Logo of a company

تکمیل فرآیند الحاق ایران به بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه دومین اجلاس هیات عامل بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا با معاونین این بانک دیدار کرد.

به گزارش (شادا)، در این دیدار که دو تن از معاونین رییس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا حضور داشتند به تفکیک گزارشی از شروع و چگونگی فعالیت های بانک، پذیرش اعضای جدید و برگزاری اجلاس ارائه شد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاستهای اصولی دولت جهت بسط و توسعه همکاری با موسسات بین المللی و بعنوان یکی از  اعضاء موسس بانک  و با تصویب لایحه اساسنامه بانک توسط مجلس شورای اسلامی و تائید آن توسط شورای نگهبان و پراخت اقساط سهام پذیره نویسی شده خود،  فرایند الحاق جمهوری اسلامی ایران به بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا را تکمیل نمود.

 

طیب نیا تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای توسعه روابط خود با کشورهای آسیایی و موسسات بین المللی منطقه ای قایل است.

 

وی همچنین  از مدیریت خردمندانه و مسقل از ملاحظات سیاسی در فعالیت های بانک تقدیر و اعلام کرد: فعالیت ها و همکاری بانک با کشور های عضو بر اساس ملاحظات فنی و کارشناسی می باشید  و در این راستا همزمان با تکمیل عضویت کشورمان، بررسی و ارزیابی  پروژه های معرفی شده ایران با اعزام هیاتهای AIIB به جمهوری اسلامی ایران،  بخوبی پیش می رود و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته پروژه های مذکور در اسرع وقت به تصویب هیات مدیره بانک برسد.

 

همچنین وزیر اقتصاد کشورمان مراتب آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با بانک در سایر حوزها نظیر دریافت کمکهای فنی و ظرفیت سازی نیروی نسانی برای بانک را مورد تاکید قرار داد.

 

طیب نیا در پایان حمایت جمهوری اسلامی ایران از پذیرش عضویت سایر کشورهای متقاضی الحاق به بانک به منظور تقویت بانک  و تبدیل گردیدن آن به بزرگترین بانک توسعه ای بین المللی را اعلام نمود.

 

در ادامه معاونین بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا با ارایه گزارشی از روند پیشرفت مراحل بررسی پروژه های معرفی شده جمهوری اسلامی ایران در ادارات ذیربط بانک و اعلام آمادگی بانک برای ارزیابی نهایی پروژه های ارتقاء فاضلاب ۳ استان کشورمان و سپس ارائه گزارشات مربوطه به آنها به هیات مدیره بانک جهت تصویب اعتبارات مزبور را اعلام کرد.