شرایط جدید فروش اقساطی برای زوجین 
چاپ 

شرایط جدید فروش اقساطی برای زوجین

zojjبانک مسکن شرایط انتقال تسهیلات ساخت بدون سپرده از محل اوراق ساخت مسکن به خریداران واحدهای تکمیل شده (فروش اقساطی) را تسهیل و شرایط ویژه‌ای نیز برای زوجین تعریف کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، بر اساس ضوابط جدید وضع شده توسط بانک مسکن، امکان تقسیط تسهیلات ساخت پرداخت شده به سازندگان در قالب قرارداد «مشارکت مدنی» به خریداران واحدهایی که با این تسهیلات (بدون سپرده و از محل اوراق) ساخته شده‌اند، تسهیل شده است. سقف تسهیلات قابل انتقال به خریدار در حالت انفرادی برای تهران ۶۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری و خارج از محدوده خدمات شهری نیز ۴۰ میلیون تومان است.

اگر چه سقف تسهیلات قابل انتقال به خریدار در قالب فروش اقساطی واحدهایی که به صورت مشارکت مدنی ساخته شده، نسبت به سال قبل تغییری نکرده است، اما از ابتدای تابستان امسال مقرر شده خریداران در تهران تنها به ازای ۲۰ میلیون تومان از کل تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی و در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز تنها به ازای ۱۰ میلیون تومان از تسهیلات باید اوراق حق‌ تقدم تسهیلات مسکن خریداری کنند. به این ترتیب الباقی تسهیلات مذکور بدون هیچ قید و شرط و بدون نیاز به خرید اوراق به متقاضیان خرید واحدهای مسکونی ساخته شده با تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن، قابل انتقال است.

 

این در حالی است که تا پیش از این ابلاغیه، خریداران باید به ازای کل تسهیلات منتقل شده از سازنده به آنها، اوراق مسکن خریداری می‌کردند و در نتیجه هزینه بیشتری بابت برخورداری از شرایط فروش اقساطی واحد مسکونی می‌پرداختند. مدت تقسط این تسهیلات بدون سپرده نیز طبق ضوابط موجود هشت سال است.

 

بانک مسکن با تکیه بر مقررات موجود از ابتدای تابستان امسال قابلیت جدیدی هم برای زوجین جوان ایجاد کرده که به واسطه آن امکان انتقال تسهیلات مشارکت مدنی به زوجین خریدار واحدهای ساخته شده به این ترتیب نیز فراهم شده است. پیش از این انتقال تسهیلات تنها در حالت انفرادی ممکن بود اما از ابتدای تابستان امسال می‌توان تسهیلات را با سقف‌های بالاتری نسبت به حالت انفرادی، به زوجین انتقال داد و همان گونه که امکان استفاده از تسهیلات اوراق و تسهیلات صندوق یکم برای زوجین روی یک خانه فراهم است، امکان انتقال تسهیلات ساخت به زوجین در قالب قرارداد فروش اقساطی نیز فراهم شده است.

 

سقف تسهیلات زوجین از این محل نیز مشابه تسهیلات از محل اوراق مسکن تعیین شده و در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و در نیز سایر مناطق شهری، ۱۰۰، ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان است. بنابراین در تهران در صورتی که مانده اقساط تسهیلات ساخت یک واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان باشد، امکان تقسیط آن به صورت دو فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای زوجین متقاضی خرید آن واحد فراهم است.نرخ سود این مدل فروش اقساطی برای زوجین ۱۸ درصد و مدت باز پرداخت آن پنج سال تعیین شده است. اگر چه مدت باز پرداخت آن در مقایسه با تسهیلات بدون سپرده از محل اوراق هفت سال کمتر و سود آن ۰/۵ درصد بیشتر است، اما با توجه به اینکه هیچ هزینه‌ای بابت خرید اوراق نمی‌پردازند و یا شرایطی نظیر رسوب بخشی از تسهیلات به صورت سپرده برای آن در نظر گرفته نشده است، زوجین جوانی که از عهده پرداخت اقساط این تسهیلات بر می‌آیند، عملا می‌توانند با هزینه کمتری از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

هزینه خرید اوراق برای تسهیلات از محل اوراق ۱۰۰ میلیون تومانی در حالت عادی حدود ۱۵ میلیون تومان است که در مدل فروش اقساطی، این هزینه به کلی حذف شده است.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو