طرح ضربتی برای تسهیلات ازدواج در بانک مسکن 
چاپ 

طرح ضربتی برای تسهیلات ازدواج در بانک مسکن

bankدر چارچوب مصوبه اداره اعتبارات بانک مرکزی برای کاهش صف انتظار متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج، بانک مسکن برنامه ویژه ای را برای سال جاری تدارک دیده است که از ابتدای مرداد به مدت دو ماه به اجرا در می آید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک مسکن ، در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری اداره اعتبارات بانک مرکزی با حضور مدیران ارشد تعدادی از بانک ­های عامل مصوبه­ای را مبنی بر تعیین تکلیف تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج تصویب کرد.

نادر قاسمی عضو هیات مدیره بانک درباره تصمیمات مهم بانک مسکن برای اقدام در جهت عملی کردن این مصوبه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه که با دعوت از مدیران ۱۱ بانک عامل تشکیل شد کاهش صف انتظار زوجین برای دریافت تسهیلات ازدواج بود. چرا که در حال حاضر بررسی ­ها نشان می ­دهد صف انتظار زوجین برای دریافت این نوع تسهیلات افزایش یافته و گفته می­ شود معادل حدود ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج و تقاضا برای دریافت این نوع تسهیلات وجود دارد.

 

وی در گفت و گو با اداره کل روابط عمومی بانک مسکن ادامه داد: در این جلسه با تامین سهمیه­ های مشخص برای بانک ­های عامل مصوب شد؛ بانک ­های عامل پرداخت کننده تسهیلات ازدواج حداکثر ظرف مدت دو ماه از ابتدای مرداد نسبت به پرداخت این تسهیلات به زوجین برای کاهش صف انتظار دریافت این تسهیلات اقدام کنند تا از این طریق تا پایان تابستان همه نیازهای موجود به تسهیلات ازدواج بر طرف شود.

 

عضو هیات مدیره بانک با اشاره به تکلیف مشخص شده برای بانک عامل بخش مسکن در این خصوص، تصریح کرد:بانک مسکن به عنوان یکی از بانک های عامل حاضر در این جلسه پرداخت تسهیلات ازدواج به صورت ویژه را از روز گذشته آغاز کرده و در قالب این طرح ویژه بنا دارد ۴۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان در نوبت را تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت کند.

وی در تشریح برنامه ویژه بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ازدواج عنوان کرد: در چارچوب این برنامه قرار است هر هفته معادل ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ازدواج به مدت ۹ هفته به متقاضیان در صف پرداخت شود.

 

به گفته قاسمی متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج دو دسته هستند. گروه اول متقاضیانی که تاریخ عقد آنها از ابتدای سال ۸۸ تا پایان سال ۹۳ است اما تا کنون تسهیلاتی در قالب تسهیلات ازدواج دریافت نکرده ­اند و گروه دوم متقاضیانی که تاریخ عقد آنها مربوط به سال­ های ۹۴ و ۹۵ است.

 

این صاحب نظر ارشد حوزه بانکی با بیان اینکه مطابق با طرح ضربتی تدوین شده برای پرداخت تسهیلات ازدواج، این دو گروه در اولویت پرداخت تسهیلات ازدواج هستند، گفت: علاوه بر این استان های محروم کشور شامل سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویراحمد نیز در اولویت پرداخت تسهیلات ازدواج بانک مسکن قرار گرفته ­اند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت­ های خود به ارائه کارنامه موفق بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج طی سال ۹۵ پرداخت و افزود: بانک مسکن در سال گذشته موفق شد فراتر از سهمیه خود نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج اقدام کند. به این صورت که این بانک سال گذشته موظف بود طی مدت ۸ ماه، ماهانه معادل ۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کند که در مجموع معادل ۲۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج بود. اما بانک مسکن طی مدت مذکور معادل ۵۲ هزار و ۱۶ فقره تسهیلات ازدواج را به متقاضیان پرداخت کرد که بیش از دو برابر سهمیه تعیین شده، بوده است.

 

عضو هیات مدیره تاکید کرد: بانک مسکن امسال هم بنا دارد به دنبال مصوبه ۲۵ تیرماه اداره اعتبارات بانک مرکزی مبنی بر حذف صف تقاضای تسهیلات ازدواج اقدامات موثری انجام دهد.

 

وی اضافه کرد: در این راستا بخشنامه مربوط به پرداخت تسهیلات ازدواج به تمامی شعب بانک مسکن ابلاغ شده و هماهنگی های لازم با شعب استان­ ها نیز صورت گرفته تا در اسرع وقت نسبت به تسریع و تسهیل اقدام شود. به گفته وی بنا شده از این پس در جهت کاهش صف انتظار متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج، این تسهیلات با داشتن یک ضامن از سوی متقاضی، پرداخت شود و اگر متقاضی ظرف ۳۰ روز به دریافت تسهیلات خود مراجعه نکند از لیست انتظار خارج می­ شود.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو