تحول بزرگ در صنایع فولادی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن 
چاپ 

تحول بزرگ در صنایع فولادی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن

 

با به بهره برداری رسیدن ١١ طرح جاری فولادی كه با تسهیلات بانك صنعت و معدن در حال اجرا هستند برای ٧ هزار و ٣٤٠ نفر در كشور اشتغال ایجاد میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن طرح های یاد شده شامل فولاد روهینا جنوب دردزفول خوزستان، فولاد مادكوش هرمزگان ، ذوب آهن پاسارگاد فارس ، ذوب آهن ازنا لرستان ، فولاد میانه آذربایجان شرقی، فولاد سپید دشت چهار محال و بختیاری ، فولاد قائنات خراسان جنوبی ، فولاد سبزوار خراسان رضوی ، فولاد شادگان خوزستان ، فولاد نیریز فارس و فولاد بافت كرمان می گرددكه با آغاز به كار آنها تحول بزرگی در عرصه تولید و اشتغال كشور ایجاد خواهد شد.

بنا به این گزارش شركت فولاد و آهن ارفع در اردكان یزد با ١٩٤ میلیون یورو تسهیلات بانك صنعت و معدن در استان یزد به بهره برداری رسیده و ٨١٧ شغل مستقیم ایجاد كرده است.

تصویب ١٥٣ میلیون یورو تسهیلات برای احداث فولاد مكران در چابهار سیستان و بلوچستان با ٥٠٠ نفر اشتغالزایی مستقیم مجموع تسهیلات تخصیصی بانك صنعت و معدن را برای افزایش ظرفیت فولاد در كشور ، به ٣ میلیارد یورو و مجموع اشتغال حاصل از آن را به ٨ هزار و ٦٥٠ نفر می رساند.

گفتنی است ٥٠ درصد از ظرفیت تولید فعلی فولاد كشور كه بالغ بر ١٧ میلیون تن است ، در دوران دولت تدبیر و امید توسط بانك صنعت و معدن به عنوان بانك توسعه ای و تخصصی بخش صنعت و معدن كشورمان تامین مالی ارزی شده است و بدینوسیله طی سه سال آینده تولید فولاد كشور از رقم ٢٥ میلیون تن در سال عبور خواهد كرد و سهم ایران را از تولید جهانی فولاد از ١ درصد به ١ و نیم درصد افزایش خواهد دادكه منجر به ارتقاء جایگاه ایران از رتبه ١٤ به ١١ خواهد شد.

یاد آور می شود كه منابع ارزی تخصیص یافته ، از محل منابع صندوق توسعه ملی و خط اعتباری چین تامین شده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو