Logo of a company

معاون وزیر آموزش و پرورش: نباید اجازه دهیم فردی به دليل فقر مالي از تحصيل بازماند

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دیدار با سلیمان توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران بر نقش حمايتي اين بانک از دستاوردهاي علمي دانش آموزان بي بضاعت تاکيد كرد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، زرافشان در این دیدار که در محل ساختمان مرکزي بانک برگزار شد ضمن اشاره به مسئوليت هاي اجتماعي دولت در راستاي توليد دستاوردهاي علمي دانش آموزان مناطق محروم كشور و نقش خدمات و بسته هاي حمايتي بانك قرض الحسنه مهر ايران در توانمندسازي اقشار آسيب پذير جامعه بيان داشت: دانش آموزان درسراسر كشور توانسته اند، توانمندي علمي خود را نشان دهند، اما بسياري از دستاوردهاي آنان نيازمند حمايت بيشتر دستگاه هاي مختلف است تا جنبه هاي توليدي پيدا كند.
وی افزود: در حال حاضر مدارس کشور ضمن تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می نمايند تا استعدادها و علاقه هاي دانش آموزان را شناسايي کرده و زمينه شکوفايي آنان را فراهم سازند.
زرافشان تصریح کرد: یکی از عوامل افت تحصیلي دانش آموزان بخصوص در مناطق کمتربرخوردار کشور وضعيت اقتصادي خانواده هاست. مسلماً خانواده اي كه از توانايي مادي كمي برخوردار است قادر نخواهد بود بسياري از امكانات و نيازهاي اساسي آموزشي و تحصيلي فرزندان خود را تأمين كند.
وی ادامه داد: این ضعف مالی از لحاظ جسمی و رواني بر کودک تأثير منفي خواهد داشت. نداشتن امکانات تحصيلي سبب مي شود به تدريج انگيزه تحصيلي دانش‌آموز پايين بيايد و اين امر باعث دلزدگي او از درس و مشق و نهايتاً افت تحصيلي و ترک تحصيل او شود .
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گامهای موثر و بی بدیل بانک قرض الحسنه مهر ايران براي رفع محروميت و کمک به افراد مستضعف جامعه خصوصا در مناطق محروم کشور اظهارداشت: نبايد اجازه دهيم فردي به دليل فقر مالي از تحصيل بازمانده و بي سواد بماند. دانش آموزان بي بضاعتي، گاهي به دليل نداشتن اقلام تحصيلي و پوشاك مورد نياز مجبور به ترك تحصيل مي شوند؛ از اين رو بر تمامي خيرين، دستگاه ها، سازمان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي ضروري است تا همانند بانك قرض الحسنه مهر ايران در مسير حمايت از دانش آموزان مناطق محروم گام بردارند.