بانک صادارت؛ عبور از مشکلات با سرعت نور 
چاپ 

بانک صادارت؛ عبور از مشکلات با سرعت نور

بانک صادرات ایران؛ از قدیمی ترین‌ بانک‌های کشور ؛ در دوره‌های مالی گذشته با مشکلاتی روبرو بوده که صورت‌های مالی بانک نشان از آن دارد که در حال عبور از آن تنگناهاست، اما عده‌ای این خروج از مشکلات را باور نداشته و سعی دارند که فضای بانکداری کشور را متشنج نشان دهند.

 

بانک صادرات ایران؛ از قدیمی ترین‌ بانک‌های کشور ؛ در دوره‌های مالی گذشته با مشکلاتی روبرو بوده که صورت‌های مالی بانک  نشان از آن دارد که در حال عبور از آن تنگناهاست،  اما عده‌ای این خروج از مشکلات را باور نداشته و سعی دارند که فضای بانکداری کشور را متشنج نشان دهند. این در حالی است که بانک صادرات در یک سال گذشته روند رو به بهبودی را طی کرده و با مدیریت  مالی دقیق نه تنها از زیان ها کاسته بلکه درآمدزایی بانک نیز شرایط بهتری پیدا کرده که می تواند طی چند دوره زیان را به سوددهی تبدیل کند.

 

به گزارش  بانكداري ايراني ، در هفته‌های اخیر، در برخی از موارد سخنانی از برخی از کارشناسان مبنی بر ورشکستگی تعدادی از بانکها از جمله  بانک صادرات مطرح شده است که نشان از عدم شناخت قانون تجارت و همچنین قوانین مرتبط با  ورشکستگی و همچنین عدم شناخت از بانک صادرات دارد .

 

طبق قانون تجارت تنها زمانی می توان اعلام کرد که فلان بنگاه اقتصادی یا بانک ورشکسته است که بیش از ۵۰درصد از سرمایه را زیانده باشد . حال آنکه بانک صادرات در حال حاضر ۵۷هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه دارد و زیان بانک ۱۴هزار میلیارد ریال  است که نسبت سرمایه به زیان بانک عدد ۴.۵  است یعنی کمتر از ۲۵درصد از سرمایه زیان ده است بنابراین طبق قانون تجارت بانک صادرات با هیچ خطری روبرو نیست و علاوه بر این در سال ۹۶ بیش از ۱۷ درصد از زیان اصلاح شده و به سمت بهبود شرایط پیش می رود.

 

بانک صادرات در سال ۹۶ اعلام کرده است که  در این سال ۱۴هزار میلیارد ریال زیان خواهد داشت . این زیان به دلیل ذخیره‌ای بود که بانک مرکزی در سال ۹۴ از بانکها مطالبه کرده است این زیان که در سال ۹۵ بیشتر بود در این سال با ۱۷درصد کاهش روبرو شده است . از سوی دیگر در گزارش شش ماهه نخست سال ۹۵ نیز قید شده بود که زیان بانک با اصلاح  ۴۵درصدی از زیان   ۲۷هزار میلیاردی در پایان سال ۹۴ به زیان ۱۷هزار میلیاردی در شهریور ماه سال ۹۵ رسید .

 

نکته دیگری که قانون برای بانکها در نظر گرفته است تا از ورشکستگی نجات پیدا کند و بانک صادرات بدون استفاده از این قانون در حال خروج تدریجی از زیان است . این قانون افزایش سرمایه است که با روش‌های مختلفی در بورس قابل اجراست.  در مقابل درآمد بانک نیز با رشد ۱۲درصدی روبرو بوده و از ۴۵هزار میلیارد ریال به ۵۱هزار میلیارد ریال رسیده است که می تواند وضعیت بانک را به مراتب بیشتر به سمت ثبات پیش ببرد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو