برای حفظ محیط زیست یک روز تاخیر هم زیاد است 
چاپ 

برای حفظ محیط زیست یک روز تاخیر هم زیاد است

اگر به این امر توجه داشته باشیم که تنها محل زیست در جهان همین کره زمین است و قرار است قرن ها انسانها و سایر جانداران در آن زندگی کنند بیشتر تلاش برای حفظ محیط زیست بعمل خواهد آمد. شرکت تولیدی داراپلاستیک غرب در سال ۱۳۸۸ بطور آزمایشی تولید کیسه های پلاستیکی تجزیه پذیر را شروع کرد و ۵ سال از افتتاح رسمی و رسانه ای اولین واحد تولید نایلکس تجزیه پذیر در کشور می گذرد و در این سالها تلاش فراوان بعمل آمد تا لااقل بخشی از فروشگاه های  زنجیره ای کشور از این محصول استقبال نمایند و این تکنولوژی زیست محیطی را مورد استفاده قرار دهند .

متاسفانه هنوز هیچ تکلیف قانونی برای استفاده از این محصولات و جایگزینی با کیسه ها و فیلم های پلاستیکی معمولی وجود ندارد .

شرکت خدماتی کالای شهروند اولین فروشگاه زنجیره ای کشور بود که کیسه های تجزیه پذیر را جایگزین کیسه های معمولی نمود و بدنبال الزامات شهرداری بخش دیگری از فروشگاه های زنجیره ای از این محصول استقبال کردند .

در این ۵ سال اقدامات خوبی هر چند ناکافی در خصوص بسترسازی استفاده کیسه های تجزیه پذیر بعمل آمده است که مهم ترین آن تدوین استاندارد ملی ۱۴۴۱۷ و معرفی آزمایشگاه مورد وثوق سازمان ملی استاندارد بود .

در روز بدون نایلکس پرداختن به نگرانی ها و دغدغه های زیست محیطی که هم اکنون به بخشی از تفکر بالقوه جامعه درآمده است بسیار ضروری است زیرا باید تلاش کرد که این دغدغه ها را بالفعل درآورد و رسانه ها بهتر است فرصت این ماه را از دست ندهند و بستر لازم برای بالفعل درآمدن این دغدغه ها و به ثمر نشستن پرهیز از آلودگی زیست محیطی را فراهم سازند .

شرکت تولیدی داراپلاستیک غرب تنها دارنده استاندارد ملی ۱۴۴۱۷ در ایران هر ماهه محصولاتش از طریق سازمان ملی استاندارد نمونه برداری شده و به آزمایشگاه مورد وثوق ارسال میگردد تا مصرف کنندگان این محصولات با اطمینان از تجزیه پذیری پلاستیک ها بر تلاش زیست محیطی خود به بالند .

شركت توليدي دارا پلاستيك غرب با ٢٢ سال سابقه توليد در خصوص نايلكس و انواع فيلم هاي پلي اتيلني با چاپ ٨ رنگ منحصر بفرد دركشور، سالهاست در خدمت صنايع مختلف و فروشگاههاي زنجيره اي كشور است.

شايان ذكر است اين شركت بدون بازارياب تنها با اتكا به توليد محصولات استاندارد توانسته است بخش عمده اي از بازار ايران و كشورهاي منطقه را در اختيار داشته باشد و همواره سعي نموده با استفاده از تجهيزات پيشرفته رضايت مشتريانش را جلب کند.

هوشنگ انوشيرواني كارشناس ارشد مهندسي صنايع ومديرعامل شركت توليدي دارا پلاستيك غرب

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو