روحانی در استادیوم ١٢هزار نفری آزادی: یک نامه بیشتر به قوه‌قضاییه ننوشته‌ام آن‌هم درباره سیدمحمد خاتمی بوده است 
چاپ 

روحانی در استادیوم ١٢هزار نفری آزادی: یک نامه بیشتر به قوه‌قضاییه ننوشته‌ام آن‌هم درباره سیدمحمد خاتمی بوده است

57485520

حسن روحانی گفت: ما راهی را در سال ۹۲ انتخاب کردیم که علی رغم میل یک اقلیت بود و این راه را تا به امروز ادامه دادیم و می‌خواهیم آن را تا چهار سال دیگر نیز ادامه دهیم.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز شنبه در همایشی با عنوان “سلام آزادی” از سوی کمیته جوانان و دانشجویان ستاد انتخاباتی خود در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، ‌با بیان اینکه در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم، اظهار کرد: ملت ما در این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا به سال ۹۱ برمی‌گردیم یا به سال ۱۴۰۰ می‌رویم. ملت ما در روز جمعه این هفته میخواهند اعلام کنند که آیا مسیر آرامش را ادامه می‌دهد یا می‌خواهد مسیر تنش را انتخاب کند.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم با صراحت بگوییم که صاحب این کشور مردم ایران و رای ملت ایران است.

روحانی با بیان اینکه خواست جوانان ما امروز فقط این نیست که به آن‌ها احترام گذاشته شود، افزود: خواست جوانان ما این است که کشور با فکر آن‌ها اداره شود در همین زمینه من در مقدمه کتاب “برنامه دولت دوازدهم” نوشته‌ام که نسل های گذشته ما سالیان درازی طفره رفتند تا تسلیم فکر جوانان شوند اما جوانان ما امروز مصمم هستند که سبک فکری آن‌ها راه آینده کشور باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در شرایطی هستیم که باید به همه جهانیان اعلام کنیم برای ساختن آیندمان مصمم هستیم، نه برای فروختن آینده. ما راهی را در سال ۹۲ انتخاب کردیم که علی رغم میل یک اقلیت بود و این راه را تا به امروز ادامه دادیم و می‌خواهیم آن را تا چهار سال دیگر نیز ادامه دهیم.

روحانی با بیان اینکه آنچه که تاکنون انجام داده‌ و پیموده‌ایم صددرصد مطلوبمان نبوده است و این گونه نیست که بگوییم از آنچه که تاکنون انجام داده‌ایم رضایت کامل داریم اظهار کرد: می‌خواهیم بگوییم که مسیر را درست انتخاب کردیم و باید این مسیر درست را با حرکتی بسیار پرشتاب و تحولی بالاتر و همچنین تدبیری که شایسته ملت ایران است ادامه دهیم.

وی افزود: ما در سه و نیم سال گذشته در برابر فرصت‌های جهانی کاری کردیم که دشمن در مقام عمل نتواند ازفرصت بدست آمده سال های قبل علیه ملت ما استفاده کند. ما کاری کردیم که با ایجاد فرصتی نو برای کشور و جوانان، ‌ چهره ایران که برخی آن را به عنوان چهره افراط و خشونت ترویج می‌کردند، ‌ به چهره امید و اعتدال تبدیل کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز می‌خواهم اعلام کنم که راه انتخابات ما در روز جمعه، ‌راه اخلاق و احترام به همه مردم و احترام به حقوق شهروندی همه ایرانیان است. ما شکاف میان ملت بزرگ ایران را نمی‌پذیریم وجوانان ما می‌خواهند با هویتی اسلامی، ایرانی و محلی و همچنین هویتی که بتواند با جهان امروز در تعامل و زندگی و هم زیستی مسالمت آمیز باشد زندگی کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت دوازدهم ادامه دولت یازدهم و به عنوان دولت اعتدال و اصلاحات و همچنین دولت همه صد در صد مردم ایران به فرهنگ و هویت دینی و ملی خود احترام می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، رئیس دولت تدبیر وامید در بخش‌هایی از صحبت‌های خود با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری درباره بیانیه‌ ۲۰۳۰ و پیوستن دولت ایران به این معاهده با بیان اینکه امروز برخی بیانیه ۲۰۳۰ را به ناروا در میان مردم تبلیغ می‌کنند، تاکید کرد: به ملت ایران و رهبری بزرگوار اعتماد می‌دهم که دولت در این سند تصریح کرده که در چارچوب قوانین و فرهنگ ایران بر آن پایبند خواهد بود در این راستا از مردم ایران می‌خواهم که این روزها با هوشیاری در برابر  توطئه‌هایی که از سوی گروهی طراحی می‌شود در مسیر خود بایستند.
روحانی با تاکید بر اینکه باید به فکر پیشرفت و امید ایران باشیم نه به فکر فریب مردم از مردم خواست تا با دعوت از یکدیگر به پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما در طول دولت یازدهم بر این بوده که راهی را که با هم انتخاب کردیم را با صداقت ادامه دهیم. اگرچه در بسیاری از موارد مشکلاتی بود که نتوانستیم آن‌ها را به خاطر آرامش و امنیت جامعه بیان کنیم اما اعلام میکنم که به آنچه که در خرداد ۹۲ به مردم قول دادم یا عمل کرده‌ام یا نگذاشته‌اند که آن اراده عملی شود.

روحانی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در داخل همزمان با مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مردم به خوبی می‌دانند که در روزهایی که ما با قدرت‌های جهانی در حال مبارزه دیپلماتیک بودیم، برخی منافع ملی ایران را قربانی مسائل جناحی کردند و متاسفانه از پشت خنجر زدند اما در عین حال ما صبوری و تحمل کردیم و راه را با حمایت ملت بزرگ ایران ادامه دادیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما به همه و افکار همه احترام می‌گذاریم، اظهار کرد: ما به افکار افرادی که مخالف افکار ما است احترام می‌گذاریم. این دولت به مخالفین و منتقدین خود احترام می‌گذارد و راه نجات و حل مشکلات کشور را بیان انتقاد می‌داند.

روحانی با تأکید بر اینکه تخریب مسیر درستی برای آینده ملت ایران نیست، خاطر نشان کرد: باید واقعیات را به مردم بگوییم نباید در کشور فناوری هراسی راه بیاندازیم و با فناوری‌های نو مبارزه کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه فعالیت شبکه‌های اجتماعی گفت: دولت یازدهم در طول سه سال و نیم در برابر آن‌ها که برای بستن شبکه‌های اجتماعی فشار می آوردند ایستادگی کرد.

وی در رابطه با علت مخالفت برخی با شبکه‌ اجتماعی و آزادی اینترنتی و فضای مجازی و پهنای باندها، گفت: این مخالفت برای این است که مردم نتوانند با فساد مبارزه کنند و املاک نجومی را برملا نمایند عده‌ای دست به چنین مخالفت‌هایی زدند.

روحانی با تأکید بر اینکه  ما می‌خواهیم فضای افکار عمومی جامعه باز باشد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم جوانان ما با صدای بلند سخن بگویند دورانی که فقط یک صدا و سیما بخواهد بر افکار مردم حاکم باشد تمام شده است. ما با زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کاری خواهیم کرد که یک‌یک جوانان بتوانند با موبایل خود یک صدا و سیما باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از تحولات دنیای امروز جدا باشیم، ‌خاطر نشان کرد: ما هویت و فرهنگمان را حفظ و حراست می‌کنیم اما نمی‌گذاریم ایران بار دیگر منزوی شود. ما می‌خواهیم با دنیا در تعامل سازنده و موثر باشیم و راه را ادامه بدهیم.

روحانی همچنین با تأکید بر اینکه ما به رفع تحریم‌های هسته‌ای قانع نیستیم، افزود: باید همه تحریم‌ها برداشته شود ما در دولت دوازدهم با ساختن اجماعی ملی و همکاری با قوای دیگر و همچنین مشورت و رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌خواهیم راه شکستن تحریم‌ها را ادامه بدهیم.

وی با طرح این پرسش که آیا تحریم‌هایی که تاکنون برداشته شده است به ضرر ملت ایران بوده اظهار کرد: البته کاسبان تحریم از برداشته شدن تحریم‌ها ناراحت هستند.

به گزارش ایسنا، روحانی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه در طول مدت سه و نیم ساله ریاست جمهوری فقط یک نامه به قوه قضاییه ارسال کرده‌ام، خاطر نشان کرد: در طول سی و سه ماهی که از دولت من گذشته برای منفعت هیچ فردی هیچ نامه‌ای به هیچ دستگاهی ننوشتم و فقط یک نامه به قوه قضاییه  نوشتم که در طی آن پرسیدم با چه قانونی و به چه دلیلی سید محمد خاتمی را ممنوع تصویر کرده‌اید که البته تا به امروز هنوز جواب نامه مرا ندادند.

روحانی با بیان اینکه عهد من با مردم و جوانان ایران اجرای حقوق شهروندی است، تاکید کرد: برخی می‌گویند حقوق شهروندی انشاء است و با همه توان و تلاش خود آمده‌اند تا این منشور اجرا نشود چرا که در حقوق شهروندی حقوق همه افراد ایرانی مساوی است.

وی تصریح کرد: اگر که می‌خواهیم شاهد رونق و پیشرفت ایران و اشتغال جوانان باشیم باید کاری کنیم که در این کشور رقابتی آزاد در اقتصاد ایجاد شود چرا که بنگاه‌های خصولتی اقتصاد را در مسیر انحراف قرار می‌دهند. ما علاقه‌مند هستیم همه ایرانیان دارای کار و ثروت باشند اما به شرط آنکه فضا را بر دیگران تنگ نکنند و از حقوق مساوی برخوردار شوند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رفسنجانی گفت: ما همه می‌دانیم که بر آقای هاشمی رفسنجانی چه ظلم بزرگی کردند و چه تهمت‌هایی که به او زدند اما ملت قدردان ایران امروز جای ایشان را میان خود خالی می‌بیند. آقای هاشمی روحت آرام باشد که ما راهت را ادامه می‌دهیم.

روحانی افزود: در اینجا با شما و مردم اعلام و تکرار می‌کنیم که به فریب کاری، ‌ ریاکاری، ‌ فساد سازمان یافته و هزینه کردن اعتقادات دینی مردم برای منافع گروهی و انحصارگری سیاسی و اقتصادی “هرگز” می‌گوییم. همچنین به تحمیل عقیده و املاک نجومی می‌گوییم هرگز.

وی با بیان اینکه به حقوق‌های نجومی در دولت یازدهم در مقام عمل هرگز گفتیم و در برابر آن‌ها ایستادگی کردیم، افزود: می‌خواهیم در انتخابات پیش رو به ویژه خواری، تنش آفرینی سیاسی، ترس و دشمنی، بیکاری و فقر و اعتیاد و همچنین ایجاد فاصله میان مردم و قومیت‌ها و مذهب و مذاهب بگوییم “هرگز” و در مقابل، دوباره به دوستی و همبستگی و آزادی و پیشرفت و اسلام و اعتدال و همچنین اصلاحات و رهبر فرزانه انقلاب و سیدمحمد خاتمی سلام بگوییم.

وی در پایان صحبت‌های خود با تقدیر از معاون اول خود گفت: از آقای دکتر جهانگیری که حضورش در رقابت‌های انتخاباتی با اصرار اصلاحات صورت گرفت تشکر می‌کنم.

به  تقل از ایسنا، حسن روحانی در بخش ‌هایی از صحبت‌های خود و در واکنش به شعارهای “روحانی دوست داریم”، ” روحانی حمایتت می‌کنیم” خاطر نشان کرد: روحانی همه آبرو و زندگی خود را فدای مردم خواهد کرد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو