Logo of a company

عمده فعالیت های صورت گرفته در مدیریت بانک قرض الحسنه مهر ایران شعب استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال

با توجه به رویکرد جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران و ابلاغ سیاست هاي اعتباري سال ۱۳۹۶، مديريت شعب استان خوزستان توانست گام هاي خوب و موثري در مسير اهداف تعيين شده، بردارد .

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سیاوش توحیدي مدير شعب استان خوزستان با اشاره به عملکرد شعب طي ۴ ماه ابتداي سال جاري بيان داشت: نظر به اينکه يکي از اصلي ترين اهداف بانك جذب منابع پايدار قرض الحسنه مردمي و تخصيص مناسب اين منابع در ميان نيازمندان جامعه مي باشد؛ همچنين نظر به ابلاغ سياست هاي اعتباري جديد در سال ۱۳۹۶ و اهتمام بانك مبني بر ورود به عرصه هاي نوين بانكي، خصوصاً بانكداري اجتماعي، مديريت شعب استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال توانست ضمن تلاش براي تحقق اهداف تعيين شده امكاناتي را در خصوص حركت در عرصه هاي جديد بانكي و بانكداري نوين مهيا نمايد.
وی افزود: امروزه مجموعه هایی موفق و پیشرو هستند که از دانش و اطلاعات کافي برخوردار باشند؛ بر مبناي همين موضوع مديريت شعب استان خوزستان تلاش نمود تا در چهار ماهه نخست سال عليرغم تمامي کمي ها و کاستي ها، كلاس ها ي آموزش ضمن خدمت مناسبي را با رويكرد جديد بانك براي پرسنل برگزار نمايد كه به لطف خدا در اين دوره ها تقريباً تمامي همكاران استان حضور داشتند و برگزاري اين كلاس ها در تقويت پايه علمي و بالا بردن اطلاعات بانكي آنها نقش بسيار موثري داشت .
توحیدی ادامه داد: علاوه بر برگزاری کلاس های مذکور در جلسات ماهانه که به صورت مرتب براي روساي شعب استان برگزار مي گردد جديدترين موضوعات بانک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی در خصوص کاهش مطالبات مدیریت شعب استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۶، تصریح کرد: با برگزاري چندين جلسه در فواصل زماني ماهانه با شعب، نسبت به کنترل و کاهش مطالبات اقداماتي انجام شده كه با توجه به تجربه سنوات قبل، اميد آن مي روند شاهد كاهش مطالبات استان در آينده نزديك باشيم.
مدیر شعب استان خوزستان گفت: همچنین نظر به توسعه روز افزون تکنولوژی های نوين بانکي و فراگيري آن در سطح جامعه و از آنجايي که امروزه بانکي موفق مي باشد كه بتواند از اين ابزار به نحو شايسته اي استفاده نمايد و با توجه به پيشرفت هاي صورت گرفته در سيستم بانكداري الكترونيكي بانك قرض الحسنه مهر ايران در تمامي زمينه ها اعم از اينترنت بانك، همراه بانك و … مديريت شعب استان خوزستان توانست با برنامه ريزي و رويكرد متفاوت در سال ۱۳۹۶ تمامي شعب استان را به سامانه بلوتوث هوشنمد مجهز و در سطح تعدادي از شعب نيز باجه بانكداري الكترونيكي را راه اندازي نمايد كه اين اقدامات صورت گرفته با بازخورد مثبت مشتريان مواجه و باعث گرديده است كه آمار مربوط به استفاده از اين نوع خدمات در ميان مراجعين بانك افزايش يابد .
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به رویکرد ورود بانک به عرصه بانکداری اجتماعی، مديريت شعب استان خوزستان توانست با رايزني هاي صورت گرفته با مجموعه ها و نهاد هاي هدف، و همچنين هماهنگي هاي بعمل آمده ميان تمامي پرسنل با ورود به اين عرصه بخشي از مسئوليت هاي اجتماعي بانک را در اين زمينه پوشش دهد كه مي توان بعنوان نمونه به اجراي موفق طرح بسته حمايتي خيرين و همچنين فعاليت در راستاي توسعه طرح هايي همانند رويش باور، پيوند مهر و … اشاره نمود .
توحیدی اظهارداشت: علاوه بر موارد ذکر شده، مدیریت شعب استان خوزستان ضمن تعاملات و رايزني هاي صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش، موفق شد تا حساب صندوق وام ضروري کارکنان اين اداره را در تمام نواحي و مناطق استان نزد شعب بانك قرض الحسنه مهر ايران افتتاح نمايد.
وی اضافه کرد: تکریم مشتریان و ارباب رجوع امروزه از مهم ترین اصول بانکداري نوين بحساب مي آيد و حفظ مشتري نيز به مراتب از جذب آن مهم تر مي باشد، در اين عرصه، با رايزني ها و برگزاري جلسات متعدد با مشتريان ارزنده حقوقي در چهار ماهه نخست سال، موفق شديم تا جهت تقويت منابع اين دسته از مشتريان نيز تلاش هايي را انجام دهيم.
مدیرشعب استان خوزستان ادامه داد: همچنین با تعریف بازارها و منابع جدید چندين جلسه بازاريابي را در سطوح مختلف برگزار نموديم که اين جلسات سبب انعقاد چندين تفاهم نامه همکاري گرديد. در همين رابطه و براي بسط و گسترش تعاملات موثر بانک با مشتريان خود، مديريت شعب استان خوزستان بعنوان دبير کانون بانك هاو موسسات خصوصي توانست با برگزاري جلسه كميسيون هماهنگي بانك ها و موسسات خصوصي استان ضمن بررسي مشكلات پيش روي سيستم بانكي كشور و استان خوزستان، با ايجاد تعاملات و هماهنگي هاي مناسبي كه با ساير بانك ها و مجموعه هاي مرتبط برقرار نموده است نقش بسزايي در كاهش مشكلات بانك ها و موسسات ايفا نمايد.
در پایان شایان ذکر است، که با توجه به موضوعات مطرح شده، مدیریت شعب استان خوزستان ضمن برنامه ريزي کوتاه مدت و بلند مدت در جهت رسيدن به اهداف تعيين شده تلاش مي نمايد با بسيج تمامي امکانات و داشته ها، خصوصاً پرسنل جوان و كارآمد خود بتواند در سال ۱۳۹۶ به تمامي برنامه هاي مدون شده براي استان دست يابد كه اميد مي رود با توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته در پايان سال به اين مهم دست يابيم.