هدف گذاری سه ساله گروه سرمایه‌گذاری مسکن 
چاپ 

هدف گذاری سه ساله گروه سرمایه‌گذاری مسکن

بر اساس هدف گذاری سه ساله گروه سرمایه گذاری مسکن، در انتهای سال مالی ۱۳۹۸ سهم پروژه‌های مسکونی میان درآمدی، متوسط به بالا و تجاری – اداری از ترکیب سبد پروژه‌ های شرکت‌ های تابعه تعیین شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، بر اساس برنامه استراتژیک مصوب گروه سرمایه گذاری مسکن و نیز تحلیل بازار آتی، تحولات صورت گرفته در بازار مسکن طی سال‌های اخیر و کاهش قدرت خرید خانوارها، کمیته برنامه و بودجه گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف بهبود و متناسب سازی ترکیب پرتفوی شرکت‌های تابعه با نیاز غالب بازار خانوار مصرفی در کشور، هدف ۳ ساله‌ای را برای اصلاح روند مذکور برنامه ریزی کرده است.

 

بر اساس این هدف گذاری سه ساله در انتهای سال مالی ۱۳۹۸ سهم پروژه‌های مسکونی میان درآمدی، متوسط به بالا و تجاری – اداری از ترکیب سبد پروژه‌ های شرکت‌های تابعه گروه به ترتیب ۷۵ درصد، ۱۶ درصد و ۹ درصد خواهد شد که حاکی از رشد سهم مسکن ویژه دهک‌های میان درآمدی در تعریف سبد پروژه‌های شرکت دارد.

 

بدین ترتیب، ترکیب سبد تولید شرکت‌های تابعه بر حسب دهک‌های درآمدی در سال‌های مالی ۱۳۹۶ ،۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ هدف گذاری و به عنوان ورودی برنامه و بودجه سالانه شرکت‌ها قرار داده شد. این اهداف بر اساس سال مالی شرکت‌های تابعه یعنی از اول مهر تا ۳۱ شهریور ارائه شده است.

 

همچنین برنامه‌ ریزی تولید پروژه‌های در دست ساخت و نیز برنامه‌ریزی تعریف پروژه‌های جدید برای سال‌های آتی به منظور دستیابی به سبد تولید مطلوب گروه مورد باز طراحی قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، طی برنامه‌ ریزی صورت گرفته تولید سالانه ۲۹۵ هزار و ۹۴۸ مترمربع سطح ساخته شده، ۲۷۲ هزار مترمربع پروژه جدید و احداث ۲ هزا ر و ۹۵۹ واحد مسکونی برای سال ۹۶ در سبد تولید گروه سرمایه گذاری مسکن هدف گذاری شده است.

 

همچنین برای سال مالی ۱۳۹۷ نیز تولید سالانه ۳۹۰ هزار مترمربع سطح ساخته شده، ۵۵۰ هزار مترمربع پروژه جدید و ۳ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی برای گروه سرمایه گذاری مسکن برنامه‌ریزی شده است.

 

گروه سرمایه گذاری مسکن برای سال مالی ۱۳۹۸ نیز تولید سالانه ۴۹۰ هزار سطح ساخته شده، ۴۲۰ هزار پروژه جدید و ۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی هدف گذاری کرده است.

 

با تحلیل سبدهای تولید گروه سرمایه گذاری مسکن برای سال‌های مالی ۹۶، ۹۷ و ۹۸ مشاهده می‌شود در بخش تولید سالانه سطح ساخته شده، در هر سال ۱۰۰ هزار مترمربع به هدف گذاری گروه افزوده شده است.

 

همچنین در بخش تعریف پروژه‌های جدید، برای سال مالی ۹۷ نسبت به سال مالی ۹۶ تعداد ۲۷۸ هزار پروژه جدید بیشتر هدف گذاری شده است. همچنین در سال مالی ۹۸تعداد ۱۳۰ هزار پروژه جدید کمتر نسبت به سال ۹۷ پیش بینی شد. ضمن اینکه برای سال مالی ۹۸ احداث یک هزار واحد مسکونی بیش از سال مالی ۹۷ پیش بینی شده است.

 

بر اساس این گزارش، برنامه ریزی جهت ایجاد مدیریت سبد پروژه‌ها هم در سطح گروه با استفاده از ابزارهایی چون مدیریت پروژه سازمانی و ابزارهایی چون مدیریت پروژه در سطح شرکت‌های تابعه با هدف کاهش هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه‌ها و کنترل انطباق پروژه با مدت زمان اجرای آن از استراتژی‌های گروه سرمایه گذاری مسکن به شمار می‌رود.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو