Logo of a company

جدید ترین اخبار بانک ملی

بانک ملی ایران به مشتریانش اسکناس فرسوده تحویل نمی دهد

 

اسکناس های فرسوده حدود دو درصد کل اسکناس های در گردش بانک ملی ایران را شامل می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اسکناس های فرسوده هر روز توسط کارکنان بانک در واحدها و خزائن ادارت امور شعب، تفکیک شده و به بانک مرکزی ارسال می شود.

همچنین در پایان هر روز، وجوه نقد مازاد بر سقف تعیین شده واحدهای بانک ملی ایران در سراسر کشور جمع آوری شده و پس از سالم و پاک سازی شدن و نیز کنترل های لازم به خزانه بانک مرکزی منتقل می شود.

در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان، شعب بانک ملی ایران به ارائه اسکناس های سالم و پاکسازی شده مکلفند، به طوری که هر روز اسکناس های فرسوده و غیر قابل خرج از اسکناس های سالم و قابل مصرف تفکیک می شوند.

اسکناس های تقلبی نیز به محض ارائه توسط مراجعه کنندگان، تشخیص داده شده و از چرخه مبادلات پولی خارج می شود.

 

 

افتتاح موزه بانک ملی ایران در صدر اخبار هفته گذشته

 

مهمترین خبر بانک ملی ایران در هفته گذشته، افتتاح موزه بانک بود.

 

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دیروز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه، موزه بانک ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مقامات بلندپایه دولت افتتاح شد. گزارش کامل این مراسم را می توانید اینجا بخوانید.

 

سپرده گذاران به توصیه هاى بانک مرکزى توجه و عمل کنند

رئیس شوراى هماهنگى مدیران عامل بانک هاى دولتى گفت: وضعیت همه بانک ها و مؤسسات مجوز دار از شرایط بسیار مطلوبى برخوردار است و لذا مردم به برخى از شایعات که در جهت تخریب اعتماد مردم به نظام بانکى کشور صورت مى گیرد، توجه نکنند چون بانک هاى کشور از اعتبار و اعتماد بالایى برخوردار هستند .

محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران ابراز داشت : از سپرده گذاران بانک ها و مؤسسات مالى درخواست داریم ضمن حفظ آرامش ، به توصیه هاى منطقى بانک مرکزى توجه کرده و به آن عمل کنند .

رئیس شوراى هماهنگى مدیران عامل بانک هاى دولتى در پاسخ به سؤالى در خصوص حمایت از طرح هاى تولیدى و اقتصاد مقاومتى گفت : عملکرد بانک هاى دولتى و نیمه خصوصى در ارتباط با اقتصاد مقاومتى در سال ١٣٩٥ بسیار درخشان و تأثیرگذار بوده به نحوى که بارها رئیس جمهور محترم ، معاون اول محترم رئیس جمهور ، وزیرمحترم اقتصادى و دارایى و وزراى مرتبط با تولید و همچنین رئیس کل محترم بانک مرکزى از عملکرد این بانک هادرحمایت ازتولیدات داخلى قدردانى کرده اند .

وی افزود: در سال ١٣٩٥ بانک هاى دولتى و نیمه خصوصى با پرداخت مبلغ بیش از ١٧ هزار میلیارد تومان به تعداد بیش از ٢٥ هزار واحد تولیدى در کشور ، ظرفیت تولید و اشتغالزایى این واحدها را افزایش داده اند و اکنون نیز همه ما مصمم هستیم تا در راستاى فرمایش مقام معظم رهبرى که امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتى با رویکرد تولید و اشتغال نامگذارى فرموده اند وهمچنین در راستاى دستورات و تأکیدات رئیس جمهور محترم ، معاون اول محترم و دولت تدبیر و امید بیش از سال گذشته از واحدهاى تولیدى بویژه از واحدهاى نیمه تمام حمایت همه جانبه داشته باشیم تا به امید خدا در پایان سال ١٣٩٦ نیز کارنامه و عملکردى بهتر از سال قبل داشته باشیم .

 

شرکت داده ورزی سداد، تندیس کیفیت را دریافت کرد

شرکت داده ورزی سداد، نشان کیفیت را در سومین کنفرانس بین المللی کیفیت دریافت کرد.

در این کنفرانس، تندیس همایش توسط معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان استاندارد کشور به فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد اهدا شد.

سومین کنفرانس بین المللی کیفیت با رویکرد بررسی و تبیین روش های دستیابی به محصولات و خدمات درجه یک بنگاه های اقتصادی برگزار شد که شرکت وداده ورزی سداد این تندیس را در میان تعداد زیادی از شرکت های مطرح دریافت کرد.

شایان ذکر است هلدینگ سداد متشکل از سه شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شرکت پشتیبانی ابزارهای رایانه ای سداد و شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا پیشرو در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و بستر ساز خدمات امن و پر سرعت بانکداری الکترونیکی است که با عرضه محصولات ارزشمند بانکی در حوزه پرداخت به عنوان بازوی اجرایی بانک ملی ایران، توانسته است هم نیازهای اساسی بانک ملی ایران را در این حوزه پاسخگو باشد و هم به بانک ها و شرکت های دیگر خدمات مرتبط را ارائه دهد.

 

کاهش هزینه‌های درمانی بانک ملی ایران

 

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران گفت: در سه سال گذشته با انعقاد قرارداد بیمه‌ای میان این بانک و بیمه البرز، علاوه بر کاهش هزینه درمان خانواده بزرگ بانک ملی ایران ، هزینه‌های این بانک در بخش درمان هم کاهش یافته است.

حسین بارانی در چهارمین همایش مشترک بانک ملی ایران و شرکت بیمه البرز با بیان این مطلب افزود: خانواده بانک ملی ایران شامل کارکنان شاغل و بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها در حدود ۱۹۸ هزار نفر را تشکیل می‌دهند که نیازهای درمانی متنوعی دارند. برآورده کردن مطلوب این نیازها علاوه بر هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای که برای این بانک در بردارد، نیاز به تخصص‌های مختلفی نیز دارد .

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران تاکید کرد: بیمه البرز با کارشناسان خبره‌ای که در اختیار دارد توانسته است در سه سال گذشته خدمات بیمه‌ای خوبی را در بخش درمان به بانک ملی ایران ارائه دهد و سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان را در این بخش افزایش دهد.

بارانی در پایان اظهار کرد : در کنار پرداختن به بیمه‌های درمانی باید از فرصت بیمه مرهونات نیز استفاده کرد و در این زمینه بیمه البرز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

مهدی لطیفی؛رییس اداره کل رفاه و درمان بانک ملی ایران نیز در این مراسم گفت: دغدغه مسائل درمانی کارکنان،بازنشستگان و افراد تحت پوشش آن ها جزو سیاست های محوری هیات مدیره بانک است.

لطیفی تاکید کرد:انعقاد قرارداد با بیمه البرز با امکانات متنوعی که در اختیار دارد، بهترین راهکاری بود که علاوه بر تامین تنوع خدمات درمانی، به صرفه جویی در بودجه درمانی بانک ملی ایران کمک کرد.

در ادامه این همایش حسین دشتی عضو هیأت مدیره موسسه همیاری کوثر با اشاره به قرارداد میان بانک ملی ایران و بیمه البرز گفت: پیش از انعقاد قرارداد همکاری با بیمه البرز، ۴۰ درصد بودجه بانک ملی ایران در بخش درمان صرف درمان‌های بستری و ۶۰ درصد صرف درمان‌های سرپایی می‌شد.

وی افزود: انعقاد قرارداد با بیمه البرز بار سنگینی را در این بخش از دوش بانک ملی ایران برداشت و نیاز درمان‌های تخصصی همکاران را هم برآورده کرد.

احمد صفرزاده معاون فنی بیمه البرز هم در این همایش با اشاره به اجرای قرارداد با بانک ملی ایران گفت: فلسفه بیمه البرز از اجرای قرارداد بیمه‌های درمانی ، افق بلند مدت همکاری با بانک ملی ایران است.

وی افزود : باید تلاش شود تا همکاری بیمه البرز و بانک ملی ایران در سایر زمینه‌ها نیز محقق گردد.

در ادامه چهارمین همایش مشترک بانک ملی ایران و بیمه البرز، با برگزاری پانل کارشناسی، مسائل درمانی کارکنان و بازنشستگان این بانک مورد بررسی قرار گرفت.

 

رشد ۷۴ درصدی میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران

 

میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی از سوی بانک ملی ایران طی سال گذشته (۱۳۹۵) نسبت به سال قبل ۴۵ درصد و نسبت به نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید (۱۳۹۲) معادل ۷۴ درصد رشد کرده است.

این بانک در سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و این عدد در سال بعد با رشد ۲۹ درصدی به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

محدودیت منابع در سال ۱۳۹۴ باعث کاهش ۸ درصدی میزان تسهیلات پرداختی شد، اما در سال ۱۳۹۵ این رقم ۴۵ درصد بیشتر شده و به عددی حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به طور کلی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی بانک ملی ایران طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود ۸۷ هزار میلیارد ریال بوده که بیش از ۴ میلیون و ۹۰ هزار فقره تسهیلات را شامل می شود.

 

تندیس رضایت مندی مشتری به بانک ملی ایران رسید

 

بانک ملی ایران در نخستین کنفرانس ملی ساخت ایران تندیس حمایت از تولید، خدمات و رضایت مندی مشتری را دریافت کرد.

این تندیس به پاس سال ها خدمات موثر بانک ملی به مشتریان خود ،توسط معاون وزارت نفت به بانک ملی ایران اهدا شد.

کنفرانس ملی ساخت ایران با رویکرد حمایت از تولید، خدمات و رضایت مندی مشتری، با حضور مسئولان دولت، خانه صنعت و معدن،اتاق اصناف و بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و نمایندگانی از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادهای پژوهشی و تلاشگران عرصه تولید، صنعت و خدمات در سالن مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد.

تشویق و ترغیب تولیدکنندگان داخلی، ارج نهادن به تولیدات داخلی برای صادرات و معرفی بیشتر و کمک به رشد شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط از اهداف این کنفرانس بود.

در این همایش ۴۰ برند پیشگام، ممتاز و برجسته کشور در حوزه بانکداری، بیمه، موادغذایی، صنعت و معدن، فناوری، نفت و گاز، پوشاک و لوازم خانگی مشارکت و حضور داشتند.

در ادامه این همایش ملی، مسئولان بخش دولتی و خصوصی و جمعی از اساتید،کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی در پانل‌هایی با موضوعات تجارت، تولید و خدمات داخلی و نقش آن در رضایتمندی مشتری و همچنین راهکارهای توسعه اقتصادی بنگاه های خصوصی سخنرانی کردند.

همزمان با برگزاری کنفرانس ملی ساخت ایران، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات واحدهای صنعتی بزرگ و شرکت‌های تولیدی وخدماتی کشور برپا شد.

 

واگذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های تحت پوشش بانک ملی ایران

 

در راستای سیاست های ابلاغی دولت محترم و تأکید دستگاه های نظارتی مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری، بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۵ موفق شد حدود ۱۰ هزارمیلیارد ریال از سهام شرکت های تحت پوشش خود را واگذار کند.

این بانک توانست در سال گذشته حجم سرمایه گذاری خود را نیز به همین میزان کاهش دهد و در شاخص واگذاری از رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۴ برخوردار شود که این میزان بیشترین رشد در سیستم بانکی کشور است.

در سال ۱۳۹۵ دولت تدبیر و امید سرمایه پایه بانک ملی ایران را افزایش داد و از سوی دیگر این بانک نسبت به واگذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سهام شرکت های تحت پوشش خود اقدام کرد.این دو رویداد موجب شد تا بانک ملی ایران در ارتقای نسبت سرمایه پایه به حجم سرمایه گذاری خود از توفیق چشمگیری برخودار شود.

 

هشدار بانک ملی ایران نسبت به کلاهبرداری های پیامکی

 

بانک ملی ایران نسبت به هر گونه سوء استفاده افراد کلاهبردار از طریق ارسال پیامک های مشکوک با محتوای دریافت جایزه هشدار داد.

به تازگی برخی شیادان با ارسال پیامکی با مضمون برنده شدن در جایزه از مردم کلاهبرداری کرده اند.

در متن این پیامک آمده است: «شما به دلیل پرداخت به موقع قبض، برنده یک دستگاه تبلت شده اید. جهت دریافت هدیه خود مبلغ اعلام شده را به کارت با شماره زیر واریز نمایید.»

بانک ملی ایران تاکید می کند برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری احتمالی و متضرر شدن، هموطنان در صورت دریافت این گونه پیامک های مشکوک، از پاسخ دادن و یا هر گونه واریز وجه خودداری کنند.

 

نقش بانک ملی ایران در حل مشکل بیکاری

 

رفع مشکل بیکاری، یکی از مهمترین دغدغه های امروز جامعه ماست و بانک ملی ایران در حد خود تلاش کرده بخشی از این مشکل را برطرف کند.

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به منظور ایجاد مشاغل خرد یکی از اقداماتی است که می تواند به ایجاد مشاغل پایدار و کم هزینه منجر شود.

در این زمینه بانک ملی ایران طی چهار سال دولت تدبیر و امید اقدامات موثری انجام داده است. اطلاعات سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نشان می دهد این بانک دست کم برای ۱۸۵ هزار پرونده شغلی در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره)، خود اشتغالی و مشاغل خانگی بهزیستی، خود اشتغالی و مشاغل خانگی بنیاد شهید و نیز مشاغل خانگی وزارت کار، از جمله بخش هایی بوده اند که بانک ملی ایران به آنها تسهیلات پرداخته است.

بانک ملی ایران در این دوره چهار ساله بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این بخش ها تخصیص داده است.

 

دکتر جهانگیری از افتتاح موزه بانک ملی ایران تقدیر کرد/ موزه بانک ملی ایران، نمایش تاریخ صنعت بانکداری کشور است

 

افتتاح موزه بانک ملی ایران اقدامی است که در آن می توان تاریخ بانک در ایران و مواجه شدن مردم کشورمان را با صنعت بانکداری شاهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوردر مراسم افتتاح این بانک گفت: نمایش اشیاء ارزشمند موجود در این موزه علاوه بر نگهداری و محافظت از آنها، بیرون کشیدن اشیاء از انبارها و معرفی تاریخ و نمایش تاریخ بانکداری کشورمان برای عموم، سه هدف مهم از بازگشایی و تاسیس این موزه است.

وی ادامه داد: این مهم قابل تقدیر و تشکر است و باید به خاطر چنین ایده ای از آقای دکترحسین زاده مدیر عامل و کارمندان بانک ملی ایران به جهت اجرا و انجام چنین کار فرهنگی تشکر کرد.

جهانگیری با مد نظر قرار دادن جایگاه موزه در ایران اعلام کرد: دولت ها و سازمان های بسیاری بوده و هستند که در ایجاد موزه فعالیت بسیار داشته و دارند.  ما کشور بزرگ متمدنی داریم که در خود آثار زیادی اعم از تاریخی و طبیعی  دارد که باید به نمایش گذاشته شوند.

