Logo of a company

پرداخت بیش از ۸هزار فقره تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم تا پایان اردیبهشت

بانک مسکن تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از هشت هزار فقره تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به متقاضیان پرداخت کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: بانک مسکن از ابتدای راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم (خرداد ۱۳۹۴) تا پایان سال ۹۵، تعداد  شش هزار و ۹۹۸ فقره تسهیلات به متقاضیان خانه اولی پرداخت کرده است که این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به   هشت هزارو ۳۷۵   فقره تسهیلات رسید.

 

وی افزود: از این تعداد، دوهزارو ۵۷۱  فقره تسهیلات در شهر تهران، چهار هزارو ۴۲۹  فقره تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و یک هزار و  ۳۷۵  فقره تسهیلات در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر پرداخت شده است.

 

ایزدی در ادامه در خصوص میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز مسکن یگم گفت:  تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۵ تعداد کل سپرده‌های متقاضیان در صندوق پس‌‌انداز مسکن یکم بانک مسکن ۱۵۴ هزارو ۸۱  فقره بود که این تعداد در اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۷۱ هزار و ۶۵۲   فقره حساب رسیده است که این امر نشان می دهد  استقبال مردم از سپرده‌‌‌گذاری دراین  صندوق در حدود انتظارات اولیه بوده است.

 

وی یادآور شد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم یک حساب برنامه‌ای بوده که متقاضیان می‌توانند تسهیلات صندوق را با حداکثر سپرده‌گذاری در حداقل زمان ممکن ۱۲ ماهه دریافت نموده و یا در صورت افتتاح صندوق  با حداقل موجودی تعیین شده مدت انتظار بیشتری را برای دریافت تسهیلات سپری نمایند.

 

 

 

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن متوسط تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در کشور ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد  که در صورت کسب متوسط موجودی ۳۰۰ میلیون ریال توسط متقاضیان واجد شرایط، تسهیلات ظرف ۱۲ ماه قابل پرداخت بوده و در صورت سپرده‌گذاری ۱۰۰ میلیون ریال سقف تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریال پس از گذشت ۳۶ ماه قابل پرداخت خواهد بود.