Logo of a company

رویکرد مناسب بانک قرض الحسنه مهر ایران منجر به استقبال کم نظیر مردم شده است

مرتضی اکبری با اشاره به نوپا بودن بانک قرض الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی كشور بيان داشت: اين بانك توانسته است با رويكردي مناسب و عملكردي مطلوب در طول يك دهه فعاليت بانكي در حوزه قرض الحسنه جايگاه خود در ميان آحاد جامعه را به دست آورد و امروزه با استقبال زيادي از سوي مردم همراه است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اکبری افزود: تمامی همکاران به ويژه مديران قبلي، با اهتمام در راستاي تحقق ماموريت هاي بانک تلاش نمودند تا به اهداف تبيين شده دست پيدا كنند و امروزه هيچ انحرافي از معيار هاي تدوين شده براي بانك قرض الحسنه مهر ايران وجود ندارد.
اکبری ادامه داد: در حال حاضر این بانک بالغ بر ۶۸ هزار میلیارد ريال منابع مردمي دارد که نزديک به ۹۰ درصد آن را تسهيلات قرض الحسنه در زمينه هاي ازدواج جوانان، درمان بيماري ها، رفع مايحتاج ضروري، حمايت از مددجويان، اشتغالزايي و كارآفريني پرداخت نموده است و ۱۰ درصد ديگر نيز ذخيره قانوني نزد بانك مركزي مي باشد.
مدیرعامل بانک در خصوص مبالغ وامهای اعطایی تصريح کرد: مبلغ تسهيلات پرداخت شده در اين بانک براي اشخاص حقيقي بين ۲ تا ۱۵ ميليون تومان مي باشد که در تفاهمنامه هاي حمايتي با سازمان ها و نهادها كه در قالب اعطاي خدمات رفاهي و معيشتي پرسنل منعقد مي شود، اين مبلغ به ۳۰ ميليون تومان نيز مي تواند افزايش پيدا كند.
وی افزود: طی ۹ سال فعالیت موثر بانک در زمینه قرض الحسنه بالغ بر ۲ميليون و ۶۸۰ هزار فقره تسهيلات به نيازمندان واقعي جامعه پرداخت شده است که ۷۵ درصد آن مربوط به اقدامات صورت گرفته طي ۴ سال گذشته (دولت يازدهم) مي باشد، همچنين با همت همکاران در سال گذشته بيش از ۵۱۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه با ميانگين مبلغي ۹ ميليون تومان اعطا شده است.
مرتضی اکبری ضمن تاکید به ویژگي پايين بودن ميزان معوقات اين بانک اظهارداشت: پايين بودن مطالبات اين بانک از استثنائات شبكه بانكي كشور مي باشد. ميزان مطالبات بانك قرض الحسنه مهر ايران كمتر از يك درصد است كه بيشتر آن نيز در سرفصل سر رسيد گذشته قرار دارد و تنها مشتري يك تا سه قسط خود را پرداخت نكرده كه با پيگيري همكاران بدون مراجعه به مجراي قانوني آنها نيز وصول مي شود و مشتريان نسبت به تسويه اقساط پرداخت نشده مبادرت مي ورزند.
وی در خصوص تمرکز بیشتر خدمات بانک در مناطق محروم کشور بیان داشت: ضرورت توجه به معیشت مردم ساکن در مناطق محروم و كمك به رفع نيازهاي مالي خرد اين عزيزان سبب شده است تا مصارف بانك در اين حوزه بيشتر از منابع جذب شده باشد و بخشي از منابع ساير استان ها نيز به رفع مشكلات مالي و تلاش براي بهبود وضعيت اقتصادي اين مناطق اختصاص پيدا كند.
اکبری با اشاره به افزایش استقبال مردم از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: خدمات و طرح های تسهيلاتي اين بانک در ميان مردم جايگاه ويژه اي دارد به نحوي که با عملكرد ارزنده صورت گرفته طي سه ماه ابتدايي سال جاري منابع قرض الحسنه بانك نزديك به ۱۲ درصد رشد داشته است. اين در حالي است كه برخي از مردم به سپرده گذاري براي كسب سود تمايل بيشتري دارند.
وی در رابطه با رضایت نسبی مشتریان از عملکرد بانک خاطرنشان کرد: ماهيت ماموريت هاي تعريف شده براي بانک قرض الحسنه مهر ايران به نحوي است كه اقشار كم توان و متوسط جامعه بيشتر به آن مراجعه مي كنند. اين امر سبب مي شود تا همكاران ما در بانك تلاش بيشتري براي جلب رضايت و خشنودي مراجعين داشته باشند. در اين راستا با تاكيد بر رعايت اصول مشتري مداري و اخلاق حرفه اي بانكداري تلاش شده تا يك رضايت نسبي از خدمات و نحوه پاسخگويي به مراجعين به وجود آيد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در رابطه با اقدامات مثبت و ارزنده بانک در زمینه اشتغالزایي و کارآفريني نيز اظهارداشت: با همت همکاران در سال گذشته گامهاي موثري براي تقويت عرصه هاي كارآفريني و اشتغالزايي برداشته شد كه انعقاد تفاهمنامه با سازمان بسيج سازندگي يكي از آنها به شمار مي آيد و براي امسال نيز تلاش مي كنيم تا تفاهمنامه اي در زمينه كارآفريني با وزارت كار داشته باشيم.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه ازدواج جوانان نیز در بانک قرض الحسنه مهر ايران فعاليت هاي چشم گير و شايسته اي صورت گرفته است. با توجه به فشار زيادي که بانک مرکزي براي پرداخت تسهيلات ازدواج جوانان تحمل مي كند، اين بانك علاوه بر پرداخت تسهيلات تكليفي خود در اين زمينه، در سال گذشته طرحي به نام “پيوند مهر ايران” رونمايي نموده كه بر اساس آن خانواده ها مي توانند با پيش بيني زمان ازدواج فرزندان خود نسبت به سپرده گذاري خرد و دريافت تسهيلات قرض الحسنه تا سقف ۸۰ ميليون تومان اقدام نمايند.