وی یادآور شد: از نمایش این آثار است که به تمدن می رسیم. تبدیل شدن موزه ها در این جهت به مراکز فرهنگی، تفریحی، آموزشی و.. یکی از راه های رسیدن به تمدن است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به جایگاه بخش خصوصی و موسسات دولتی در ایجاد موزه ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۶۰۰ موزه در ایران وجود دارد که به عنوان یک فرصت برای درآمدزایی و اشاعه فرهنگ و توسعه تمدن به شمار می روند. از این رو برای تبیین، مطالعه و روشنگری یک فرهنگ  باید به تاریخ آن ملت نگاه کرد که موزه می تواند یکی از این مکان ها برای اجرای چنین اهدافی به شمار رود.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های تخصصی که می توان در موزه به نمایش گذاشت و معرفی کرد؛ همان بانک و بانکداری است که نشان می دهد چگونه ایران با صنعت بانکداری مواجه شده است؟

جهانگیری با مد نظر قرار دادن عملکرد بانک ملی ایران در این مهم گفت: امروز و در بازدید از این موزه بود که متوجه شدم سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بانک کشاورزی از دل بانک ملی  ایران متولد شده اند.

وی تاکید کرد: این موضوعات است که می تواند از جاذبه های موزه بانک ملی ایران به شمار رود و در توسعه گردشگری کشورمان اثری مثبت داشته باشد.

وی با تاکید بر اقدام مثبت بانک ملی ایران به عنوان یک نهاد پولی و مالی اما دولتی در خصوص افتتاح موزه تخصصی بانکداری یادآورشد: شرکت های دولتی باید هزینه های اجتماعی خود را پرداخت کنند.

جهانگیری با ذکر مثالی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان خواهان فروش آثارشان در گالری ها و نمایشگاه های خارجی به قیمت نازل هستند. اما بانک ملی ایران در موزه خود برخی از این آثار را با قیمتی مناسب خریداری کرده تا علاوه بر نگهداری، آنها را در معرض نمایش عموم قرار دهد.

وی با مد نظر قرار دادن چگونگی اجرای مسئولیت اجتماعی نهادهای اقتصادی دولتی افزود: در شورای اقتصاد برای اولین بار تصویب شد که شرکت های بزرگ دولتی باید هزینه‌های اجتماعی مرتبط با کارهای خود را پرداخت کنند که بر این اساس، وقتی که یک کار میلیاردی در یک منطقه اجرایی می شود، باید نسبت به مسائل اجتماعی آن هم توجه داشت.

جهانگیری افزود: در این میان، یکی از کارهای اجتماعی مهمی که مراکزی مثل بانک ها می توانند انجام دهند، حمایت از جامعه هنرمندان کشور است که با زحمت یک اثری را خلق می کنند و منتظر می مانند اثر را در مزایده ای در داخل و خارج شرکت دهند.

معاون اول رئیس جمهور توسعه گردشگری را با اقتصاد مقاومتی محقق دانست و گفت: باید از مدیران کشور حفاظت کرد؛ البته راه بزرگی پیش روی ما است که مطمئن هستیم با سیاست های اقتصاد مقاومتی با اجماع و وحدت، کشور را از مشکلات عبور دهیم، ضمن اینکه ما کشور بزرگی داریم که ثروتمند است و نیروی انسانی و افراد تحصیلکرده زبده داریم که باید به آن اتکا کرد. پس موقعیت ما مهم و استراتژیک است، ولی به شرط اینکه توسعه و پیشرفت ایران برای ما اصلی ترین مساله باشد.

جهانگیری گفت: بانک ها در توسعه اقتصادی ایران نقش اول را دارند، البته دفاع از بانک ها به معنای این نیست که در جریان مشکلات بانک ها نیستیم.  ما این مشکلات را می دانیم ولی گاهی اوقات جفا است که حجم خدمات و زحمات این مجموعه ها را در سراسر کشور نادیده گرفت و تنها نقطه ضعف ها را بزرگ کرد و دل مدیران را لرزاند.

وی با اشاره به مدیریت نظام بانکی ایران گفت: همواره به بانک ها توصیه کرده ایم که اگر مسئولیت قبول کرده اند، باید جرات تصمیم گیری داشته باشند و گره از کار بگشایند، نظام بانکی باید مدیران و کارکنان تصمیم گیر داشته باشد و مشکلات را حل کند.