اجرای طرح جدید آموزش شعبه محور در بانک قرض الحسنه مهر ایران 
چاپ 

اجرای طرح جدید آموزش شعبه محور در بانک قرض الحسنه مهر ایران

طرح جدید آموزش شعبه محور با موضوع بازاریابی و فروش خدمات بانکی و به منظور ارتقاء سطح رضايت مشتريان و تکريم مراجعين در شعبه منتخب بانک قرض الحسنه مهر ايران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در حال حاضر یکی از چالشهاي برنامه هاي آموزشي، فاصله موجود بين فراگيران آموزش ديده در کلاسهاي آموزشي با ساير همکاران در شعبه و آنچه در محيط واقعي شعبه رخ مي دهد مي باشد، بدين معني كه هر فرد پس از آموزش و بازگشت به شعبه با افرادي مواجه مي شود كه نگرش و دانش يكساني با او ندارند و حتي با رويه هاي جديد آموزشي كه فراگير طي دوره خود آموخته و قصد اجراي آنها را در محل شعبه دارد، بعضا با مقاومت روبرو مي شود.
موضوع بسیار مهم دیگری که در بررسی ها بسيار قابل توجه بوده، اين است که بخش عمده اي از مسائل شعب در زمينه جذب و نگهداشت مشتريان و نبود يک رويکرد واحد و سيستماتيك در بين اعضاي شعبه در فرايند جذب و نگهداشت مشتري مي باشد، كه شايد بيشترين تاثير منفي را بر روي مشتريان گذاشته و باعث مي شود به اهداف عملياتي خود دست نيابند.
بر همین اساس دایره آموزش اداره توسعه سرمایه انسانی بانک قرض الحسنه مهرايران اقدام به طراحي و اجراي دوره جديدي با عنوان بازاريابي و فروش خدمات بانکي با رويکرد شعبه محور نموده است.
این دوره به صورت کاملاً عملیاتی و کارگاهی اجرا مي شود و کل پرسنل شعبه با يک رويكرد يكپارچه آموزش مي بينند و مهارت هاي آنها متناسب با اهداف بانك توسعه مي يابد.
دوره های آموزشی شعبه محور بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف آموزش کارکنان شعبه بصورت کارگاهی،
عملیاتی و کاربردی با رویکرد يکپارچه و در محيط واقعي، توسعه دانش ، نگرش و مهارت هاي فردي و گروهي کاركنان متناسب با اهداف بانك و تقويت روحيه كار تيمي در راستاي تحقق برنامه هاي شعبه و ايجاد رويكرد واحد و سيستماتيك در بين اعضاي آن در فرايند جذب و نگهداشت مشتري برگزار مي گردد.
تکنیکهای جذب و نگهداشت مشتری، اصول و فنون مذاکره ، مدیريت استرس و خشم، زبان بدن و مهارت کار
تیمی از جمله مباحثی است که بصورت کارگاهی و عملي در اين دوره آموزشي ارائه گرديد. شايان ذکر است، اين برنامه آموزشي در شعب استان تهران بصورت پايلوت با حضور کاركنان شعبه انقلاب و شعبه كارگر جنوبي طي سه جلسه ۴ ساعته و در محل شعبه انقلاب برگزار گرديد.
از ویژگیهای این دوره اجراي موقعيت هاي واقعي مذاکره با مشتري همچنين برخورد باانواع مشتري بصورت کارگاهي و role playing بوده است که موردتوجه فراگيران قرار گرفت.همچنين مدرس دوره قبل از برگزاري در محل شعبه حضور داشته از نزديک شاهد چگونگي رفتار كاركنان با مشتريان بوده و در خلال برگزاري دوره به نكات مهم در خصوص اصلاح رفتار با مشتري در موارد مختلف اشاره مي نمود.
در طول برگزاری دوره علاوه بر هم اندیشی و ارائه آموزشها ، کارکنان موظف به اجرای برنامه عملياتي در حوزه بازاريابي و فروش خدمات بر اساس فرم Action Plan مي باشند.که نتايج عملکرد آنان مورد ارزشيابي قرار مي گيرد.
ارزیابی نهایی فراگيران بر اساس ميزان مهارت در کار تيمي، سنجش توان مذاکره با مشتري ، ارزيابي مهارتهاي رفتاري و پوشش کارکنان و آناليز تيپ شخصيتي آنان انجام گرفت. بر اساس نظر سنجي به عمل آمده برگزاري دوره رضايت فراگيران را در سطح بسيار خوبي فراهم نموده است بطوريكه به اذعان خود فراگيران تغيير در نگرش و رفتار و عملكرد كاركنان در مدت كوتاه برگزاري دوره ، محسوس بوده و موارد و تجارب موفق بكارگيري تكنيكهاي برخورد با مشتري را در طي برگزاري دوره بيان نمودند.
شایان ذکر است دوره بعدی در شعبه شهید مطهری تهران برگزار مي گردد.در پايان ارزشيابي جامعي از کليه کارکنان شعبه، ساير ذي نفعان (امور شعب استان، اداره بازاريابي و …) به عمل خواهد آمد .در صورت رضايت فراگيران و تحقق اهداف آموزشي مورد انتظار و اثر بخش بودن اين شكل از آموزشها، فاز دوم طرح آموزشهاي شعبه محور در ساير شعب منتخب تهران و استانها اجرا خواهد شد.

درباره نویسنده

15419مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو