مبارزه با فرار مالیاتی با تکیه بر سامانه های اطلاعاتی 
چاپ 

مبارزه با فرار مالیاتی با تکیه بر سامانه های اطلاعاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با همکاران اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، گفت: مبارزه موثر و جدی با فرار مالیاتی با تکیه بر سامانه های اطلاعاتی در بستر طرح جامع مالیاتی امکان پذیر است.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد امروز شنبه سوم تیرماه در دیدار با مدیرکل، معاونین و همکاران اداره کل امور مالیاتی استان زنجان، با اشاره به تجربه موفق استفاده از سامانه های اطلاعاتی در شناسایی مودیان مالیاتی جدید و مبارزه با فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: مالیات عادلانه مالیاتی است که بر مبنای اطلاعات صحیح و دقیق تعیین شود و از همین رو، سازمان امور مالیاتی کشور به سمت اجرای طرح جامع مالیاتی به عنوان مهمترین بانک اطلاعات مالیاتی در حرکت است.

وی تاکید کرد: مالیات جزو حقوق عمومی و بیت المال است و نباید در وصول مالیات، غفلت کرد و از طرفی هم مالیات حق الناس است و باید حقوق مودیان را نیز محترم بشماریم.

تقوی نژاد ادامه داد: برای اینکه از عدالت خارج نشویم نه باید یک ریال از بیت المال بگذریم و نه اینکه یک ریال از مردم اضافه بگیریم.

تقوی نژاد، اعتماد به مردم را جزو اولویت های کلیدی نظام مالیاتی بر شمرد و گفت: تعامل با مردم و مودی مداری باید سرلوحه اقدامات کارکنان نظام مالیاتی قرار بگیرد و توافق سال گذشته سازمان و اصناف کشور نمونه بارزی از این رویکرد جدید بود که اعتماد متقابل مودیان به نظام مالیاتی را در پی داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با یادآوری این نکته که نباید در حق مردم سختگیری کنیم، گفت: اعتماد، زیربنای رابطه نظام مالیاتی و جامعه مودیان است و تا جایی که ممکن است باید با مردم مدارا کنیم.

وی با بیان اینکه قاطبه مردم به درستی به تکالیف مالیاتی خود عمل می کنند و باید با مردم صادقانه و محترمانه برخورد کنیم، گفت: در کنار رعایت احترام به مودیان و برخورد مناسب با آنها، باید با کسانی که کتمان درآمد

می کنند و یا مرتکب فرار مالیاتی می شوند، مطابق قانون برخوردی قاطعانه داشته باشیم.

تقوی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه تحقق درآمدهای مالیاتی باید در کنار سلامت نظام مالیاتی مورد توجه قرار گیرد، گفت: قاطبه کارکنان نظام مالیاتی افرادی شرافتمند و پاکدست هستند و این عده کثیر نباید بگذارند افرادی معدود، حیثیت سازمان را خدشه دار سازند و باید با آنها برخورد جدی داشته باشند و آنها را طرد کنند.

وی نیروی انسانی سازمان را مهمترین سرمایه سازمان توصیف کرد و گفت: کارکنان دستگاه مالیاتی باید الگوی سلامت نظام اداری باشند و با اخلاق و منش نیکو و اجرای عدالت مالیاتی، از جایگاه و حیثیت سازمان دفاع و برای سازمان اعتبارآفرینی کنند.

تقوی نژاد، توجه جدی به شناسایی مودیان جدید و واحدیابی های موثر را از سیاست های مهم سازمان برشمرد و گفت: اولویت سازمان در بخش تحقق درآمدها، مبارزه با فرار مالیاتی است و نباید افزایش مالیات ها را از طریق فشار بر مودیان موجود تامین کنیم و همواره باید شرایط اقتصادی جامعه و اوضاع مالی مودیان را مدنظر قرار دهیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به موضوع طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: این طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای آن، گام مهمی به سمت عدالت مالیاتی برداشته خواهد شد.

وی در خاتمه سخنان خود، خواستار توجه جدی همکاران به موضوع تسریع در رسیدگی و قطعی سازی پرونده های مالیاتی و توجه به اطلاعات صحیح ودقیق درآمدی افراد شد.

??

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو