از مهمترین سیاست های نظام مالیاتی، تعامل با مودیان و حمایت از تولید و اشتغال است 
چاپ 

از مهمترین سیاست های نظام مالیاتی، تعامل با مودیان و حمایت از تولید و اشتغال است

از مهمترین سیاست های نظام مالیاتی، تعامل با مودیان و حمایت از تولید و اشتغال است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در چهارمین همایش هم اندیشی و همدلی روابط عمومی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور گفت: از مهمترین سیاست های نظام مالیاتی، تعامل با مودیان و حمایت از تولید و اشتغال است و روابط عمومی های سازمان باید با حضوری فعال در عرصه اطلاع رسانی سیاست های جدید سازمان در حمایت از این بخش ها گام بردارند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد، امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در جمع روسا و مسئولان روابط عمومی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور و همچنین مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ستاد سازمان، خاطرنشان کرد: یکی از مبانی اصلی توسعه سازمانی، روابط عمومی است و از این منظر، باید در جهت ایجاد روابط عمومی های پویا، بالنده و کارا گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه، روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است، عنوان داشت: وجهه و نمود سازمان در ذهن مخاطبان و افکار عمومی، به میزان پویایی، بالندگی و روشنگری روابط عمومی آن سازمان بستگی دارد و در حال حاضر، یکی از مهمترین انتظارات از مجموعه روابط عمومی سازمان، اعتبارسازی برای سازمان متناسب با شرایط موجود است.

وی، افزایش اعتماد مودیان به نظام مالیاتی را یک اقدام اساسی در جهت ارتقای کارآیی و جلب مشارکت عمومی برای پرداخت مالیات برشمرد و گفت: یکی از عوامل جلب و جذب مخاطبان سازمان، اعتمادآفرینی در جامعه است که این امر، حیثیت اجتماعی و اعتبار و وجهه سازمان را در نزد افکار عمومی ارتقا می بخشد و در این راستا، در سال ۹۵ ، حدود ۱۵ اقدام و راهکار کلیدی برای حل مشکلات مودیان مالیاتی در جهت اعتمادآفرینی در جامعه صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به تقسیط بدهی های مالیاتی، استرداد به موقع مالیات، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، بخشودگی جرایم، معافیت برخی مشاغل ازجمله مشاغل وانت‏ بار و تاکسی‏ داران از پرداخت مالیات و همچنین تعدیل نرخ ها و ساده سازی قوانین از جمله در منبع ارث و ماده ۱۳۱ قانون مالیات‏های مستقیم اشاره کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان برای اعتمادآفرینی در جامعه را ارتقای سلامت نظام اداری عنوان کرد و گفت: قاطبه همکاران سازمان، افرادی شرافتمند و پاکدست هستند و ما به وجود این خانواده بزرگ شرافتمند افتخار می کنیم و البته مبارزه جدی و قاطعانه با فساد در دستور کار ماست و در صورت وقوع یک فساد یا تخلف، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

تقوی نژاد در ادامه بر نقش فرهنگ سازی روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی لازمه هر گونه تغییر یا خلق یک رفتار اجتماعی جدید است و با فرهنگ سازی می توان احساس هویت و همچنین تعهد و پایبندی به باورها و ارزش ها را تقویت کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ارزش ها موجب تقویت و ثبات هر چه بیشتر سازمان می شوند، اظهار داشت: روابط عمومی های سازمان باید در جهت ارزش آفرینی در جامعه، ایجاد هویت فرهنگی واحد و همچنین نهادینه کردن فرهنگ و ارزش های سازمان گام بردارند.

تقوی نژاد، تصریح کرد: روابط عمومی از مقوله مدیریت و هنر است و می توان گفت روابط عمومی جزئی از مدیریت سازمان است و به همین لحاظ، باید از مجموعه دانش ها، تکنیک ها و ابزارهای کاری برخوردار باشد.

وی در ادمه به برخی از کارکردهای روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی بهنگام و درست، فرهنگ‏ سازی، تبلیغ و ترغیب، برقراری تعامل و ارتباط با مجموعه مخاطبان نظام مالیاتی و همچنین تبیین و تشریح سیاست‏ های سازمان که جملگی در جهت اعتمادآفرینی و مشارکت جویی هر چه بیشتر مودیان انجام می گیرد، از جمله اصلی‏ ترین کارکردهای روابط عمومی سازمان به شمار می روند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین به نقش بی ‏مانند فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در اطلاع ‏رسانی بهنگام و صحیح به مخاطبان اشاره کرد و گفت: روابط عمومی های الکترونیک به ویژه در جوامع اطلاعاتی کارکردهای بسیار متنوع و کم نظیری دارند، چرا که روابط عمومی الکترونیک فضایی در اختیار مخاطبان سازمان قرار می دهد تا بتوانند به راحتی به اطلاعات دست پیدا کرده و بدون مشقت، نیاز خود را مرتفع سازند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‏ ها تنظیم کننده مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان نیز هستند و نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان دارند.

تقوی نژاد افزود: اهداف سازمانی بدون همراهی و همدلی کارکنان سازمان محقق نمی گردد; لذا همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان نیز از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی هاست.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو