي شود بيان داشت: چند طرح صنعتي در استان كردستان منتظر تسهيلات بانك صنعت و معدن هستند كه در صورت انجام اين امر كاستي ها در حوزه صنعت و توليد استان كاهش زيادي خواهد يافت.

وي پيشنهاد كرد كه بانك صنعت و معدن حمايت هاي خود را از طرح هاي صنعتي در شكل مشاوره و آموزش به اجرا بگذارد و افزود:بانک صنعت و معدن يك بانک موفق است كه با دانش و تجربه كافي در مسير انجام ماموريت هاي خود حركت مي كند و بايد در نظر داشت كه حضور جناب مهندس افخمی در چند سال اخیر باعث ایجاد تغییرات مثبتی دراين بانک شده است .