فوری/فهرست ۲۰ بانک خصوصی مجاز کشور / فقط پنج موسسه اعتباری از سوی بانک مرکزی مجاز تلقی می‌شود 
چاپ 

فوری/فهرست ۲۰ بانک خصوصی مجاز کشور / فقط پنج موسسه اعتباری از سوی بانک مرکزی مجاز تلقی می‌شود

bankبانک مرکزی فهرست ۲۰ بانک خصوصی مجاز کشور و ۵ مزسسه را اعلام کرد و به مردم هشدار داد مسئولیت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات غیرمجاز به عهده بانک مرکزی نیست لذا ضروری است سپرده‌گذاران، مجاز بودن بانک‌ها را مورد توجه قرار دهند.

مطابق با اطلاعات درج شده در سایت بانک مرکزی ، بانک‌های غیر دولتی تجاری (بانک‌های خصوصی) کشور شامل ۲۰ بانک است و هر بانکی که در این فهرست حضور نداشته باشد، بانک مجاز تلقی نمی‌شود.

در این خصوص در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی تاکید شده است:

«در راستای شفاف سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به هموطنان گرامی، فهرست بانکها و موسسات اعتباری و سایر نهادهایی که مجوز تاسیس و فعالیت آنها توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و تحت نظارت قرار گرفته‌اند، به شرح ذیل اعلام می‌گردد. توجه به این مهم ضروری است که بانک‌ها و موسسات اعتباری یا سایر نهادهایی که نام آنها در فهرست قرار ندارد، دارای مجوز از این بانک نبوده  و مسئولیت ناشی از عملکرد ناصحیح آنها مستقیماً متوجه کسانی می‌شود که به این موسسات مراجعه داشته‌اند.»

همچنین فقط پنج موسسه اعتباری از سوی بانک مرکزی مجاز تلقی می‌شود

تنها مؤسسات توسعه، کاسپین، کوثر مرکزی، ملل و نور جزء مؤسسات مجاز هستند و از سوی بانک مرکزی مجوز دریافت کرده اند و سایر مؤسسات غیرمجاز محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگارمادر مراجعه به سایت بانک مرکزی تنها لیست پنج مؤسسه توسعه، کاسپین، کوثر مرکزی، ملل و نور  به عنوان موسسه اعتباری مجاز ذکر شده و سایر مؤسسات غیرمجاز هستند.

اسامی بانکهای خصوصی مجاز عبارتند از:

 

 

lkjhg

tegredvcx

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو