Logo of a company

مدیر عامل بانک رفاه طی پیامی فرخنده سالروز بعثت نبی مکرم اسلام ، حضرت ختمی مرتبت ، حضرت محمد (ص) و عید سعید مبعث را تبریک گفت.

مدیر عامل بانک رفاه طی پیامی فرخنده سالروز بعثت نبی مکرم اسلام ، حضرت ختمی مرتبت ، حضرت محمد (ص) و عید سعید مبعث را تبریک گفت.
متن پیام دکتر محمد علی سهمانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بسم الله الرحمن الرحیم
فرخنده سالروز بعثت نبی مکرم اسلام ، حضرت ختمی مرتبت ، رسول بشارت ، مهربانی و نوعدوستی حضرت محمد (ص) و عید سعید مبعث را به مردم شریف ایران تبریک عرض می کنم .
“مبعث” ، سرآغاز تجلی انوار ملکوتی اسلام و تکامل آن در سرزمین حجاز و آغازی بر پایان جهل و گمراهی و بت پرستی است ؛ آن هنگام که پیامبر عظیم الشان اسلام در تکمیل رسالت عظیمی که بر عهده دارد ، دین خود را آشکار می سازد و از پیروانش می خواهد در لبیک به فرمان خداوند متعال، بر جهل و بت پرستی بشورند و برای رهایی از قید و بندهای دنیوی به دامان پاک اسلام پناه آورند .
مبعث ، سنگینی بار رسالت را به خوبی می نمایاند ، کافی است فضای غبار آلود مکه و حجاز را تصویر کنیم آنجا که رسول خدا باید در نزاع با بت پرستی و خرافه پرستی ، از مراتب ، خصایص و فضایل دین خود و آیینی پرده بردارد که یکسر با سنت و سلوک مشرکین قریش و اذناب آن و خاستگاه فکری آنان در تباین و تضاد است . این روز ، یادآور از خودگذشتگی نزدیکان و صحابه پرشور و فداکاری است که در رکاب پیامبر خود سختی ها و ناملایمات بسیاری تحمل می کنند و از جان و مال خود می گذرند، اما پا پس نمی کشند.
مبعث سرآغاز تکامل دین است و آنچه امروز در پی گذشت قرن ها از حادثه بزرگ ۲۷ ماه مبارک رجب شاهد آن هستیم ، بلوغ و تکامل دین مبین اسلام در پهنه گیتی است که انسان های آزاده جهان برای رهایی از کجی ها و ناملایمات و تکوین شخصیتی و معرفتی خود به آن پناه آورده اند .
وظیفه همه ماست این روزها که دین مبین اسلام بیش از همه اعصار گذشته از سوی دشمنان قسم خورده و پیروان کج اندیش و بی خرد آن در خطر است و تهدید می شود ، در جهت حراست و صیانت از آن، با اعمال و رفتار درست و ایمانی کوشا باشیم و امیدوارم به عنوان یک مسلمان بتوانیم به سهم خود نقشی در بالندگی روزافزون آن ایفا کنیم.

محمد علی سهمانی