Logo of a company

افتتاح دوطرح صنعتی با تسهیلات بانک صنعت و معدن در کرمانشاه

طرح هاي ايران خودرو كرمانشاه و فرش ماشيني رجال با تسهيلات بانك صنعت و معدن و درمراسم هايي با حضور محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، نعمت زاده در مراسم افتتاح ايران خودرو كرمانشاه گفت: بانک صنعت و معدن برای به سرانجام رسیدن اين کارخانه خودروسازی همکاری بسیار خوبی داشت تا سرانجام پس از گذشت کمتر از ۲ سال از آغاز به کار جدی پروژه شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وزير صنعت ، معدن و تجارت افزود: اين شركت در مرحله اول ۱۵ هزار دستگاه خودرو تولید می کند و طبق اظهارات مسئولان شرکت ایران خودرو تا پایان امسال به ۳۰ هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه خودروسازی کرمانشاه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است، یادآوری کرد: برای بهره برداری از این پروژه عظیم که در ابتدا مشکلاتی نیز سر راه اجرای آن قرار داشت شخص آقای رئیس جمهوری و همچنین آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری حمایت های خوبی انجام دادند.

گفتني است ۷۸ درصد از كل حجم سرمايه گذاري طرح ايران خودرو توسط بانك صنعت و معدن و ۲۲ درصد توسط گروه صنعتي ايران خودرو تامين ميشود، ميزان تسهيلات مصوب بانك صنعت و معدن ۴۵ ميليارد تومان است و در فاز اول براي ۱۹۰ نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرد.

شرکت فرش ماشینی رجال كرمانشاه نيز با ظرفیت تولیدی ۶۰۰ هزار متر مربع در سال از۱۴میلیارد تومان تسهیلات بانک صنعت و معدن استفاده كرده و ۳۴ فرصت شغلی مستقیم و حدود ۱۵۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده است.