Logo of a company

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی:هرساله باید تدابیر بودجه ای لازم برای بانک های توسعه ای درنظر گرفته شود

حسین قضاوی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن درخصوص افزایش سرمایه این بانک گفت: امیدواریم با تدابیر بودجه ای دولت، افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن در اولویت قرار بگیرد. معمولا بانک های توسعه ای در دنیا منابع سپرده ای کمی دارند چراکه بانک هایی نیستند كه به دنبال حداکثری سود باشند و برای اینکه نقش توسعه ای خود را به خوبی ایفا کنند، نیازمند تامین مالی از سوی دولت هستند.

وی افزود: بانک های توسعه ای به دنبال تامین مالی برای زیرساخت های اقتصاد هستند و نیاز است که دولت ها هرساله تدابیر بودجه ای لازم را در نظر بگیرند، بانک های توسعه ای چندملیتی مانند بانک توسعه اسلامی صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و بانک توسعه ای حاشیه دریای سیاه معمولا در اساسنامه خود هر ۵ سال یکبار افزایش سرمایه را دارند.

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: اکثر بانکهای توسعه ای چندملیتی منطقه ای عمده ترین منبعی که برای تامین مالی خود دارند همین سرمایه ای است که دولت در اختیار آنها قرار می دهد.

قضاوی در پایان عنوان داشت: امیدوارم بودجه دولت به گونه ای باشد که بانک های تخصصی و توسعه ای کشور خصوصا بانک صنعت و معدن تامین سرمایه کافی داشته باشند تا بتوانند در اجرای وظیفه ملی خود بهترین عملکرد را داشته باشند.