طیب نیا/طرح جامع مالیاتی درحال اجرا است 
چاپ 

طیب نیا/طرح جامع مالیاتی درحال اجرا است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: طرح جامع مالیاتی هم اکنون در شعب مختلف سازمان امور مالیاتی درحال اجرا است.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا با اعلام این خبر گفت: اصلاح نظام مالیاتی، اولویت راهبردی اول وزارت اقتصاد بوده و هست و همیشه بر این باور بودم که مهمترین پروژه ای که در کشور درحال انجام است اصلاح نظام مالیاتی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نرم افزار طرح جامع مالیاتی، نرم افزار مالیات بر ارث و نقل و انتقال خودرو توسط کارشناسان سازمان امور مالیاتی تهیه و در حال فعالیت است.

طیب نیا تصریح کرد: بانک جامع مالیاتی که بر اساس قانون باید ایجاد می شد را ایجاد کردیم ولی همه اطلاعات مربوط به مودیان در آن وارد نشده اما با اینحال در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیون رکورد در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور ذخیره شده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: سیستم مدیریت ریسک هم درحال فعالیت است و مودیان را به سه گروه کم ریسک، ریسک متوسط و ریسک بالا تقسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر روی مودیان ریسک بالا است.

طیب نیا تاکید کرد: کاری که ما در سازمان امور مالیاتی باید انجام دهیم قطع ارتباط بین مودیان و مامورین سازمان امور مالیاتی است.

وی همچنین درخصوص انقلابی بودن نیز گفت: کنترل تورم، بهبود محیط کسب و کار، افزایش درآمدهای مالیاتی نسبت به درآمدهای نفتی، کاهش حجم قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار، کاهش ترخیص کالا از ۳۶ روز به ۶ روز و افزایش صادرات غیر نفتی نسبت به واردات کالا از جمله مصادیق انقلابی بودن است

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو