نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: بانک صنعت و معدن پشتیبان واقعی تولید است 
چاپ 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: بانک صنعت و معدن پشتیبان واقعی تولید است

 

فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد بانک صنعت و معدن در ایجاد اشتغال کشور گفت: عملکرد بانک صنعت و معدن در حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط بسیار درخشان بوده است ، این بانک به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در کشور با کادری بسیار متخصص و مجرب جایگاه خود را به شکل قدرتمندی در نظام بانکی محکم کرده است.

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن بیان داشت: به جرات می توان گفت که بانک صنعت و معدن در میان بانکها یکی از بهترین ها است البته باید تلاش شود تا سرمایه بانک متناسب با شان بانک و ماموریتی که دارند افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده از شرایط واحدهایی که با بانک صنعت و معدن در ارتباط هستند، آگاهی کامل دارم و خوشبختانه این واحدها رضایت کامل از تخصیص منابع و اعطای تسهیلات بانک دارند.

اين نماينده با اشاره به اين كه مديريت مناسب ، تجربه و سابقه در عرصه صنعتي و مالي مي تواند در رفع مشكلات توليد تاثيرگذار باشد گفت: تصميمات و نگاه كارشناسانه به پروژه هاي صنعتي در بانك تخصصي صنعت و معدن به خوبي نمايان است.

احمدی تصریح کرد: اقدامات مثبت و كارآمدي از سوي دولت انجام شده است ولي هنوزوضعیت سرمایه گذاری و فضای کسب و کار در شرایط مطلوبی قرار ندارد البته زحماتی که بانک صنعت و معدن به نوبه خود متحمل می شود را نباید نادیده گرفت اما بحث رکود در تولید در بخش كلی مولفه های اقتصادی دچار مشکلات عمیقی است.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که کلید رونق تولید در رونق صادرات است. جهش صادرات موضوعی است که باید در راس حمایت از تولید قرار بگیرد و به طور کلی اقداماتی جدی برای ایجاد فضای مناسب صادرات پویا باید فراهم شود.

 

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر بانک های توسعه ای می بایست مسیر فعالیت خود را به سمتی ببرند تا از کارخانه هایی که صادرات محور هستند حمایت قوی داشته باشند. در واقع مهمترین اقدام در جهت خروج تولید از رکود باید حمایت از صادرکنندگان کشور باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: چراکه رکود در تولید در اثر مازاد تولیداتی که در انبارها انباشته شده است و بازار فروش ندارد ایجاد شده و در این شرایط باید به ایجاد بازارهای جدید بین المللی پرداخته شود.

احمدی عنوان داشت: ما نباید مصرف گرایی را ترویج دهیم و مردم را به ترغیب به خرید بیشتر کنیم بلکه برای فروش تولیدات داخلی باید به ایجاد بازار جدید و پویا روی بیاوریم و بخش صادرات کشور را فعال کنیم .

 

این نماینده مردم درمجلس دهم بیان داشت: از سوی دیگر برای پشتیبانی از صادرات باید تمام ارگان های مربوطه همکاری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند به عنوان مثال وزارت خارجه باید در افزایش ارتباطات با کشورهای دیگر و حضور ایران در بازارهای جهانی بیشترین کمک را بکند.

 

وی با اشاره به اینکه اهداف بانک صنعت و معدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار نزدیک است و به تحقق این اهداف کمک شایانی کرده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از اهداف اقتصاد مقاومتی در فعالیت های بانک صنعت و معدن وجود دارد به همین خاطر حمایت و تخصیص منابع به صنعت، واحدهای تولیدی و کارخانجات که از مهمترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی است باید از طریق بانک ها صورت بگیرد چراکه مردم و بخش خصوصی به تنهایی قادر به تامین هزینه های واحدهای تولیدی نیستند.

 

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک ها نباید بنگاه داری و تصدی گری کنند بلکه وظیفه بانکها پشتیبانی مالی از بنگاه های تولیدی است و اعطای تسهیلات ، اعتبارسنجی و بررسی کارشناسانه طرح ها باید توسط بانک ها به درستی انجام شود تا شاهد خروج تولید از رکود و رونق آن باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه یک جمله درباره بانک صنعت و معدن بفرمایید، گفت: بانک صنعت و معدن پشتیبان واقعی تولید است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو