Logo of a company

مدیرعامل بانک مسکن از خدمات عضو سابق هیات مدیره بانک تقدیر کرد

حرکت بانک مسکن بر لبه تکنولوژی سبب شده تحت تاثیر استفاده از ابزارهای متنوع فناوری اطلاعات، خدمات روان و آسان به انواع مشتریان در بانک مسکن ارایه شود.

 

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن ، محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن در مراسم تودیع محسن عزیزی عضو سابق هیات مدیره بانک و همچنین معارفه دکتر محمد علی دهقان دهنوی عضو جدید هیات مدیره گفت: تخصص،‌ سلامت کاری و دقت نظر محسن عزیزی طی ۳/۵ سال حضور وی در مجموعه بانک مسکن، منشاء اقدامات موثری در حوزه آی تی بانک مسکن شد.بت شکن درباره اهمیت حوزه ITافزود: در هم تنیدگی فعالیت ­های بانکی با حوزه فناوری اطلاعات، زیاد و گسترده است به طوری که در آینده ، IT جایگزین بانکداری رودرو در دنیا خواهد شد و به جای نقش پشتیبان، خود به کسب و کار مستقل بدل می ­شود.مدیر عامل بانک مسکن در این جلسه گفت: امروز همه خدمات بانک مسکن به خصوص در حوزه پرداخت اقساط توسط تسهیلات گیرنده­ ها در بستر ابزارهای الکترونیکی و IT، انجام می ­شود به طوری که با اقدامات و تدابیر به عمل آمده در بانک مسکن تحت نظر محسن عزیزی، دغدغه ما درباره حساسیت ­های دیتا سنتر بانک، بر طرف شده است.

 

بت ­شکن، تجهیز ساختار شرکت ناواکو از شرکت ­های زیرمجموعه بانک مسکن، کسب جوایز ارزشمند از جشنواره­ های ITدر بانک مرکزی و همچنین اقدامات مثبت بانک در حوزه اجرای قوانین بین المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را مدیون خدمات محسن عزیزی عضو سابق هیات مدیره بانک مسکن دانست.

 

مدیرعامل بانک مسکن همچنین درباره توانمندهای محمد علی دهقان دهنوی عضو جدید هیات مدیره بانک نیز گفت: محمدعلی دهقان دهنوی، سال ها قبل همکاری خود با بانک مسکن را در قالب مشاوره­ های متعدد برای طراحی ابزارهای تامین مالی و مدل ­سازی ابزارهای پیچیده بانکی، آغاز کرد ضمن آنکه وی اهل فکر، دانش و از تخصص بالایی برخوردار است و می­ تواند با افزایش ظرفیت مدیریتی بانک مسکن، در پوست ­اندازی نظام بانکی، موثر باشد.

 

بخشی از کارنامه مدیریتی محسن عزیزی در بانک مسکن

 

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن ، محسن عزیزی عضو سابق هیات مدیره بانک مسکن در جلسه شورای مدیران بانک، اقدامات انجام شده در طول فعالیت خود در بانک مسکن طی۳/۵سال گذشته را تشریح کرد.وی با بیان اینکه بانک مسکن طی سال­ های اخیر در سکوت خبری و به دور از تبلیغات پر سر و صدا، توانست اقدمات ماندگار و موثری در حوزه تامین مالی مسکن برای قشر عظیمی از خانوارهای متقاضی مسکن در سراسر کشور انجام دهد و به مراتب بیشتر از برخی بانک ­های پر تبلیغ منشاء خیر بوده است، گفت: در سال ۹۲ و پیش از حضور اینجانب در بانک، ۸۴ درصد تراکنش ­ها در بانک مسکن به صورت غیر حضوری انجام می ­شد اما توسعه حوزه ITدر بانک مسکن طی سال­ های اخیر باعث شد نسبت تراکنش ­های غیر حضوری به کل تراکنش­ ها به ۹۶ درصد در حال حاضر برسد.

 

عزیزی با اشاره به شکل ­گیری پدیده «گسست در مدل­ های کسب و کار» در جهان و ضرورت توجه به این پدیده در ایران گفت: امروزه، بزرگترین شرکت تاکسیرانی دنیا، حتی مالکیت یک تاکسی را نیز در اختیار ندارد و با مدل­ ها و ابزارهای الکترونیکی و IT، خدمات رسانی می­ کند. یک نهاد مالی سرمایه­ گذاری در آمریکا که موفق نیز بوده است، حتی یک واحد هم در این نهاد سرمایه­ گذاری نکرده اما به کمک فناوری اطلاعات و مدل­ های نوین کسب و کار، بازار خود را گسترش داده است. بزرگترین شرکت اجاره دهنده اتاق در جهان نیز یک اتاق در مالکیت خود ندارد اما در این بازار مشغول به کار است. بنابراین پدیده «گسست در مدل های کسب و کار» قطعاً به صنعت بانکداری نیز سرایت میکند.عزیزی تصریح کرد: در حال حاضر بانک ­هایی در دنیا فعالیت می­ کند که یک شعبه بانکی نیز ندارد بنابراین در آینده بانک ­هایی خواهیم داشت که بدون حتی یک شعبه، قادر خواهند بود بزرگترین فعالیت بانکداری خرد را انجام دهند. پس باید از هم اکنون در صنعت بانکداری ایران، بسترهای لازم برای استقبال از این پدیده ایجاد شود تا غافلگیر نشویم.

 

عضو سابق هیات مدیره بانک مسکن افزود: خوشبختانه با همکاری شرکت ناواکو، این بستر در بانک مسکن برقرار شده است و یک زیر ساخت مناسب ITدر بانک مسکن ایجاد شده که کار نگهداری مستندات و مستند سازی فرآیندهای اعتبار سنجی روی این پلت فرم به راحتی قابل انجام است و سایر اجزای کاربردی بانک مسکن نیز قابل پیاده­ سازی بر روی این بستر است که خود، یک «تکنولوژی روز» به حساب می ­آید.عزیزی همچنین از نصب و فعالیت نرم افزار مبارزه با پولشویی در بانک مسکن خبر داد و گفت: به کمک الگوریتم ­های هوش مصنوعی روی این نرم افزار، نقل و انتقالات مالی و معاملات مشکوک ردیابی می­ شود.عزیزی در پایان از اعتماد مدیر عامل بانک مسکن به او طی مدت حضور در هیات مدیره، تشکر کرد.

 

تضمین رشد اقتصادی ۸ درصد از بافت فرسوده

 

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن ، محمد علی دهقان دهنوی عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن نیز در ادامه جلسه شورای مدیران بانک مسکن، با بیان اینکه شرایط اقتصادی خاص موجود در کشور، هم می­ تواند یک تهدید به حساب آید و هم یک فرصت برای بانک تلقی شود، گفت: وضع موجود بخش مسکن با توجه به رشد منفی ارزش افزوده این بخش در سال گذشته به رغم رشد مثبت سایر بخش ­ها، یک فرصت به حساب می­ آید تا با حرکت بخشی به آن از طریق اجرای پروژه ­های اولویت ­دار، بتوان رشد اقتصادی ۸ درصد را تا چند سال در کشور تضمین کرد.

 

عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن در این باره گفت: در حال حاضر مهمترین پروژه برای ورود بانک مسکن به حوزه تامین مالی آن، پروژه احیا و نوسازی بافت­ های فرسوده است که بانک مسکن می تواند شروع کننده آن باشد.

 

دهقان دهنوی افزود: اگر بانک مسکن باید برای نوسازی بافت­ های فرسوده طرح و مدل­ های مالی نوین ارایه کند و در قالب برنامه ۱۰ ساله، نسبت به اجرای این پروژه اقدام نماید رشد اقتصادی ۸ درصد در کشور تضمین خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در کشورهای ترکیه و هنگ کنگ تجربه­ های مناسبی برای نوسازی بافت فرسوده شهرها پیاده شده و توانسته­ اند چهره شهرهای خود را به سرعت تغییر دهند.

 

دهقان دهنوی در ادامه، خواستار استفاده از ظرفیت شرکت­ های تابعه بانک مسکن در جهت نوآوری و محصول ­سازی در بانک شد و گفت: خوشبختانه، ظرفیت موجود در بانک مسکن چه در بعد نیروی انسانی متخصص و چه سرمایه مناسب و نسبت­ های مالی خوب در بانک، موقعیت ویژه ای به بانک مسکن بخشیده است بخصوص در شرایطی که بانک مسکن به عنوان تنها نهاد تخصصی در حوزه تامین مالی بخش مسکن، بازوی مالی وزارت راه و شهرسازی نیز می تواند باشد. بنابراین برای اینکه در این مسیر بتوانیم نقش خودمان را هر چه بهتر ایفا کنیم باید یک هم افزایی مناسب بین اجزای درون بانک با زیرمجموعه ­ها، ایجاد شود. از طرفی لازم است محصولات مبتنی بر نیازهای بازار طراحی شود. برای این منظور، بانک مسکن باید با ایفای نقش قوی و غالب در بازار مسکن، بتواند وابستگی فعالان بازار به نظام تامین مالی در بخش غیرمتشکل این بازار را کاهش دهد و به سمت خود منتقل کند.

 

دهقان دهنوی یکی دیگر از اقداماتبانک مسکندر دوره جدید را استفاده از ظرفیت­ ها و تجربیات بانک جهانی در حوزه تامین مالی بخش مسکن عنوان کرد.