دعای مجلسی ها برای سلامتی پیشکسوت اصحاب رسانه 
چاپ 

دعای مجلسی ها برای سلامتی پیشکسوت اصحاب رسانه

قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس در پایان نطق قبل از دستور خود اظهار داشت:  در رسانه ها خواندم که جناب اقای یمین مردوخی کردستانی پیشکسوت اصحاب رسانه و پیشکسوت خبرنگاران پارلمانی دچار عارضه کبدی و خون ریزی معده شده اند و در بیمارستان بانک ملی بستری هستند. وی از همه نمایندگان در جلسه علنی مجلس درخواست کرد که برای سلامتی این شاعر اهل بیت و روزنامه نگار مبارز به درگاه خداوند دست به دعا شوند .نمایندگان نیز با ذکر صلوات برای سلامتی مردوخی کردستانی دست به دعا شدند .

 

نماینده مردم نوشهر در مجلس در نطق میان دستور خود به انتقاد شدید از عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی موسسات اعتباری پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی تسنیم، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس در جلسه علنی پارلمان در نطق میان دستور خود با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور، اظهار داشت: ابتدا انتخاب مجدد جنابعالی از سوی مردم را تبریک عرض می‌کنم و امید است تا تمام تلاش خویش را برای رفاه مردم و حفظ دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در سایه‌سایر ولایت به کار گیرید.

 

وی افزود: امروز تمامی دستگاه‌ها‌ باید تمام تلاش خود را برای موفقیت دولت که همان موفقیت ملت است به کار گیرند و از هرگونه ایجاد شکاف و تفرقه پرهیز کنند.

 

نماینده مردم نوشهر در مجلس خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور نقد باید گفتمانی باشد، از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی همواره دو جریان مشخص در جامعه در حال فعالیت هستند و طی ۴۰ سال گذشته شاخص‌هایی را برای فعالیت خود تعریف کردند که یکی از این شاخص‌ها مبارزه با فساد سیستمی، فساد سیاسی و فساد اقتصادی است.

 

احمدی لاشکی ادامه داد: طی ۴۰ سال گذشته ما ستادی به نام ستاد مبارزه با مفاسد که متشکل از سران قواست ایجاد کرده‌ایم که کارآیی این ستاد را اگر نگوییم صفر بوده ولی تاکنون ثمره‌ای از آن ندیده‌ایم.

 

وی گفت:  چرا نباید از تجربیات کشورهایی که در مبارزه با فساد موفق بوده‌اند و شفافیت را اولویت خود قرار داده‌اند بهره برد؟ حکومت باید در ظرف شیشه‌ای زمامداری شود و حکمران ایده‌آل، حکمرانی است که مردم از پشت شیشه شفافیت امور را شاهد باشند.

 

نماینده مردم نوشهر در مجلس با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش مفاسد افزود: یکی از سازمان‌هایی که غرب برای جلوگیری از فساد از آن سود برده است رسانه‌ها هستند، رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شوند و ما باید به رسانه‌هایی که در کشف و شناسایی مفاسد به دولت کمک‌رسانی می‌کنند امتیازاتی بدهیم نه آنکه آنها را محدود سازیم.

 

احمدی‌ لاشکی ادامه داد: در کشور آمریکا قانونی وجود دارد به نام قانون سوت‌زن، بدین معنا که در صورت افشاگری رسانه و یا سازمانی مبنی بر بروز فساد اقتصادی و اداری حکومت برای آن رسانه امتیازات ویژه‌ای قائل می‌شود.

 

وی با انتقاد از وضعیت موجود کشور اظهار داشت: چه شده است که پس از ۴۰ سال از انقلاب ما مردم خود را معترض می‌گردانیم و با جمهوریت و اسلامیت مخالفت می‌کنیم؟ چه شده است که رئیس بانک مرکزی با موسسات اعتباری پس از ۳۰ سال فعالیت آنها اینگونه برخورد می‌کند؟ آیا راه دیگری وجود ندارد؟ چرا باید هر روز شاهد اعتراضات مردمی و تجمعات خیابانی میلیون‌ها نفر از سپرده‌گذاران موسسات کاسپین، ثامن‌الحجج، آرمان، توسعه و … باشیم؟

 

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: آیا این عدم ساماندهی موجب بی‌اعتمادی مردم نمی‌شود؟ من در این اعتراضات می‌شنوم که مردم به جای بانک مرکزی از واژه دزد مرکزی استفاده می‌کنند.

 

احمدی لاشکی با خطاب قرار دادن رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: آقای سیف، همین را می‌خواستید که مردم را به خیابان‌ها بکشانید که بگویند نظام دینی، نظام ناکارآمد است؟ و اگر هم عده‌ای در خیابان‌ها نیامدند در دل با نظام مخالفت کنند. چرا چوب حراج به سرمایه اجتماعی می‌زنید؟ آقای رئیس جمهور لطفا شخصا در ساماندهی این موسسات وارد شوید که فردا دیر است.

 

وی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: آقای روحانی وظیفه خود می‌دانم که در تشکیل دولت جدید نکاتی را به جنابعالی عرض کنم. گذشته چراغ راه آینده است و باید نقاط ضعف دولت کنونی را ببینید و آن را به نقاط قوت تبدیل کنید.

 

نماینده مردم نوشهر در مجلس افزود: دولت جدید باید به دولتی منسجم و متحد تبدیل شود اما در برخی وزارتخانه‌ها شاهد حضور وزرایی با سن بالا هستیم، در صورتی که وزیر باید بدود و توانمند فکری و جسمی باشد.

 

احمدی‌ لاشکی گفت: آنچه که در این دولت خود را بیشتر نشان داده، بحث رکود، بیکاری، اشتغال و تورم است و این نشاندهنده ناهماهنگی در بخش اقتصادی دولت علیرغم تلاش‌های صورت گرفته بویژه در بخش کنترل تورم است.

 

وی در بخش دیگری از نطق خود، با انتقاد از عملکرد وزارت علوم در حذف کدرشته‌های دانشگاه آزاد، اظهار داشت: حذف کدرشته‌های حدود ۲۸۵۰ مورد در دانشگاه آزاد و همچنین تغییر عجولانه اساسنامه دانشگاه پیام نور و ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای با علمی کاربردی بدون کارشناسی‌های لازم، آسیب بود.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو